Hasít az arcmaszk és a növényi joghurt
A változó fogyasztói preferenciák tükre a legnagyobb értékbeli növekedést produkáló, esetenként akár kisebb kiskereskedelmi kategóriák átlag feletti növekedése, világít rá a Nielsen 80 vegyiáru- és 90 élelmiszer-kategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexe.
Az öt legnagyobb mértékű értékbeli növekedést mutató vegyiáru- és élelmiszer-kategória összforgalma 2016 decembere és 2017 novembere között közel 30 milliárd forintot tett ki, ezen belül 108%-os értékbeli növekedéssel a vegyi áruk között vezet az arcmaszk, míg az élelmiszerekből, 33%-os bővüléssel, a növényi joghurt lett aranyérmes.
Arcmaszkok: közel a 2 millióhoz
Az értékben legjobban növekvő vegyiáru-kategóriák élén az arcmaszkok állnak, melyek értékben 750 millió forintos forgalmat generáltak 2016 decembere és 2017 novembere között az előző évi azonos időszakkal szemben, ami 108 százalékos növekedést jelent. Darabszámban is kiugró a kategória iránti kereslet, hiszen közel kétmillió darab fogyott belőlük, ez 66 százalékos növekedést takar.
Értékben 44 százalékos forgalomnövekedéssel a második helyre a kényelmi talpbetétek kapaszkodtak fel, melyekből egymilliárd forint értékben közel 850 ezer darab fogyott a vizsgált időszakban.
Kényelmi funkciókat nyújtó kategóriák is bekerültek a top 5-be: harmadik helyen végzett a háztartási törlőkendő közel kétmilliárdos forgalmával: értékben mintegy harmadával (31%) bővült, míg darabszámot tekintve 32 százalékkal több fogyott belőlük, közel négymillió csomag.
Értékben megugrott még a bútorápoló kendők iránti kereslet is: forgalmuk a negyedével (25%-kal) nőtt, így a vizsgált időszakban 15 millió forintos forgalmat tudhat magáénak a kategória. Értékben szintén 25 százalékkal bővült a vibrációs gyűrűk forgalma: 70 millió forint értékben harmincezer darab kelt el belőlük, ami ötödével több darabszámot jelent.
Innovációk röpítik a növényi joghurtokat
Az aranyérmes növényi joghurtok kategóriájának 33 százalékos értékbeli bővülése és 200 millió forintos forgalma mögött leginkább a gyártói márkák által piacra dobott termékinnovációk állnak.
„Nagyot ment” a croissant kategória is: a csomagolt péksütemény értékben is két számjegyű (24%) növekedést generált, így forgalma megközelíti az ötmilliárd forintot 2016 decembere és 2017 novembere között.
Ha már édes ízek: értékben a drazsé és darabcsoki kategória bővült átlagon felül:
16 százalékos növekedést követően 12 milliárd forintos forgalmat bonyolított a vizsgált időszakban, ami közel 50 millió csomagot jelent.
A negyedik helyre egy alkoholos kategória került: a gin éves forgalma értékben 15 százalékkal nőtt, így eladása megközelíti a 800 millió forintot és a negyedmillió palackot.
A lista ötödik helyére a mélyhűtött pizza került: hétmilliárd forintot meghaladó értékbeli teljesítménye mögött 15 százalékos bővülés áll. //
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt – változnak a vásárlói szokások
Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >