Három területen
A Szal-Tó életét 2018-ban három fontos esemény befolyásolta. Az első, hogy a NETA 2019. január 1-től immár kiterjed a pálinkákra, illetve minden keserűital-márkára. A beszerzési árak 2018 közepétől emelkedésnek indultak, ami kihatással van az értékesítésre. Másodsorban a megfelelő humánerőforrás biztosítása, megtartása egyre nagyobb feladatot jelent minden cég számára. A munkaerő hiánya stratégiai problémává nőtte ki magát, és ezzel párhuzamosan a bérköltségek jelentősen tovább növekedtek. A harmadik tényező az időjárás. A kiemelkedően meleg tavaszi/nyári időszak hirtelen megemelkedett keresletet generált a soft drink, ásványvíz és sör kategóriákban. Ez szinte folyamatos áruhiányt eredményezett, ami pedig a beszerzésben okozott gondokat. Ez a termékstruktúra részbeni, gyors átalakítását igényelte. A változások okán a logisztikai költségek aránytalanul emelkedtek, ami az árrés terhére ment.
– A piaci környezetben jellemzően továbbra is a minőségi fogyasztás felé tapasztaltunk kisebb mértékű elmozdulást, amit pozitívan értékelünk – mondja Szalai Árpád tulajdonos-ügyvezető. – Ez magával hozta a minőségi termékválaszték további bővítésének igényét. A munkavállalói állomány esetében egyre növekvő mértékben szembesülünk a munkaerőhiány okozta problémákkal, ezért a tavalyi évben is jelentős mértékű bérfejlesztéseket hajtottunk végre dolgozóink megtartásának céljából.
– 2019-ben folytatjuk a bérfejlesztéseket a munkaerő stabilizálásának céljából – teszi hozzá Tóth Attila tulajdonos-ügyvezető. – Ebben az évben is felkészülünk a várható áru- és készlethiányra elsősorban a sör, ásványvíz és üdítő termékcsoportok esetében. Ezért kénytelenek vagyunk magasabb készletszintekkel dolgozni, betárolni egyes hiánytermékeket a folyamatos piaci ellátás érdekében. Továbbá vevőink minőségi kiszolgálásának okából folyamatosan fejlesztjük eszközparkunkat és képezzük kollégáinkat. //
Kapcsolódó cikkeink
Édes életre vágyunk
Békében, válságban és háborúban az emberek mindig is szerették, szeretik,…
Tovább olvasom >Hullámzó eredmények, tornyosuló elvárások
Az ásványvíz-, gyümölcslé- és üdítőital-ágazat évente mintegy 300 milliárd forint…
Tovább olvasom >A népegészségügyi termékadó egy része közvetlenül felajánlható aktív életmódprogramokra
Lehetőség nyílt arra, hogy a népegészségügyi termékadóra (neta) kötelezett cégek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ha nyár, akkor fesztivál!
Összeállításunkban megszólalnak a legjelentősebb hazai fesztiválok képviselői, akik megosztják az…
Tovább olvasom >Fesztivál eszem-iszom
Magyarország a fesztiválozás hazája; ünnep, tradíció, kultúra, étel-ital, rengeteg élmény…
Tovább olvasom >