Hatalmas tömeget mozgatott meg a Magyar Termék kutatása
Fontos a fogyasztók számára a hazai eredet, de a kedvező eredmények ellenére sem lassítunk
A hazai fogyasztók kivétel nélkül fontosnak tartják a hazai termékek széles választékát az üzletekben – derült ki a Magyar Termék tavaly év végén készült online felméréséből, melyet négy hét alatt több mint 16 ezer ember megkérdezésével végeztek el. A kutatásból ugyanis kiderült, hogy a vásárlók 96%-a kifejezetten keresi a hazai termékeket az üzletek polcain. A válaszadóknak több mint fele akkor is azt teszi a kosarába, ha az még kicsit drágább is, mint egy külföldi alternatívája. Döntésük mögött egy feltűnően tudatos vásárlói attitűd húzódik meg. Tisztában vannak azzal, hogy így támogatják a magyar gazdaságot, hiszen hazai áruk választásával a magyar munkahelyek megőrzését segítik, és persze az azokat előállító vállalkozások működését is támogatják.
– A kutatásunk egyértelműen rámutat, hogy ebben az rendkívül árérzékennyé vált környezetben is mennyire értékes a vásárló számára a termék magyar eredete. Ez egyben iránytűt is jelent a gyártók számára, hogy a magyar eredet hangsúlyozása mennyire fontos, és milyen, a forgalmazásra is hatással bíró jelentőséggel bír. Kiderült tehát, hogy a valóban a hazai az igazi – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Ezzel együtt azért azt is mutatják a számok, hogy nem szabad hátra dőlni. A fogyasztók 41%-a ugyanis akkor nyúl a hazai áru után, ha annak ára kedvezőbb.
Feladatunk egyértelmű, felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy a Magyar Termék sokkal több, mint csupán egy áru az üzletek polcain. Szeretnénk bepillantást adni a színfalak mögé, és megmutatni, hogy minden egyes magyar termék mögött hazai munkahelyek, családok, emberek, sorsok állnak. Ezzel készülünk 2023-ban. //
Kapcsolódó cikkeink
Minden lap számít
Tudatos vásárlás, fenntartható csomagolás, új termékfunkciók – ezek mentén alakítják…
Tovább olvasom >Tedd láthatóvá a minőséget! Válaszd a Kiváló Termék védjegyet!
A fogyasztói tudatosság erősödésével nő a kereslet a kiváló minőségű…
Tovább olvasom >A védjegy, amely segíti a magyar vállalkozásokat – Ilyen volt a Magyar Termék Nonprofit Kft. februári tájékoztató fóruma
Miért előnyös a védjegyhasználat, miként erősítheti a cégek piaci pozícióját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >