Ha nyár, akkor fesztivál!
Összeállításunkban megszólalnak a legjelentősebb hazai fesztiválok képviselői, akik megosztják az olvasókkal egyebek mellett azt is, hogy miként alakult az elmúlt években a fesztiváljaikon való látogatói részvétel, milyen kihívásokkal szembesültek, illetve milyen lépéseket tesznek a környezet védelme érdekében rendezvényeik idején és az után. Cikkünk középpontjába elsősorban azt állítjuk, hogy miként tudják a cégek a fesztiválokon való megjelenésüket marketingtevékenységük során kamatoztatni, ezért a szervezőkön kívül az érintetteket is megkérdeztük, akikkel évről évre ezeken a kiemelt rendezvényeken találkozhatunk.
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
A COVID-időszak komoly kihívások elé állította a fesztiválipart, melynek tovagördülő hatásai még most is érezhetőek. Sokan elhagyták az iparágat, így a szakemberek, a rendezvényszervezés terén tapasztalt munkaerő megtalálása az egyik legnagyobb nehézséget okozó tényező mind a szervezők, mind pedig a vendéglátós partnerek számára.
Szintén nem könnyíti meg a fesztiválok életét, hogy a nagy nemzetközi fellépők egyre inkább preferálják az egyéni aréna- vagy stadionkoncerteket a fesztiválfellépésekkel szemben. Ez nemzetközi szinten megfigyelhető tendencia, számos nagy fesztivál küzd a jelenséggel szerte Európában.
– A látogatók számára egyre nagyobb értékkel bír, ha egy fesztivál kiemelt figyelmet fordít a vendégélmény fokozására. Ez ugyanúgy igaz a programok sokszínűségére, a szolgáltatások változatosságára és minőségére, vagy akár a fesztiválok vizuális megjelenésére – avat be Garam Tamás, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt. marketingvezetője.
Zene és gasztronómia minden korosztálynak
A 2022-ben a Balaton Sound, a rossz emlékű „COVID-korszak” utáni visszatérés, a túlélés örömében telt, 2023-ban pedig egy új időszámítás kezdődött a Sound életében.
– Ez egyrészt a zenei kínálat sokszínűségében, a nagy sztárok mellett az elektronikus zene különböző műfajainak megerősödésében volt tapasztalható, de megújult a látványvilág, erősödött a VIP-élmény, és nagy hangsúlyt fektettünk a vízparti aktivitásokra, valamint a nappali programok sokszínűségére is – fejti ki Berzy Dominika, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt. social media & content marketing managere.
Komoly vízválasztó volt a tavalyi év a Sziget történetében is, de sikerült, egy nagyot lépve, a vendégélmény fokozásával újraértelmezni a „Sziget-életérzést” úgy, hogy a fesztivál programkínálata is formálódott a hazai és egyre bővülő nemzetközi közönség igényeihez.
– Fejlesztettük a Sziget látványvilágát, az egyes programhelyszínek is új dizájnt kaptak, megújult a vendéglátás, és több újítást vezettünk be az egyéb, kényelmi szolgáltatások terén is. Bár 2023-ban némi visszaesés volt tapasztalható a látogatók számában, de így is – a Sziget esetében – két teltház közeli nappal számolhattunk tavaly. Ami ennél is fontosabb, a látogatók egyes napokra kivetített eloszlásából az látszik, hogy nem feltétlenül egy-egy sztár vonzereje számít, hanem a teljes Sziget-élmény vonzó a látogatóink számára – informál Garam Tamás.
Az MBH Bank Gourmet Fesztivállal kapcsolatosan elárulja, hogy az szinte a kezdetek óta a legkedveltebb hazai gasztronómiai rendezvény, évente bemutatva egy nagy merítést Magyarország legjobb gasztrokínálatából, éttermekből, cukrászatokból, borászatokból.
– Tematikája szerint egyfajta „országkóstoló”, ahol egy helyen élvezhetjük az itthoni kulinária legjavát, megismerhetjük az új tendenciákat, kiegészülve egy változatos italkínálattal. Az érdeklődést figyelve pedig látszik, hogy a gasztronómia iránti lelkesedés töretlen – mutat rá Berzy Dominika.
A Gyerek Sziget az ország egyik legnagyobb, családi rendezvénye, mely népszerű előadók koncertjével, bábszínházzal, tánccal, vetélkedővel, sportprogramokkal, zsonglőrökkel és artistákkal, ugrálóvárral, kézműves foglalkozásokkal és még rengeteg élménnyel várja a családokat.
– Az indulás óta célunk, hogy a műfaji sokszínűség megtartása mellett, a programszervezés során, az adott műfaj – zene, színház, bábszínház vagy akár képzőművészet – legnívósabb képviselőit léptessük fel. Tavaly már a Generali Gyerek Sziget egy új koncepcióval várta a családos látogatókat, mely szerint a rendezvény egy háromnapos fesztivállal indította a nyári vakációt – ismerteti a social media & content marketing manager.
– A négy rendezvényünkkel, a Szigettel, a Sounddal, a Gourmet-vel és a Gyerek Szigettel kapcsolatban mintegy 200 partnerrel dolgozunk együtt, többel közülük hosszú távú szerződésünk van, de minden évben jelentkeznek, illetve keresünk meg újakat is. Közöttük ugyanúgy megtalálhatóak hazai cégek, szolgáltatók, mint nagy nemzetközi cégek, melyek számára fontos, hogy például a Sziget és a Heineken Balaton Sound esetében a jelentős számú magyar látogató mellett jelen vannak a számos országból érkező külföldi vendégeink is. A szponzoraink profilja szerteágazó, és igyekszünk mindegyik partnerrel olyan megállapodást kötni, ami illik az adott fesztivál jellegéhez, releváns megjelenést biztosít számára, de legfőképp olyan együttműködésekre törekszünk, melyek színesítik az adott fesztivál kínálatát, illetve segítik a vendégélmény fokozását – mondja Pintér Nóra, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt. partnership vezetője.
Tavaly tovább folytatódott a Sziget esetében, a korábban is kiemelt fontosságú „fesztivál zöldítése” program. Ennek keretében minimalizálták a robbanómotoros közlekedési eszközök használatát, a legszükségesebb ilyen járműveken kívül a Szigeten dolgozók is csak elektromos vagy emberi erővel hajtott járművel közlekedhettek, ami így lesz a jövőben is.
– Alapvetésünk, hogy a különböző járművek a lehető legkisebb mértékben zavarják a fesztiválozókat, ennek érdekében egy új közlekedési tervet is készítettünk a Sziget idejére. A környezetvédelemhez tartozik, hogy a III. kerülettel határos galériaerdő melletti részt – az ott lévő védett flóra miatt – lezárjuk, igazodva a főváros és a WWF által végrehajtott természetvédelmi területté való átminősítéshez. Emellett a fesztiválélmény javítása érdekében a korábban tapasztalt, szokatlan szárazság miatti szállópornak is „hadat üzenünk”. A fesztivál után visszazöldítjük a Szigetet, a fesztivál alatt a folyamatos locsolást „szürkevízzel”, azaz a Duna vizével oldjuk meg, és szükség esetén egy új pormentesítő kezelést alkalmazunk a fesztivál teljes területén. A tavalyi év egyik újdonsága volt a vendéglátás fenntarthatóságának fokozása, ez a törekvés is visszatér idén. Alapvető cél, hogy kisebb karbonlábnyom mellett elkészülő ételeket kínáljanak a vendéglátóhelyek. Ennek érdekében kampányt indítottunk a vendéglátósok körében, aminek következtében partnereink 80%-a legalább két vegetáriánus főételt is kínál, sőt 40% feletti a vöröshúst egyáltalán nem kínálók aránya. A kampány célja volt az is, hogy a vendéglátósok minél nagyobb arányban használjanak magyar élelmiszert. Bevezettünk egy hét pontból álló fenntarthatósági kritériumrendszert is, amiből legalább két kritériumnak minden vendéglátósnak meg kell felelnie. Az ún. food courtok üzemeltetésében kiemelt szempont továbbra is a fenntarthatóság: a vendéglátósok ennek megfelelően használhatnak étkészletet, csomagolóanyagot, alapanyagot, és nagy figyelmet fordítanak az energiatakarékos megoldásokra és a hulladékgyűjtés módjára is – sorolja Dominus Ákos, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt. fenntarthatósági menedzsere.
Budapest Borfesztivál, a presztízs rendezvény
A koronavírus járvány utóhatásaként 2022-ben még azt tapasztalta a rendezvénypiac, hogy a kulturális-szórakoztató rendezvények iránti kereslet és látogatószám elmarad a korábban megszokott szintektől. 2023-ban a helyzet javulni kezdett, de a számok még mindig nem érték el a 2019-es szintet, legalábbis a Budapest Borfesztivál tekintetében.
– Az időjárás 2023-ban tökéletes volt, a nappalok talán picit túlzott melegét a borozáshoz épp kellemes, hűvös esték követték. Közel teltháznak péntek és szombat este örülhettünk, de erős volt a csütörtök késő délután is. A vasárnapi látogatószám évek óta csökkenést mutat, sajnos messze elmaradt a várt forgalom a borászok számára is. Összesen közel 35 000 vendéget fogadtunk a Budapest Borfesztivál négy napja alatt, ami az előzményeket és várakozásainkat tekintve nem mondható rossz eredménynek, de még mindig elmarad a korábbi években elért 40-45 000 fős látogatottságtól, és pénzügyileg sem mutathatunk kimagasló eredményeket a szokatlanul magas infláció, és az erősen megemelkedett költségek miatt – mondja Oláh Rita, a Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. Budapest Borfesztivál, kommunikációs vezetője.
A Budapest Borfesztivál helyzete speciálisnak mondható, hiszen a helyszínül szolgáló Budavári Palota felújítási munkálatai évek óta korlátok közé szorítják a szervezőket.
– Emellett évek óta komoly kihívások elé állítja a hasonló rendezvények szervezőit az állami-önkormányzati dotáció alacsony részaránya, különösen most, hogy a világban zajló bizonytalan eseményeknek köszönhetően felpörgő infláció miatt elszabadultak a szervezési költségek, mind az anyagi, mind a személyi jellegű ráfordításokat tekintve. Ennek folyománya, hogy a kulturális jellegű támogatások csökkenése miatt a Borfesztiválon megjelenő kulturális tartalmakat egyre nehezebb finanszírozni, hiszen azok egyrészt természetüknél fogva inkább nonprofit jellegűek, másrészt az elmúlt évek folyamatos béremelkedése minden területen megemelte a szervezési költségeket, melyet nem tudunk ellensúlyozni a látogatói jegyárak és a kiállítói standdíjak hasonló mértékű emelésével – mondja Oláh Rita.
2014 óta tudatos építkezéssel igyekeznek a Borfesztivált egyre feljebb pozicionálni, mely sikerét a folyamatosan növekvő látogatószám, és a rendezvény pozitív hazai és nemzetközi megítélése is jelzi.
– Kijelenthetjük, hogy látogatóink egyértelműen igénylik a minőségi és modern szolgáltatásokat, beleértve a kínált termékeket, a környezetet, hangulatot, a standok látványát, a marketingeszközöket, a Borfesztivál szolgáltatásait, amit mi igyekszünk teljesíteni – jegyzi meg a kommunikációs vezető.
Hozzáteszi: a környezettudatosság mindig is fontos volt számunkra. Már több mint tíz éve gyűjtjük szelektíven a szemetet, ami a logisztikát is segíti, hiszen több tonna üveg- és papírhulladék keletkezik egy-egy rendezvény alatt. 2023-ban, a már mindenki által jól ismert, nyakba akasztható pohártartó szütyőket újrahasznosított anyagból varrattuk. Újítás volt továbbá, hogy nem kapott minden vendég automatikusan a pénztárnál szütyőt. Aki szeretett volna egyet, annak el kellett sétálnia a Máltai Manufaktúra standjához, ahol ingyen átvehette a pohártartót. Így egy szütyő sem került feleslegesen kiadásra, és egyet se kellett kidobni.
Idén a gasztrós kiállítóknál is szigorítunk a szabályokon, ugyanis az ételekhez adott evőeszközök és a kínáló tálkák, tányérok kizárólag lebomló anyagokból készülhetnek, de természetesen igény esetén segítünk a kiállítóknak ezek beszerzésében.
Gyula, a pálinka fővárosa
A Gyulai Pálinka Fesztivál látogatottsága mind 2022-ben, mind 2023-ban megközelítőleg azonos volt, minimálisan maradt el a szervezők elvárásaitól.
– Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a fesztiválok sora egymást éri, és rengeteg az ingyenes, önkormányzati rendezvény. 2021-ben kiugróan magas látogatottsággal zártuk a rendezvényt, mivel az elsők között voltunk, ahova korlátozások nélkül jöhettek a vendégek a COVID után. Bízunk benne, hogy a 2024-es fesztivál látogatottsága ismét kiemelkedő lehet – vetíti előre Varga-Bora Tímea, a Gyulai Pálinka Fesztivál főszervezője.
Azt is kifejti, hogy azáltal, hogy évről évre egyre több a fesztivál, problémásabb a viharsarokba szólítani a vendégeket.
– A legnehezebb feladatunk talán minden évben a nagyszínpadi programok és a belépőjegyek ára közötti egyensúly megtalálása. Térségünk feltűnően árérzékeny, sajnos nem lehet a dunántúli, balatoni árakhoz csatlakozni. Mindenki a legnagyobb hazai előadókat várja, minimális jegyárak mellett. Sokan elfelejtik, hogy nem egy könnyűzenei fesztivál vagyunk, hanem egy gasztrofesztivál, amely középpontjában hazánk első számú hungarikuma, a pálinka áll. Éppen ezért számos szakmai programot igyekszünk kínálni minden évben a látogatóink számára – fogalmazza Varga-Bora Tímea. – Minden évben 20-30 pálinkaház képviseli magát az ország szinte minden területéről. Nagy büszkeség számunkra, hogy sokan közülük a tulajdonos aktív részvételével vannak velünk a fesztivál három napja alatt. Nagyon örülünk, hogy minden évben vannak új kiállítók is, és a legtöbb kiállító aktív részese a szakmai programjainknak, mint például a pálinkaverseny, a pálinkásbonbon-verseny, a pálinkás ételek látványfőzése, illetve a mesterkurzusok.
Meglátása szerint egy rendezvény esetében mindig kiemelten fontos a fenntarthatóság és a környezettudatosság kérdése.
– Próbáljuk visszaszorítani a műanyag hulladékot a logózott üveg pálinkáspohárral, vagy a repohárral. Mindkettőt hazaviszik magukkal a látogatók és a következő években általában hozzák vissza magukkal. Szelektív hulladékgyűjtő helyeink is vannak a bejáratoknál, de a tapasztalatunk sajnos nem túl pozitív ezek használatával kapcsolatosan. A rendezvényünk környékén kevés a parkolóhely, így azt szoktuk kérni a városban megszálló vendégektől, hogy közlekedjenek gyalogosan, élvezzék a város hangulatát. A helyi termékeknek, termelőknek is igyekszünk minden évben teret adni az eseményen, mintegy összekötő kapocsként szolgálunk termelő és fogyasztó között – tudjuk meg Varga-Bora Tímeától.
A fiatalabb korosztály megszólítása
A Csabai Kolbászfesztivál szervezőinek tapasztalatai szerint a COVID óta a fesztivál látogatói létszáma folyamatosan emelkedik. Amellett, hogy az elmúlt években helyszínváltozáson is keresztülmentek, számos újítást végeztek, mint például a készpénzmentesség bevezetése, illetve a környezetterhelés csökkentése jegyében a repoharak használata, a szelektív hulladékgyűjtés megvalósítása, valamint a környezet rekultivációja fásítással és füvesítéssel. Fontosnak tartják a környezettudatosságra való felhívást mind fesztiváljaikon, mind pedig marketingtevékenységük során.
– Egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk a fiatalok megszólítására is, ezért fiatalosabb zenei stílusokkal is igyekszünk színesíteni a fesztivál programkínálatát – avat be Hégelyné Győrfi Ilona, a Csabai Rendezvényszervező Kft. ügyvezetője. //
Szigorúan ellenőriz a Nébih
A fesztiválokra kitelepült vendéglátóegységeket élelmiszer-biztonsági szempontból a Nébih, valamint a vármegyei kormányhivatalok és a járási hivatalok hatósági szakemberei ellenőrzik.
A fesztiválokon dolgozók gyakran alkalmi munkavállalók, ebből fakadóan a feltárt problémák körében jellemző az élelmiszer-biztonsági oktatás hiányossága, a személyi higiéniát érintő problémák, valamint az egészségügyi alkalmasság hiánya.
– Túl nagy forgalom esetén problémához vezethet a személyzet túlterheltsége, ugyanakkor gondot okozhat a vártnál alacsonyabb vendégszám is. Az alapanyagok lassú forgása ugyanis a lejárt minőségmegőrzési/fogyaszthatósági idejű termékek felhasználásának, forgalmazásának kockázatát eredményezheti. Emellett, mivel ezen egységek többnyire szezonálisan működő, kitelepült vendéglátók, előfordulhatnak közműellátottsági problémák is – tudjuk meg Tóth Dávidtól, a Nébih vendéglátás- és közétkeztetés-felügyeleti osztályvezetőjétől.
Nyáron, a legnagyobb melegben zajló fesztiválokon, gyakori a mozgó vendéglátóegységek, „food truck” -ok, büfékocsik kitelepülése. Ezekben az egységekben általában nagyon szűkös a hely, kicsi a tárolókapacitás, nehéz az elkülönített tárolás betartatása. Emellett a hűtőberendezések és a sütők gyakran túl közel vannak elhelyezve egymáshoz, ezáltal nehezített a hűtőberendezések megfelelő hőmérsékletének biztosítása.
– 2023-ban az egyik leggyakoribb hiányosság az alapanyagok, a félkész- és késztermékek nem megfelelő hőmérsékleten, keresztszennyeződési kockázatot jelentő módon való tárolása volt – emeli ki a szakember.
Tóth Dávid arra is felhívja a figyelmet, hogy a fesztiválok a fiatal, nyitott közönséget vonzzák. Ezeken a helyszíneken örömmel fogadják a vendégek az újításokat. Jellemző a repoharak használata, a vendégek igénylik a környezettudatosságot a csomagolóanyagok és a kiszolgálás terén, valamint tapasztalataik szerint egyre nagyobb az igény a vegán ételekre is. Az ellenőrzések tervezésekor a fesztiválok esetén ezekre az eszközökre/termékekre kiemelt hangsúlyt fektetnek a hatóság szakemberei. //
Kiadós étkezés a Fornetti Truckban
A Fornetti Group éves eseménynaptárában évek óta kiemelt helyet foglalnak el a hagyományos, illetve valamiben unikálisnak mondható fesztiválok.
– A mérlegelésben az adott fesztivál múltja, elismertsége, célközönsége és közönségcsalogató jellemzői, másrészt az eredetisége játszik központi szerepet. Próbálunk minden olyan fesztiválon jelen lenni, amely már tradicionálisan része a fiatalok közösségépítő eseményeinek, valamint a tematikájában olyan ismérveket vonultat fel korszerűen, amellyel a cégünk tud azonosulni – nyilatkozza Kelemen-Pataki Kitti, a Fornetti Kft. kreatívigazgatója.
Fesztiválmegjelenéseik alapját egy speciális kioszk, az ún. Food Truck adja. Ez egy négy keréken guruló, leginkább street food-típusú mozgó sütöde, amely minden, a közönség által kedvelt terméket felvonultat. Promóciójuk középpontjában ennek a reklámozása, fókuszba helyezése áll – szeretnék, ha a fesztiválozók közül minél többen kipróbálnák és használnák, mert minden megtalálható benne, ami egy kiadós, ár-érték arányban kedvező étkezés megvalósításához szükséges. //
Coca-Cola – fesztiválmegjelenés a fenntarthatóság jegyében
A Coca-Cola Magyarország fesztiválmegjelenéseit is fenntarthatósági alapelveinek megfelelően alakítja, így például a tavaly több fesztiválon is felállított COKE STUDIO™ részben újrahasznosított elemekből állt. A Sziget Fesztivál fenntarthatóságért felelős csapatával együttműködve tavaly nyáron a szelektív hulladékgyűjtést is támogatták.
– A szemléletformálást is fontosnak tartjuk, így a fenntarthatóság legaktuálisabb kihívásait kerekasztal-beszélgetésben vitattuk meg a média és olyan szervezetek képviselőinek részvételével, mint a WWF és a Sziget fenntarthatósági szakértői vagy a GfK kutatója. A fenntarthatósággal kapcsolatos fesztiválaktivitást idén is folytatjuk – tájékoztat Szalóky Tóth Judit, a Coca-Cola magyarországi vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági igazgatója.
Vida Annamária, a Coca-Cola magyarországi szenior brandmenedzsere arra hívja fel a figyelmet, hogy a nyári zenei fesztiválok kiválóan alkalmasak arra, hogy legfontosabb célcsoportjukat, a Z-generáció tagjait elérjék a zenén keresztül, ezért a Coca-Cola márka mindig megtalálható a legnagyobb hazai rendezvényeken.
– Ebben az évben a jelentősebb fesztiválok közül a Sziget Fesztiválon, a SZIN-en és a Strand Fesztiválon lesz jelen a Coca-Cola Magyarország. A termékeink elérhetővé tétele mellett az idei fesztiválszezonban is fontos szerep jut az élményalapú marketingkommunikációnak – jelzi a szakember. //
ALDI, a biztos pont
Az ALDI évek óta elkötelezett támogatója, partnere a közösségi sporteseményeknek, fesztiváloknak. 2023-ban is számos sportrendezvényen és meghatározó magyar fesztiválon találkozhattak a résztvevők az áruházlánc kínálatával, saját márkás termékeivel, amelyekkel a vállalat hozzájárult a pénztárcabarát kikapcsolódáshoz.
Az ALDI tavaly a Gyerekszigeten várta a családokat, a Balaton Soundon és a Szigeten is jelen volt gazdag, megfizethető áron kínált, megbízható minőségű választékával. A Szigeten felállított, a korábbi évek Sziget-üzleteihez képest mintegy 30%-kal nagyobb, 500 négyzetméteres alapterületű pop-up boltjában még kényelmesebb és gyorsabb volt a bevásárlás.
Az áruházlánc 2023-ban is aktívan támogatta a sporteseményeket, már az év első felében több nagyszabású versenyen jelen volt. Május első hétvégéjén az UltraBalatonon találkozhattak a résztvevők az ALDI-val, június elején pedig a budapesti Népligetben álltak újra rajthoz a nők, a családok a 28. ALDI Női Futógálán, amelyet régóta szponzorál a vállalat. //
Termék- és szolgáltatáskínálatát vonultatja fel a METRO
A METRO 2023-ban csak a nyári hónapokban 100 fesztiválon és nagyrendezvényen vállalt szerepet.
– Egyik kulcs célcsoportunk, a vendéglátósok számára nyújtunk a fesztiválokon a tőlünk megszokott és elvárt magas színvonalú szolgáltatásokat, elsősorban alapanyagok és professzionális konyhai eszközök, csomagolóanyagok biztosításával, melyeket kiszállítással is igényelhetnek partnereink. A fesztiválokon végzett promóciós tevékenységeinkben saját márkás termékeink igényes kóstoltatására helyezzük a hangsúlyt, mert hiszünk benne, hogy a minőségről szerzett közvetlen tapasztalat a legjobb reklám – emeli ki Kovács Sándor, a METRO országos HoReCa értékesítési osztályvezetője.
Termék- és szolgáltatáskínálatukat a mindenkori gasztronómiai trendekhez és igényekhez igazítják. Úgy tapasztalják, hogy mivel a fesztiválozók nagy része külföldi, a rendezvényeken érvényesülő trendeket alapvetően ők alakítják. A húsmentes kínálat mellett a növényi alapú fogások, valamint a glutén-, tej-, tojás-, cukormentes alternatívák biztosítása elvárás már a street food szintjén is. //
Élmények a Drehertől
A Dreher Sörgyárak azokat a fesztiválokat részesíti előnyben, ahol a fő márkáik célcsoportja elérhető, illetve ahol úgy érzik, hogy van lehetőség a márkaértékeket, márkaérzést kézzelfogható formában átadni a fogyasztóik számára.
– A klasszikus fesztiválokon általában a fiatalabb célcsoportot tudjuk megszólítani, elsősorban a klasszikusabb lager sörökkel. Ugyanakkor több márkával szoktunk részt venni a különböző sörfesztiválokon, ahol az átlagosnál nagyobb sörkedvelő közönséget tudunk elérni. Ezek a fogyasztók a hagyományos lagerek mellett szívesen kóstolnak meg különlegesebb söröket is – vázolja Szabó Ibolya, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok igazgatója. – Örömmel látjuk, hogy egyre nagyobb a nyitottság a fesztiválozóknál is a környezettudatosságra. A Dreher márkával évek óta viszünk ki a Sziget fesztiválra CSR-programot, ahol az összegyűjtött és visszahozott dobozok után ajándékot kaphatnak a fesztiválozók.
Mindezeken túl a Dreher Sörgyárak elkötelezett a felelős alkoholfogyasztás mellett is, amelyet a 15 éve futó Ésszel-iszom! programjával támogat. //
A fesztiválok hangulatfelelőse a DunaPro
A DunaPro számára egy fesztivál kiválasztásánál fontos szempont, hogy olyan rendezvényen jelenjenek meg, amely célközönségével, hangulatával, atmoszférájával illeszkedik a márka imázsához, és az együttműködéssel mindkét fél közösen építi és erősíti egymást.
– Igyekszünk olyan rendezvényeket választani, ahol a márka ismertségét tudjuk erősíteni, és a márkát építeni, emiatt törekszünk arra, hogy minél látványosabb és egyedibb legyen a márkáink megjelenése – fejti ki Bujdosó Csenge, a DunaPro brand managere.
A DunaPro a Campari csoport portfóliójának kizárólagos hazai forgalmazója, olyan márkák tartoznak hozzájuk, mint például az Aperol, Campari, Cinzano vermutok és pezsgők, Bulldog gin, SKYY vodka, valamint a Márkházi pálinka.
– A fesztiválokon való kitelepülések alkalmával szeretnénk személyes kapcsolatot kialakítani a fogyasztók és az általunk képviselt márkák közt, valamint olyan formában és minőségben kínálni azokat, amely biztosítja, hogy a lehető legemlékezetesebb élményt nyújtsák mindenki számára – teszi hozzá Kamarás Ádám márkanagykövet. //
Fesztivál idején is fontos a frizura, bízzuk a Henkelre!
A Henkel Magyarország Kft. Schwarzkopf LIVE és Got2b márkáival a tavalyi évben a Sziget Fesztiválon találkozhattunk.
– A fesztiválon részt vevő márkáink fő célközönsége a Z- és Y-generáció fogyasztói, melyek kiteszik a fesztivált látogatók nagy többségét. Bár maga a hajfestés és a hajformázás nincs generációhoz kötve, viszont ezekkel a lendületes márkákkal leginkább a fiatalabb közönséget szerettük volna elérni – jelzi Guba Eszter junior brand manager. – Követjük a Z- és Y-generáció aktuális trendjeit, amiben nagy hasznunkra van a social media, ezeket figyelembevéve térképezzük fel, hogy a kitelepült standunkon milyen aktivitásokra, programokra lenne kereslet.
A Henkel a tavalyi évben ingyenes hajformázást kínált a fesztiválozóknak, ahol leginkább a fonatok és a hullámos frizurák arattak töretlen sikert. A szolgáltatásaikat igénybe vevők között a nemek megoszlása kiegyenlített volt, ami azt mutatja, hogy teljes mértékben sikerült teljesíteniük a fesztiválózók elvárásait a standjukkal kapcsolatban. //
Mindenhol ott a Heinemann
A Heinemann Testvérek Kft. a fesztiválok választásánál mind a célcsoport, mind a márka szempontjából a standard és a prémium kategóriát célozza meg.
– A prémium termékkel, mint például a Beluga vodka a Sziget és Balaton Sound VIP-ban leszünk jelen, míg a Jim Beam Whiskyvel a Campus és a SZIN fesztiválokon lesz erős márkamegjelenésünk saját helyszínnel – ismerteti Piri Attila, a Heinemann Testvérek Kft. marketingvezetője.
A Sierra Tequila a Sziget-Balaton Sound fesztiválokra érkezik saját márkahelyszínnel, a Campus és a SZIN fesztiválokon a Tequila kategóriát képviseli a cég, míg a Tatratea-val a Sziget, a Balaton Sound, a Strand és a SZIN fesztiválokra települnek ki saját bárral.
Új termékük idén a Jim Beam Peach lesz a fesztiválokon, amelyet egyedi long drink ajánlattal kínálnak a fogyasztóknak. Néhány márkán a fesztiválokat megelőzően a fesztiválhoz kapcsolódó fogyasztói promóciókat indítanak mind a retail, mind a HoReCa-csatornákban. //
Széles italkínálattal fesztiválozik a Maspex-Olympos
A Maspex Olympos Kft. az általa forgalmazott Royal vodkamárka fesztiválokon való részvételével elsősorban a fiatal felnőtteket és egyetemistákat célozza meg.
– A vodka mellett számos likőrrel, az idei évtől kezdve pedig keserűlikőrrel is rendelkezünk, ami lehetővé teszi, hogy az ízlés és preferenciák széles skáláját kielégítsük. Valamint, a Royal mellett prémium vodkaként elérhető a Bols Marine is, így a fesztiválokon való részvétellel a prémium italok kedvelői számára is vonzóak vagyunk – informálja lapunkat Kiss Andrea, marketingigazgató.
– A fesztiválok erős hatással tudnak lenni a közvetlen értékesítésünkre is, azonban a célunk főként a fesztiválok marketingértékének kihasználása, illetve egy adott brand minél szélesebb körben történő megismertetése – fűzi hozzá Trömböczky Zoárd brand manager, aki azt is elárulja, hogy a Gin hódítása a piacon még mindig erősen érezhető, így idén először a Hendrick’s gin különleges világát fogják bemutatni a fesztiválozóknak egy cocktail truck keretein belül, amely látványában és kivitelezésében is formabontó lesz. //
Nincs fesztivál Zwack nélkül
A Zwack Unicum Nyrt. Tanqueray márkája immár harmadik éve a Sziget és Heineken Balaton Sound fesztiválok hivatalos ginpartnere. A márka világa az élet lenyűgöző pillanatainak megéléséről szól, ami tökéletesen kapcsolódik a zenei fesztiválok hangulatához. A Johnnie Walker pedig idén először lesz a Sziget és Heineken Balaton Sound whiskypartnere saját programhelyszínnel.
– Akár egy fesztiválon belül is különböző célcsoportoknak különböző márkákat emelünk ki. A Don Julio ultraprémium tequila idén a Sziget fesztivál VIP szekciójában fog megjelenni, ahol a látogatók a nemzetközileg egyre trendibbé váló Paloma koktélt kóstolhatják meg. A Don Julio tequila Hollywood és más európai fesztiválok sztárjainak kedvelt itala lett az utóbbi években. Számos fellépőnek személyre szabott palackokkal kedveskedünk a Sziget fesztivál idején – tájékoztat Kovács Dávid Gábor marketingigazgató.
A felelős alkoholfogyasztás promotálására Magyarországon elsőként a Szigeten kóstolhatják meg az érdeklődők a Tanqueray 0.0%-t, amely alkoholmentes formában hozza el a gin-tonikozás élményét. //
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt az ország legnagyobb ALDI áruháza
Magyarország legnagyobb alapterületű ALDI áruháza nyílt meg a mai napon…
Tovább olvasom >Tesztelték az idei kókuszos szaloncukrokat: íme a legjobbak
A Szupermenta idén ünnepli fennállásának 10. évfordulóját, ennek alkalmából a…
Tovább olvasom >Így lehet pazarlásmentes a karácsony
Közelednek az ünnepek, ezzel pedig az év legnagyobb sütés-főzési szezonja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >