Hallgat a közösségi médiára és családi terméket keres a magyar fogyasztó
Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol, míg a többfunkciós termékekre egytizedük kíváncsi. A kényelmi szempont, bár arányában nőtt, még mindig csupán 100-ból 7 magyar számára volt a fő indok a legutóbbi vásárláskor, míg az egyéni, személyre szabott termékek pedig csupán a vásárlók 5%-ához találnak utat, derül ki a Nielsen piackutató és -elemző vállalat legújabb jelentéséből.
A hazai fogyasztók közel harmada, az európai átlag egynegyede keres, de egyelőre nem talál az életüket könnyebbé tevő termékeket. Azonos mértékben (24-24%) nyilatkoztak úgy, hogy kevés az egyszerűen használható árucikk, lehetne több, a kisebb háztartások igényeihez igazított termék (európai átlag 16%, magyar átlag 17%), és a kontinens egytizede, hazánkkal egyetemben, különleges igényeket kielégítő termékeket szeretne látni a boltok polcain.
A technológia és az internet hétköznapokba való beágyazottsága kimagasló szerephez jut a vásárlási döntések során. Hazánkban 2020-ra a háztartások háromnegyede csatlakozik majd a világhálóra, és az egy főre jutó mobiltelefonok száma 1,19-ról 1,21-re emelkedik. Ez további kapukat nyit meg az online vásárlás előtt.
A Nielsen 2018-as felmérése rámutat arra, hogy a magyarok leginkább divatárut, különféle utazásokat, számítástechnikai eszközöket és könyvet vásárolnak online, ugyanakkor erőteljesen jön fel az étel-házhozszállítás – ez utóbbit 100-ból harminc magyar fogyasztó kipróbálta már.
A praktikum iránti egyre növekvő kereslet olyan, a hétköznapokat megkönnyítő termékek és szolgáltatások garmadája előtt nyitotta meg a kaput, mint például a kész- vagy on-the-go ételek, irodai vagy otthoni kiszállítási lehetőségek és az „on demand” szolgáltatások. Globálisan a válaszadók harmada (33%), itthon egynegyede jár étterembe vagy rendel ételt.
– A magyar fogyasztók nyitottak az innovatív termékekre, közel egyharmaduk kifejezetten keresi az életét megkönnyítő termékeket – mondta Kurucz Péter, a Nielsen kereskedői kapcsolatok igazgatója. – Emellett az európai átlagnál nagyobb mértékben hat ránk a közösségi média ereje: míg az európaiak egyötöde, addig a magyarok egyharmada szentel figyelmet a közösségi médiában megjelenő, termékekkel kapcsolatos tartalmaknak.
Jóllehet, régiónként eltérő a praktikum iránti igény szintje, a Nielsen hat főbb tényezőt azonosított be, amelyek világszerte jelen vannak, amikor az életünket megkönnyítő termékek iránti keresletről beszélünk. Ezek pedig a következők: urbanizáció, zsugorodó háztartásméret, zsúfolt városi közlekedés, változó nemi szerepek, generációs igények és a technológia hétköznapokba való beágyazottsága. //
Kapcsolódó cikkeink
Az e-kereskedelem trendjei 2024
Mi, az NRC-nél évtizedes távlatban látjuk az e-kereskedelmi trendeket (is),…
Tovább olvasom >NMHH: Megtorpant az online vásárlás korábbi növekedési üteme
Megtorpant az online vásárlás korábbi növekedési üteme – állapította meg…
Tovább olvasom >A talajélet javítása a levegőből is lehetséges
Együttműködési megállapodást írt alá a MATE Tangazdaság Nonprofit Kft., az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fontos határidő SZÉP-kártya ügyben
A SZÉP-kártya felhasználói figyelmét újabb változásokra és fontos határidőkre hívja…
Tovább olvasom >Lesz vajon Magyarországon is drónos ételszállítás?
Mérföldkőhöz érkezett a Foodora, amely elsőként kezdi meg drónokkal történő…
Tovább olvasom >Öngól a sok önkiszolgáló kassza?
Az önkiszolgáló pénztárgépek elterjedése egyre nagyobb mértékben jár együtt a…
Tovább olvasom >