Hatalmas tömeget mozgatott meg a Magyar Termék kutatása
Fontos a fogyasztók számára a hazai eredet, de a kedvező eredmények ellenére sem lassítunk
A hazai fogyasztók kivétel nélkül fontosnak tartják a hazai termékek széles választékát az üzletekben – derült ki a Magyar Termék tavaly év végén készült online felméréséből, melyet négy hét alatt több mint 16 ezer ember megkérdezésével végeztek el. A kutatásból ugyanis kiderült, hogy a vásárlók 96%-a kifejezetten keresi a hazai termékeket az üzletek polcain. A válaszadóknak több mint fele akkor is azt teszi a kosarába, ha az még kicsit drágább is, mint egy külföldi alternatívája. Döntésük mögött egy feltűnően tudatos vásárlói attitűd húzódik meg. Tisztában vannak azzal, hogy így támogatják a magyar gazdaságot, hiszen hazai áruk választásával a magyar munkahelyek megőrzését segítik, és persze az azokat előállító vállalkozások működését is támogatják.
– A kutatásunk egyértelműen rámutat, hogy ebben az rendkívül árérzékennyé vált környezetben is mennyire értékes a vásárló számára a termék magyar eredete. Ez egyben iránytűt is jelent a gyártók számára, hogy a magyar eredet hangsúlyozása mennyire fontos, és milyen, a forgalmazásra is hatással bíró jelentőséggel bír. Kiderült tehát, hogy a valóban a hazai az igazi – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Ezzel együtt azért azt is mutatják a számok, hogy nem szabad hátra dőlni. A fogyasztók 41%-a ugyanis akkor nyúl a hazai áru után, ha annak ára kedvezőbb.
Feladatunk egyértelmű, felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy a Magyar Termék sokkal több, mint csupán egy áru az üzletek polcain. Szeretnénk bepillantást adni a színfalak mögé, és megmutatni, hogy minden egyes magyar termék mögött hazai munkahelyek, családok, emberek, sorsok állnak. Ezzel készülünk 2023-ban. //
Kapcsolódó cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Debrecenben indította el lokális beszállítói programját az Auchan
Debreceni áruházában indította el lokális beszállítói programját az Auchan Magyarország…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >