Három területen
A Szal-Tó életét 2018-ban három fontos esemény befolyásolta. Az első, hogy a NETA 2019. január 1-től immár kiterjed a pálinkákra, illetve minden keserűital-márkára. A beszerzési árak 2018 közepétől emelkedésnek indultak, ami kihatással van az értékesítésre. Másodsorban a megfelelő humánerőforrás biztosítása, megtartása egyre nagyobb feladatot jelent minden cég számára. A munkaerő hiánya stratégiai problémává nőtte ki magát, és ezzel párhuzamosan a bérköltségek jelentősen tovább növekedtek. A harmadik tényező az időjárás. A kiemelkedően meleg tavaszi/nyári időszak hirtelen megemelkedett keresletet generált a soft drink, ásványvíz és sör kategóriákban. Ez szinte folyamatos áruhiányt eredményezett, ami pedig a beszerzésben okozott gondokat. Ez a termékstruktúra részbeni, gyors átalakítását igényelte. A változások okán a logisztikai költségek aránytalanul emelkedtek, ami az árrés terhére ment.
– A piaci környezetben jellemzően továbbra is a minőségi fogyasztás felé tapasztaltunk kisebb mértékű elmozdulást, amit pozitívan értékelünk – mondja Szalai Árpád tulajdonos-ügyvezető. – Ez magával hozta a minőségi termékválaszték további bővítésének igényét. A munkavállalói állomány esetében egyre növekvő mértékben szembesülünk a munkaerőhiány okozta problémákkal, ezért a tavalyi évben is jelentős mértékű bérfejlesztéseket hajtottunk végre dolgozóink megtartásának céljából.
– 2019-ben folytatjuk a bérfejlesztéseket a munkaerő stabilizálásának céljából – teszi hozzá Tóth Attila tulajdonos-ügyvezető. – Ebben az évben is felkészülünk a várható áru- és készlethiányra elsősorban a sör, ásványvíz és üdítő termékcsoportok esetében. Ezért kénytelenek vagyunk magasabb készletszintekkel dolgozni, betárolni egyes hiánytermékeket a folyamatos piaci ellátás érdekében. Továbbá vevőink minőségi kiszolgálásának okából folyamatosan fejlesztjük eszközparkunkat és képezzük kollégáinkat. //
Kapcsolódó cikkeink
Szörpök az árviharban
A szörpök piaca dinamikus változásokon megy keresztül, amit a fogyasztói…
Tovább olvasom >Sikeres volt-e a csipszadó, avagy hogyan lehetne csökkenteni az elhízást Magyarországon?
Egyre több magyar küzd súlyfelesleggel. A legújabb adatok szerint sajnos,…
Tovább olvasom >Sikeres volt-e a chipsadó, avagy hogyan lehetne csökkenteni az elhízást Magyarországon?
Egyre több magyar küzd súlyfelesleggel. A legújabb adatok szerint sajnos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >Márkák lábnyoma – avagy mi a közös a Coca-Colában, a Kinderben és a Riskában?
Bár 2023-ban a gazdasági és politikai kihívások miatt nehezített pályán…
Tovább olvasom >