Harminc év után kivonul a spanyol Dia Portugáliából
A spanyol Dia Group kiskereskedelmi vállalat bejelentette, hogy megállapodott az Auchan Retail-lel portugáliai üzletágának 155 millió euróért történő eladásáról.
A Dia közleményében azt írta, hogy a Portugáliából 30 év után való kivonulás, ahol a Minipreço és MaisPerto üzletláncokat üzemelteti, lehetővé teszi számára, hogy „a stratégiai céljaira összpontosítson” azokon a piacokon, ahol jobb a pozíciója.
Portugáliában a Dia portfóliójába 489 üzlet, három logisztikai platform, valamint az országban való működéshez szükséges különféle szerződések, engedélyek, jogok és koncessziók tartoznak.
Martin Tolcachir, a Groupo Dia vezérigazgatója szerint a vállalat célja a növekedést konszolidálni, és ezért azon országokra koncentrálni, ahol növekedési potenciált lát. Ennek érdekében szükség van a portfolió egyszerűsítésére.
A Minipreço, amely „a bonyolult környezetben is jól teljesített” és „stabil üzletág” az Auchan Retail portugáliai üzlethálózatába integrálódik, erősítve ezzel az Auchan jelenlétét a közeli értékesítési csatornában.
A Dia reményei szerint a tranzakció – a szokásos feltételek teljesülésétől függően – 2023 vége és 2024 eleje között lezárul.
Kapcsolódó cikkeink
Kivonulni készül Nyugat-Európából a Getir
A Getir gyorskereskedelmi vállalat arra készül, hogy Törökország és (egyelőre)…
Tovább olvasom >Tizenegy új üzlettel támogatja növekedését a Mercadona Portugáliában
A spanyol Mercadona 11 új üzletet tervez nyitni Portugáliában 2024-ben,…
Tovább olvasom >Üzleteinek több mint felét bezárja a DIA Brazíliában
A spanyol élelmiszer-kereskedelmi csoport, a DIA 343 üzletét és három…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >