Ha nyár, akkor szőrtelenítés
A nyári szezon elengedhetetlen kellékei a szőrtelenítés-kategória cikkelemei. A növekvő borotvaszegmens mellett a vegyi eljárások, a gyantázás és a technológia kedvelőinek is számos megoldást kínálnak a gyártók. A természetes összetevők és az érzékeny bőrre fejlesztett megoldások ebben a termékcsoportban is egyre népszerűbbek.
A szőrtelen bőr manapság már az ápoltság kritériuma, különösen a hölgyeknél. Ahogy nő a napsütéses órák száma, egyre rövidebb, lengébb a ruházat, egyre több a látszó bőrfelület is, ami már csak simán, szőrtelenül esztétikus. A férfiak közül is egyre többen használnak testszőrzet-eltávolító megoldásokat. Nem véletlen tehát, hogy az otthon végezhető szőrtelenítés reneszánszát éli.
– A tökéletes esztétikum elérése érdekében mind a férfiak, mind a nők szívesen végzik ezt a műveletet otthonukban, saját környezetükben. Hiszen így nem szükséges időpontra sietni a szépségszalonba, nem szükséges várakozni – kezdi a fogyasztói szempontok ismertetését Papp Szilvia, a Target Sales Group brand managere.
A nyári időszakban közkedveltebbek a gyors megoldások, ugyanakkor az is elmondható, hogy a hosszan tartó simaságot is szeretik a fogyasztók.
– A téli időszakban talán nem fektetünk olyan nagy hangsúlyt a szőrtelenítésre, hiszen kevésbé látszódnak azok a testrészek, melyekre a szezonban igen nagy figyelmet fordítunk, mint például a hónalj, láb, kar, vagy éppen a bikinivonal – fűzi tovább a gondolatot Varga Mariann, az Alveola Kft. termékmenedzsere.
A kategória forgalma növekszik, bár a szegmensek között átrendeződés tapasztalható.
– A női szőrtelenítés-kategória folyamatosan nőtt értékben az elmúlt 5 évben, 1-2 százaléknyit évről évre. A hajtómotor a borotvaszegmens volt, míg a többi megoldás kissé háttérbe szorult – tér át az üzleti szempontokra Andra Stefanescu, a Reckitt-Benckiser Kft. Brand&Trade Marketing Managere.
A technológia fejlődésével egyre többféle készülék is a hölgyek és urak rendelkezésére áll a piacon.
– Egyre inkább teret nyernek az otthon végezhető, tartós szőrtelenítési eljárások. Népszerűségük oka nemcsak a praktikum, hanem az árfaktor is, hiszen közép-hosszú távon kifizetődőbb megoldást jelentenek – mondja Komjáti Anita, a Remington Trade Marketing Managere.
Gyors pengeváltás
A Reckitt-Benckiser szakembere szerint a borotvák népszerűsége a fogyasztók árérzékenységében és a gyors megoldások keresettségében rejlik. A könnyű használhatóság ugyanis az egyik legfontosabb szempont a szőrtelenítési eljárások közötti termék kiválasztásánál.
– A fogyasztói döntés első kritériuma a szőrtelenítendő testrész, ezután a bőrtípus. Kutatásainkból kiderül, hogy a hölgyek általában többféle, de legalább 2 módszert alkalmaznak különböző testrészeikre – jelenti ki Andra Stefanescu.
Az Alveola Kft. X-EPIL eldobható női borotváinak minden fajtája egész évben közkedvelt, sőt, más szőrtelenítési módszerhez képest nagyobb az értékesített darabszám.
– A nyári szezonban közkedvelt az 1 darabos borotva, amit akár a nyaralásra vagy egy hétvégi kiruccanásra is magunkkal vihetünk – hangsúlyozza Varga Mariann.
Az X-EPIL széles választéka minden szőrtelenítő szegmensben kínál választékelemet. A portfólióból az X-EPIL Happy roll gyantázószett kiegészítő patronjai a legkeresettebb cikkek, az elmúlt években több mint 35 000 készüléket sikerült értékesíteniük.
Bár elsősorban a női szőrtelenítésre koncentrálnak, a férfiak részére is kínálnak Szőrtelenítő krémet és használatra kész gyantacsíkot.
– Trendek jönnek-mennek, de a szenzitív megoldások, összetételek mindig kedveltek. Rövid idő alatt kedvelt lett az X-EPIL Happy roll gyantapatron hipoallergén változata, mely hintőporral dúsított, és bármely gyantázógépbe használható, melybe 50 ml patron illeszkedik – mutat rá az örök trendre az X-EPIL szakembere.
A természetesség reneszánsza
A kémiai megoldások közt a krémek és a hideggyanta-csíkok a legkedveltebbek a Veet választékában. A meleg gyanta pedig stabil harmadik helyen áll.
2015 a kémiai megoldások újjáéledését jelenti majd, ugyanis a Veet forradalmi újdonságokat vezet be ebbe a szegmensbe.
– A Veet Natural Inspirations innovációt a természetes összetevők teszik különlegessé, amik megjelennek a Veet krémek, hideggyanta-csíkok és meleg gyanták kínálatában is. A természetesség hangsúlyozásával a kémiai szőrtelenítő megoldásokkal szemben táplált előítéleteket szeretnénk ellensúlyozni – emeli ki Andra Stefanescu.
A szőlőmagkivonattal, illóolajokkal, Aloe vera hozzáadásával készült Veet termékek már kaphatók a boltokban.
Gyümölcsösen izgalmas
A Target Sales Group Kft. által forgalmazott Depilan márka kínálatában mind a krém, mind a spray formájú variánsok megtalálhatóak.
– Kiemelném a Fruity Mix termékeink közé tartozó szőrtelenítő krémet, amely ureát, B5-provitamint és lipideket tartalmaz. Ezek az összetevők a krém használata után megnyugtatják a bőrt és segítenek puhának, simának érezni azt, emellett gyümölcsös az illatuk – mutat rá a termékelőnyökre Papp Szilvia.
Különleges piaci igény kielégítésére szolgál a Depilan Intim Szőrtelenítő krém, amely speciálisan a női és férfi test érzékeny, intim területeinek kíméletes szőrtelenítésére lett kifejlesztve.
A tartósabb megoldásokat keresők is megtalálják a számukra megfelelőt. A Depilan termékcsalád gyantázókészülék nélkül használatos, villámgyorsan felmelegíthető görgőfejes meleg gyantái, valamint hideggyanta-csíkjai is remek eszközei a tartós szőrtelenítésnek.
A cég hamarosan két új, innovatív termékkel jelentkezik a piacon. A Depilan Men szőrtelenítő krém hűsítő mentával és a Depilan Men szőrtelenítő spray nyugtató Aloe verával az urak részére kínál megoldást a nemkívánatos szőrzet eltávolítására.
Technológiai bravúrok
Az elektromos női szőrtelenítő termékek közül továbbra is az epilátorok jelentik a legnépszerűbb szőrtelenítési formát; elterjedtek még a női borotvák is, de egyre inkább teret nyer az IPL (intenzív villanófényes) technológián alapuló, otthon is végezhető, tartós szőrtelenítési eljárás.
– Külön örömünkre szolgál, hogy ez utóbbi kategóriában a Remington úttörőnek számít. 2011 tavaszán elsőként vezettük be a magyar piacra IPL otthoni használatra tervezett szőrtelenítő készülékünket, ami rendkívül kedvező fogadtatásban részesült. Azóta kibővült az IPL termékcsaládunk, korszerűbb, felhasználóbarát tulajdonságokkal rendelkeznek jelenlegi készülékeink – nyújt időbeni kitekintést Komjáti Anita.
Kibővült szortimentjükben jelenleg három készüléket kínálnak, és mindegyik készülékkel akár 12 hónapos szőrtelen állapotot érhetnek el a készüléket megfelelő módon használók.
A technológia lényege: a szőrszálban lévő melanin (sötét pigment) által elnyelt fényenergia átalakul hőenergiává, ami aztán elnyomja a szőrszál növekedését. A módszer hatékony, hosszan tartó és biztonságos szőrtelenítést eredményez.
– Fontos kiemelni, hogy az IPL-szegmens egy nagyon dinamikusan növekvő kategória, egyre ismertebbé és elfogadottabbá válik a normál felhasználók körében – szögezi le Komjáti Anita.
Az Alveola által forgalmazott BaByliss márka is széles választékát kínálja a szőrtelenítő termékeknek. A márka kínál epilátorokat és elektromos borotvát is. A BaByliss epilátorok jellemzői az ellentétes irányba mozgó, dupla epiláló fej, az ergonómikusan tervezett forma a kényelmesebb használat érdekében, hogy a még nehezen elérhető hajlatokba is tökéletes szőrtelenítést lehessen végezni.
A „Duoflex” 4in1 W&D epilátor 60 csipeszes, flexibilis fejjel az epilátorok új generációját képviseli. Jellemzői a Wet/dry, azaz a száraz és nedves bőrön egyaránt használhatóság, valamint a V-Capture technológia, ami a V alakban történő csipeszzáródást jelenti, és az akár még a 0,5 mm-nél rövidebb szőrszálak eltávolítását is lehetővé teszi.
– Ezek az extrák még könnyebbé és fájdalommentesebbé teszik a szőrtelenítést; a masszázsgörgők, amivel csökkenthetjük a szőreltávolítással járó kellemetlen érzést, a beépített lámpa, aminek fényénél a legrövidebb szőrszálak is láthatóvá válnak, az eltávolítható, mosható fej, amely a higiéniai szempontokat veszi figyelembe, valamint a kiegészítő fejek, amelyek az érzékenyebb területek szőrtelenítéséhez nyújtanak segítséget – sorolja a termékjellemzőket Varga Mariann.
X-EPIL Sensation néven már epilátor is megtalálható a palettán, ami által már minden korosztályt meg tudnak szólítani.
Disztribúció és promóció
Még a legkisebb boltban is ajánlott a női eldobható borotvák folyamatos készleten tartása, a nyári időszakban pedig legalább még a szőrtelenítő krémek, illetve a hirdetett újdonságok figyelemfelkeltő kihelyezése. Ha a vevőkör fogékony ezekre a termékekre, akkor érdemes tovább szélesíteni a kínálatot.
– Az X-EPIL pozícióit szeretnénk mindenképpen megtartani, illetve tovább növelni. Folyamatos az értékesítési pontok bővítése, az országos terjeszkedés. Tapasztalataink azt mutatják, hogy ebben a kategóriában még mindig az árengedmény a vonzó, főként, ha látványos 15-20-25 százalékos a kedvezmény mértéke – mondja Varga Mariann, az Alveola Kft. termékmenedzsere.
A Veet márka kommunikációját és marketingtevékenységét a májustól augusztusig tartó szezonra összpontosítja. A kedvező időjárás nagyban befolyásolja a hölgyeket a szőrtelenítő termékek vásárlási gyakoriságának növelésében.
A Veet kutatásai alapján ebben a kategóriában akkor igazán hatásos a promóció, ha több szőrtelenítő szegmensre is kiterjed.
– A fogyasztók több lehetőségből szeretnek választani, ezért az árkedvezmények és az instore láthatóság mellett a több megoldást egyszerre érintő aktivitás indokolt – emeli ki Andra Stefanescu, a Reckitt-Benckiser Kft. Brand&Trade Marketing Managere.
A Target Sales Group szakembere szerint a szezonális termékek esetében alapvető az állandó polci jelenlét, valamint a kedvező ár. Az árengedmény és a kuponos kedvezmény szezonhoz való igazítása határozottan befolyásolja a vásárlási kedvet a szőrtelenítő termékek esetében is.
– Fontos, hogy a piacon jelen lévő termékeink együtt változzanak a fogyasztók igényeivel. Ezért szélesítjük portfóliónkat, hogy mindenki megtalálja az igényeinek legmegfelelőbb terméket – mondja Papp Szilvia, a Target Sales Group brand managere.
A Remington IPL-készülékek bevezetéséhez összehangolt marketingtevékenység párosult. Hangsúlyos online aktivitás, közösségiportál-aktivitás, pr-tevékenység, televíziós megjelenés és nagyon jól sikerült instore kampány segítette a termék ismertségének felépülését.
– A boltokban mini monitorral, bőrszínskálamérővel és szóróanyaggal ellátott „intelligens” displayek kerültek kihelyezésre, továbbá a termékek értékesítését promóteri tevékenység kísérte. Az idei évben is mindenképpen javasoljuk, hogy az epilátorok és borotvakészülékek mellé az IPL-készülékek is kihelyezésre kerüljenek, lehetőség szerint az intelligens displayekkel együtt – javasolja Komjáti Anita.
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >