Hasít az alkoholmentes borok piaca Ausztráliában
A borkedvelők többsége számára az alkohol nélküli bornak nem sok értelme van, sokan viszont szeretnék a másnaposság veszélye nélkül élvezni kedvenc italukat Ausztráliában. Adelaide több pincészete is úgy gondolta, hogy alkoholmentes verziókat dob piacra, ám ekkora érdeklődésre ők maguk sem számítottak.

A cél az ízvilág megőrzése alkoholmentesen is
Sajnos azonban nincs könnyű dolguk azoknak a termelőknek, akik ezzel próbálkoznak: a borból nehezebb kinyerni az alkoholt, mint a sörből, hiszen eleve kevesebb az összetevő. Két éve éppen ezért komoly kutatások zajlanak azzal kapcsolatban, hogyan lehetnének alkoholmentes borok is a piacon.
„A vásárlóink harmada örömmel inná az alacsony alkohol tartalmú vagy épp szeszmentes borainkat, ha a minőség nem változna”
– mondja Kerrin Petty, a Wolf Blass munkatársa.
Az ausztrál boroknak korábban óriási piaca volt Kínában, amit a szigorodó vámszabályok az elmúlt néhány évben fokozatosan ellehetetlenítettek. A borászatok szeretnének más, nagyobb piacok felé nyitni, többek között például a muszlim országokban is, ahol az alkoholfogyasztás ütközik a vallási előírásokkal.
Kapcsolódó cikkeink
Ausztrália a vámháború nyertese – olcsóbb lehet az ausztrál marha, bor és búza az amerikai piacon
Donald Trump amerikai elnök új vámpolitikája váratlan előnyt hozott Ausztráliának:…
Tovább olvasom >Lengyel nagyvállalat vásárolta fel a legnagyobb moldovai borexportőrt
A lengyel Maspex felvásárolta a legnagyobb moldovai borexportőrt, a Purcari…
Tovább olvasom >Repülőn is jöhet a bor Olaszországból
Jelentősen egyszerűsödhet a beszállás az olasz repülőtereken: az új generációs…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >