Harminc év után kivonul a spanyol Dia Portugáliából
A spanyol Dia Group kiskereskedelmi vállalat bejelentette, hogy megállapodott az Auchan Retail-lel portugáliai üzletágának 155 millió euróért történő eladásáról.
A Dia közleményében azt írta, hogy a Portugáliából 30 év után való kivonulás, ahol a Minipreço és MaisPerto üzletláncokat üzemelteti, lehetővé teszi számára, hogy „a stratégiai céljaira összpontosítson” azokon a piacokon, ahol jobb a pozíciója.
Portugáliában a Dia portfóliójába 489 üzlet, három logisztikai platform, valamint az országban való működéshez szükséges különféle szerződések, engedélyek, jogok és koncessziók tartoznak.
Martin Tolcachir, a Groupo Dia vezérigazgatója szerint a vállalat célja a növekedést konszolidálni, és ezért azon országokra koncentrálni, ahol növekedési potenciált lát. Ennek érdekében szükség van a portfolió egyszerűsítésére.
A Minipreço, amely „a bonyolult környezetben is jól teljesített” és „stabil üzletág” az Auchan Retail portugáliai üzlethálózatába integrálódik, erősítve ezzel az Auchan jelenlétét a közeli értékesítési csatornában.
A Dia reményei szerint a tranzakció – a szokásos feltételek teljesülésétől függően – 2023 vége és 2024 eleje között lezárul.
Kapcsolódó cikkeink
Gyakrabban és kevesebbet vásárolnak a spanyol gyorskereskedelmi vásárlók
A spanyol gyorskereskedelemben a vásárlók kisebb méretű és kisebb értékű…
Tovább olvasom >Jelentős hatással bírnak a Lidl saját márkái a portugál gazdaságra
A Lidl Portugália saját márkás termékei közel 1 milliárd euróval…
Tovább olvasom >Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >