Hazai barkácspiaci lánc a versenyképesség megőrzéséért
Közös arculattal és beszerzéssel próbálják felvenni a barkácspiaci kiskereskedők a versenyt az áruházláncokkal szemben. Eddig 16 kiskereskedő tömörült az Ezermester cégér alá, ám a szervező cég azt reméli, hogy év végére 75 tagúvá nőhet a hálózat.
A hazai kis- és középvállalkozások barkácsboltjainak összefogására megalakult az Ezermester Magyar Barkács Kereskedelmi Szolgáltatói és Ügynöki Kft., melynek célja a barkácsüzletek piaci versenyképességének megőrzése a Magyarországon jelen lévő multinacionális barkács-áruházláncokkal szemben – adja tudtul a cég sajtóközleménye.
A cég szerint a Magyarországon jelenlévő multinacionális barkács-áruházláncok – OBI, Bauhaus, Baumax, Praktiker – a piac mintegy 55 százalékát tudhatják magukénak, és hozzávetőlegesen 165-170 milliárd forint forgalmat bonyolítanak évente. A kisebb vállalkozások piaci aránya jelenleg 45 százalékot tesz ki.
Jelenleg 16 barkácsbolt társult a hálózathoz. A tagok a közös beszerzés mellett egységes megjelenés – közös logo – kialakítását is tervezik. A hálózat célja, hogy 2009. végére a csatlakozott üzletek száma elérje a 75 darabot.
Hasonló folyamatok a vegyes termékkörű, illetve élelmiszer kiskereskedelemben már egy jó évtizede lejátszódtak a hazai piacon. A kilencvenes évek közepén a nálunk is terjeszkedő multinacionális hátterű hiper- és szupermarket hálózatokkal szemben az ágazat kiskereskedői hasonló elven működő beszerzési társaságokba – hazai láncokba – tömörültek. A CBA, a Coop és a Real hazai láncok összesített piaci részesedése ma nálunk kiemelkedően magas a régióban, a teljes hazai élelmiszerforgalom egy harmadát a hazai láncok bonyolítják le – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >