Hajápolás, messze a higiénián túl
Elmúltak már azok az idők, amikor a hajmosás és -ápolás a tisztálkodás rutinszerű része volt, mára a szépségápolás szintjére emelkedett. Hajunk egészségének megóvására korábban nem tapasztalt mértékű figyelmet fordítunk. A gyártók és forgalmazók felismerve a trendet, újabbnál újabb tápláló formulákkal, természetes összetevőkkel ellátott terméket vezetnek piacra.
Gózon-Karajz Zsófia, a L’Oréal Magyarország Kft. trade marketing managere a Nielsen adatai alapján elemzi a hajápolási piacot. Elmondása szerint a szegmens 8,2%-os növekedéssel zárta a 2021-es évet Magyarországon. Az eredményhez nagymértékben hozzájárultak a L’Oréal márkái, amelyek a piacnál másfélszer gyorsabban fejlődtek.
– A legnagyobb növekedést a Fructis márkánk mutatta a Hair Food almárka töretlen sikerének köszönhetően, de az Elseve is magasan a piac felett, 14,6%-kal tudott nőni, tovább erősítve ezzel piaci pozícióját. Botanic Therapy márkánkon a Honey termékcsalád teljesítménye jelentette a legnagyobb sikert számunkra a tavalyi évben, hiszen közel háromszor gyorsabban nőtt, mint a piac. A büszkeségünkhöz az is hozzájárul, hogy a termékekben található akácméz Magyarországról, fenntartható forrásból származik – tájékoztat Gózon-Karajz Zsófia.
A trade marketing managertől azt is megtudjuk, hogy a termékkörben a drogériák súlya az előző évekhez hasonlóan 2021-ben is növekedni tudott, márkákat tekintve pedig a gyártói márkák kerültek ki győztesként a private labelekkel szemben.
A Procter & Gamble értékben stabil piacon értékesítette hajápolási márkacsaládjait, a Head&Shoulders, a Pantene, az Aussie, valamint a Herbal Essences sampon és hajápoló termékeit. Megfigyeléseik szerint az ápolószerek iránti kereslet két számjegyű százalékos növekedést mutatott, a szépségápolás részévé vált.
– A COVID alatt átrendeződő fogyasztói szokások még mindig erősen érezhetőek, a megnövekedett otthon töltött idő, a korábban fodrász által végzett kezelések otthoni rutinba való beépítése megmaradt. Az elmúlt időszakban az énidő faktor erősen befolyásolta a balzsamok és ápoló termékek keresletét – fejti ki Krubl Yvette, a Procter & Gamble közép-európai vállalati kommunikációs menedzsere.
A fogyasztói trendeket követve azt tapasztalja, hogy számos kereskedelmi csatornából választanak a vásárlók hajápoló termékeket, és természetesen az online vásárlás szerepe is nő, de ennél a termékkategóriánál nem jelentős. A vásárlók élménnyé szeretik tenni a hajápolószerek beszerzését, ezért főként a szaküzleteket preferálják, ahol a választék és a termékek megjelenítése vonzó számukra.
Kern Zsófia, a Henkel Magyarország Kft. junior brand managere szintén úgy látja, hogy a hajápoláspiac 2021-ben is folytatta a már évek óta tartó növekedő tendenciáját, ami a hajpakolás szegmens esetében a legerőteljesebb.
– Ennek a növekedésnek nagy örömünkre a Henkel portfólió is a motorja volt már meglévő és újonnan bevezetett termékeivel, így összességében a mi teljesítményünk is pozitív volt a tavalyi évben.
A hajápolási piac növekedésének nagy része Kern Zsófia szerint a drogériákban realizálódik, aminek okát a sokrétű termékpaletta és árfekvés megvalósulásában véli felfedezni.
Komplex ápolás a hajnak
– A nagy kiszerelések, különleges ajánlatok, összecsomagolások mellett továbbra is népszerűek a természetes összetevőkkel, mentes formulákkal rendelkező hajápolók, illetve az innovatív technológiák, praktikus megoldások – avat be Vági-Győri Abigél, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.
– Hasonló trendeket láttunk 2022 elején is, mint tavaly, részünkről továbbra is a kényelmi, praktikus termékek kapják a főszerepet, úgymint a samponutántöltők, a pár másodperc alatt ható hajbalzsamok és hajpakolások, amelyekkel igyekszünk lefedni minden hajtípust és igényt. Mindeközben a fenntarthatósági törekvések is fontos szerepet kapnak a flakonok összetételét tekintve, hiszen évről évre nagyobb arányban készülnek újrahasznosított és újrahasznosítható műanyagból – emeli ki a brand manager.
Gózon-Karajz Zsófia arra hívja fel a figyelmet, hogy a hajápolás kategória növekedésének motorja egyértelműen az ápoló szegmens, ugyanis egyre szélesebb kör tekint komplex ápolásként is a kategóriára a higiénián túl. A kiszerelések közül az XXL formátumú termékek esetében érzékel kiemelkedő növekedést, mely tendencia hátterében leginkább a fenntarthatóságra való törekvést és a COVID miatt megváltozott vásárlói szokásokat azonosítja.
– Az egyik meghatározó trend a hajápolásban a skinification, mely az arcápolásban már ismert, népszerű összetevők alkalmazása a hajápoló termékekben. Ilyen például a hialuronsav vagy a C-vitamin, mely tudományosan alátámasztott, laboratóriumban tesztelt összetevők a hajápolásban is egyre keresettebbek. A trend az összetevőkön túl a termék megjelenésében is megmutatkozik, mégpedig a pipettás hajhullás elleni szérum formájában – vázolja a L’Oréal Magyarország Kft. trade marketing managere.
Krubl Yvette az elhangzottakat azzal egészíti ki, hogy már a COVID előtti években is megfigyelhető volt a hajápoló termékek terén az egyedi megoldásokra való törekvés, ami máig sem változott.
– Az új generációs samponok és hajbalzsamok között erősödött az organikus hajerősítő és -kímélő termékek térnyerése. A termékek az ápolt haj volumennövelésénél és illatosításánál jóval többet nyújtanak, mind az összetevőket, mind pedig a kiszerelést tekintve, hiszen a termék alapvető teljesítménye a legfontosabb a fogyasztó számára – hangsúlyozza a közép-európai vállalati kommunikációs menedzser.
A Procter & Gamble tapasztalatai szerint a naturális, „mentes” trend megkívánja a környezetbarát, fenntartható termelést és csomagolást is, ami a vállalat működésében is jelentős szerepet játszik.
– A fenntarthatóság termékeink alapja, ezért is alkottuk meg a Head&Shoulders és a Herbal Essences esetében is a tengeri kollekciót, melyek esetében a vizekből összeszedett műanyag szemét kerül feldolgozásra, és 25%-ban épül be a termékek csomagolásába.
Új termékek, megújuló formulák
A L’Oréal Magyarország Kft. 2019-ben bevezetett Elseve Dream Long termékcsaládja várakozáson felüli sikereket ér el mind a mai napig, éppen ezért olyan további újdonságokkal bővítették 2021-ben a hajápolási rutint, mint a Sleek hajszérum vagy a Wonder Water lamellás kondicionáló.
– A skinification trendet két márkával is meglovagoltuk. Az Elseve márkán érkezett februárban a Hyaluron Plump termékcsalád, mely teljes körű hajápolási rutint kínál (sampon, balzsam, hajápoló maszk, szérum) a dehidratált haj számára a hialuronsav erejével.
A Fructis márkán pedig egy C-vitaminos termékcsalád az idei újdonságunk, mely a gyenge, hullásra hajlamos hajra kínál megoldást nőknek és férfiaknak egyaránt – nyilatkozza Gózon-Karajz Zsófia.
A Procter & Gamble-nek számos új terméke érhető el ebben a kategóriában is: a Bear fruits ápoló maszkok világszerte óriási népszerűségnek örvendenek, és már a magyar fogyasztók számára is elérhetőek.
– Emellett vannak örök klasszikusaink is megújuló formában, például a Head&Shoulders Snow white (Hófehérke) samponja, mely mélytisztító hatású, bőrgyógyászok által ajánlott termék. Ezen felül a Pantene márka híres Pro-V formulája, kombinálva bambusszal és biotinnal a Miracles család tagjaként segít csökkenteni a töredezés miatti hajvesztést, miközben elősegíti az erősebb haj növekedését.
A Pantene Silky & Glowing kollekciója a Pro-V tudományos eredményeken alapuló, hatékony formuláját biotinnal és hidrolizált selyemproteinnel ötvözi. A Pantene Pro-V Silky & Glowing sampon tápláló formulája segít helyreállítani a szalmaszerű, a hajformázók hatásának kitett vagy világosított hajat. A Grow strong vagy a Lift and volume pedig szintén számos tápláló hatással bírnak a különböző hajtípusok ápolására – sorolja újdonságaikat Krubl Yvette.
A Henkel Magyarország Kft. portfóliójában a klasszikus termékek mellett az újdonságok mindig népszerűek, így az idei évet is minden hajápolási márkájukon innovációkkal, megújulásokkal indították: a Gliss Aqua Revive hidratáló termékcsalád tagjai a száraz hajproblémán segítenek tengeri algával és hialuron-komplexszel, miközben a népszerű Gliss 7 sec 7 másodperc alatt ható hajpakolás portfóliójukat is bővítik ezen termékcsaládjuk égiszében.
– Az új Syoss Intensive hajbalzsamok szintén pár másodperc alatt biztosítanak intenzív ápolást a sérült, igénybe vett haj számára, míg a Schauma családi márkánk évek óta nem látott megújuláson esik át, és egy sokkal modernebb, letisztultabb külső mellett továbbfejlesztett formulákkal is rendelkezik – informálja lapunkat Kern Zsófia. //
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős változások Gyöngyösön
Elkészült a felújítás két gyöngyösi átmeneti otthonban, amely a Procter…
Tovább olvasom >Van új a zuhany alatt, és azon túl is!
A tusfürdők piaca folyamatosan növekszik, ahogy a vásárlói elvárások egyre…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >