Harmadával nőhet a belföldi turizmus a SZÉP kártya bevezetésével

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 05. 26. 12:50

A Nemzetgazdasági Minisztérium számításai szerint az üdülési csekket leváltó SZÉP Kártya bevezetése már három-öt éves viszonylatban a belföldi turizmus 35 százalékos növekedését eredményezi.

A kormány márciusban döntött a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásáról: az új cafeteria elemet a munkáltatók évi 300 ezer forint értékben adhatják a munkavállalóknak kedvező adózás mellett.

A SZÉP Kártya fizikai valójában júliusban jelenik meg a piacon, a szakemberek 2012-13-ban várják a tömeges elterjedését.

„A SZÉP Kártya hatékony eszköz ahhoz, hogy a belföldi turisztikai forgalmat élénkítse. Számításaink szerint a kártya bevezetése már három-öt éves viszonylatban a belföldi turizmus harmincöt százalékos növekedését eredményezheti, ezzel pedig együtt jár a foglalkoztatás bővülése a turizmusban” – emelte ki az államtitkár. Az üdülési csekket ugyanakkor a jövő év végén kivezetik a piacról.

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója üdvözölte a kormányzati döntést, és kiemelt prioritásnak nevezte a belföldi turizmus erősítését. Erre lenne is tér, hiszen a cég adatai szerint a magyar lakosság évente négyszázmilliárd forintot költ el turisztikai céllal – külföldön.

Érdeklődők már vannak, Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese bejelentette, hogy az OTP Pénztárszolgáltató elsőként indult el a Széchenyi Pihenő Kártya rendszerének kiépítésével. A cég megkezdte az elfogadóhelyek toborzását, a Pénztárszolgáltató honlapján már várják a jelentkezéseket, itt az elfogadóhelyi szerződések is letölthetők. Kovács Antal elmondta: 8000 szálláshelyet keresnek meg azzal, legyenek elfogadóhelyek.

Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a 34 ezer főt foglalkoztató vasúttársaságnál a SZÉP Kártya a cafeteria rendszer integráns része lesz a jövő évtől – írja az Index.

Kapcsolódó cikkeink