Hatékonyság az e-kereskedelemben: nő a last mile logisztikai raktárak szerepe
A GKI beszámolója szerint 2021-ben az online piac 1200 milliárd forintos forgalmat generált Magyarországon, és közel 67 millió megrendelést szállítottak ki a szolgáltatók. Annak ellenére, hogy idén csak 8-10 százalékos növekedés várható, a rendelések száma így is túlnőhet a 70 milliós nagyságrenden. A vásárlók számára a megbízható fizetési platformok és a jó ügyfélszolgálat mellett a gyors kiszállítás az egyik legfontosabb tényező. A logisztikai folyamatok hatékonyságának fokozásához ezért olyan raktárakra van szükség, melyek elősegítik a fő forgalmi csomópontok könnyű megközelítését – vélik a Panattoni, Európa legnagyobb ipari ingatlanfejlesztő vállalatának szakemberei.
Mitől lesz gyors a kiszállítás?
A gyors kiszállítás elengedhetetlen az ügyfelek elégedettségének és hűségének megtartásához a modern piacon. A vezető e-commerce cégek többnyire automatizáció segítségével próbálják meg felgyorsítani a folyamatokat. A technológia lehetővé teszi a megrendelések gyors és hatékony teljesítését és kiszállítását, de nem kínál megoldást minden problémára – például a nagy távolságokra vagy a kiszolgáló raktárak előnytelen elhelyezkedésére, és az ebből következő környezeti terhelésre sem.
Az automatizált folyamatokon gyorsítani sokszor (főleg a nagy rendelésvolumennel rendelkező országrészek esetében) csak az ún. last mile (utolsó kilométer) raktárakban rejlő lehetőségek kiaknázásával lehetséges.
„A last mile típusú raktárak stratégiailag a városközpontok és bekötőutak közelében helyezkednek el. Azáltal, hogy a cégek a városi vagy külvárosi területeken létesítenek vagy bérelnek ilyen létesítményeket, csökkenthetik a termékeik által megtett távolságot, ami gyorsabb szállítási időt eredményez”
– fogalmaz Kemenes László, a Panattoni magyarországi ügyvezető igazgatója.
Azáltal, hogy csökken a termékek által megtett távolság, csökkennek a szállítási költségek is. A megtakarítást a szolgáltatók legtöbbször arra használják fel, hogy versenyképesebb árakat biztosítsanak az ügyfeleknek, ezáltal növeljék is azok számát.
A „last mile” típusú raktárakkal a vállalatok csökkenthetik a környezetre gyakorolt negatív hatásukat is. A termékeknek kevesebbet kell utazniuk, így csökken az ökolábnyomuk. Ezen felül egyre több olyan last mile raktár épül, amely nem csak stratégiai pozíciójával, hanem kialakításával is hozzájárul a fenntarthatósághoz. A Panattoni City Dock Törökbálint nevű fejlesztése, amelyet 2023-ban adnak át, például energia- és víztakarékos rendszerrel, valamint BREEAM Excellent minősítéssel rendelkezik majd. A bérlők tehát nem csak saját folyamataik optimalizálásával, hanem a bérbeadó körültekintő kiválasztásával is hozzájárulhatnak egy zöldebb jövőhöz.
„Összességében a last mile raktárak nagyszerű megoldást jelentenek azon cégek számára, amelyek javítani szeretnék a szállítási hatékonyságot és a készletgazdálkodási folyamatokat, illetve csökkentenék a költségeket és a környezeti hatásukat. Egyre népszerűbb választásnak bizonyulnak azon vállalkozások számára, amelyek ki akarják elégíteni ügyfeleik igényeit, és versenyképesek akarnak maradni a mai gyors tempójú piacon”
– tette hozzá Tóth Mariann, a Panattoni magyarországi bérbeadási igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >Ellehetetlenülnek az energiahatékonysági beruházások és a klímavédelmi intézkedések
További módosítások szükségesek az Országgyűlés előtt levő energiahatékonysági törvényben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >