Magazin: Ha mosogatásról van szó, nem habozunk
A tavalyi évben életünk, mindennapjaink legfőbb színtere lett az otthonunk, sokak számára a munka és a kikapcsolódás is oda összpontosult. Mindez a mosogatószerek és eszközök piacán növekedést hozott mind a kézi, mind a gépi kategóriákban. A korábbinál is jelentősebb szerepe lett a higiéniának, a fejlesztéseknél még inkább fókuszba került a természetesség és a környezetvédelem.
Szerző: Budai Klára
Szűcs Dóra, a Henkel Magyarország Kft. brand managere arról tájékoztat, hogy a koronavírus-járvány hatással van a mosogatószer-piacra is, hiszen hosszú idők után a kézi mosogatószer kategória két számjegyű növekedést mutatott 2020-ban. Az éttermek ideiglenes zárva tartása, valamint a megnövekedett otthoni munkavégzés miatt több időt töltöttünk otthon főzéssel, így mosogatással is. Ezzel párhuzamosan továbbra is nagyobb ütemben növekszik a gépi mosogatás kategória, melynek hajtóereje a mosogatógép penetrációjának dinamikus növekedése.
– Mind a kézi, mind a gépi mosogatás kategóriákban a diszkont és a drogéria csatornák növekedtek a legdinamikusabban a tavalyi évben. Emellett az e-kereskedelem is óriási növekedési potenciált rejt – hangsúlyozza Szűcs Dóra.
Oláh Edit, a Vileda – Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. marketing managere is azt érzékeli, hogy a COVID nagymértékben növelte a mosogatószer kategória fogyasztását. Ezen belül a szivacsok és törlőkendők kategóriája is mind értékben, mind mennyiségben nőtt.
– A Vileda egy újabb sikeres évet tudhat maga mögött, mivel termékeinket egyre többen választják a háztartásokba. Az idei év átírta az eddigi trendeket, hiszen a világjárvány hatására egyre többen vásároltak online, és ez a szivacsok és törlőkendők kategóriáját is érintette – jelzi Oláh Edit.
Szélesedik az ökopiac
– A fogyasztók egyre inkább nyitottak és keresik a fenntarthatóbb, környezetbarát termékeket a mosogatás kategóriában. Évről évre megduplázódik az ökopiac mérete. Igazodva a fogyasztói igényekhez, 2020-tól tovább bővítettük a Henkel Pro Nature termékcsaládját, így a portfólióban megtalálhatóak öko kézi mosogatószer, mosogatógép-tabletta és gél termékek, melyek fenntarthatóságát az EU ökocímke is igazolja – tudjuk meg Szűcs Dórától.
Elmondása szerint a gépi mosogatás kategóriában a fogyasztók egyre inkább a prémium, többfunkciós termékeket keresik, melyek egy termékben teljeskörű megoldást nyújtanak a mosogatási problémákra. Ezek a termékek az erőteljes tisztítóhatékonyság mellett, mosogatógép-tisztító, illetve -öblítő funkciókkal is rendelkeznek, így nem szükséges további adalékanyagok hozzáadása.
Szeredi Andrea, a Herbow International Zrt. marketingmenedzsere is egyetért abban, hogy egyre fontosabb szempont a környezettudatosság, a megfelelő mosó és tisztítóhatás mellett a környezeti terhelés csökkentése is kiemelt figyelmet kap a fogyasztók körében.
Oláh Edit azt figyeli meg, hogy mosogatás terén is egyre fontosabbá válik, hogy ne csak egy sima szivacsról vagy törlőkendőről beszéljünk, hanem valami pluszt nyújtson a termék. A Nielsen adataiból azt olvassa ki, hogy a minőségibb, márkázott termékek nőnek az olcsó, saját márka kárára.
Kevesebb víz és energia
A Procter&Gamble évtizedek óta elkötelezett, hogy fenntartható termékekkel ösztönözze a felelősségteljes fogyasztást. A vállalat kiemelt célkitűzése, hogy olyan termékeket állítson elő, amelyek a gyártástól a polcokra kerülésen át a mindennapos használatig egyre fenntarthatóbbak mind az összetevők, a csomagolás, az ellátási lánc és a végfelhasználás tekintetében.
Az idén 61 éves Jar életciklus-analízise szerint a termék ökológiai lábnyomának mindössze 10%-át teszi ki a gyártás, 90% a fogyasztói oldalon keletkezik, azaz a termék használata közben. Ezért a márka termékfejlesztésének legfontosabb mozgatórugója, hogy csökkentse a termék víz- és energiaszükségletét, a gyártáshoz felhasznált alapanyagokat és a csomagolást, ezáltal csökkenhessen a termék használata során keletkező egyéni ökolábnyom.
A cég elmondása szerint a nemrég bevezetett Jar Instant mosogatóhab hab állagának köszönhetően kevesebb víz felhasználását eredményezi mosogatáskor, és új, erős formulája kétszer hatékonyabban távolítja el a zsíros szennyeződéseket és ételmaradványokat. Aktív zsíroldó mechanizmusának köszönhetően egy palack tovább tart, mint ugyanennyi folyékony mosogatószer, valamint a termék 100 százalékban PCR, újrahasznosítható műanyag palackban kapható és utántölthető. A mosogatóhab újdonsága kézkímélő hatása, használata selymes érzetet ad, és kevésbé szárítja a kezet.
A csökkent vízfogyasztáson túl a Jar mosogatógép-kapszulák használata energiát takaríthat meg, mert a formula tökéletesen teljesít alacsony, azaz 30 °C fokos vízhőmérsékleten is. A víz hőmérsékletének 50 °C fokról 30 °C fokra történő csökkentésével járó energiamegtakarítás pedig akár 50%-kal csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást.
A Jar olyan termékek létrehozására törekszik, amelyek minimális környezeti hatással bírnak, ezért a flakonok 90%-a újrahasznosított és újrahasznosítható műanyagból készül.
Szűcs Dóra azt tapasztalja, hogy a prémium mosogatógép-tabletták mellett egyre több fogyasztó ismeri fel és választja a gél formulát is.
– A piacon egyedülálló kétkamrás Somat Gold mosogatógépgél megoldást kínál azoknak a fogyasztóknak, akiknek fontos a rugalmas mosogatószer-adagolás, például amiatt, mert kisebb mosogatógéppel rendelkeznek. Illetve a formulának köszönhetően garantáltan 100%-ban feloldódik akár alacsony hőfokon vagy rövid mosogatási program során is, mindemellett tökéletes csillogást biztosít a poharak és tányérok számára – avat be a Henkel Magyarország Kft. brand managere.
Idei legjelentősebb bevezetésük 2021 májusában érkezik: egy teljesen új szuper prémium mosogatógép-kapszula, mely Somat Excellence név alatt kerül bevezetésre.
– Hosszú évek kutatási és fejlesztési időszakának eredményeként egy olyan terméket vezetünk be, mely erőteljes formulájának köszönhetően kiválóan eltávolítja akár az odaégett szennyeződéseket is, mindemellett tökéletes csillogást biztosít a poharak és egyéb üvegedények, tányérok számára. A termékfejlesztés során kiemelt figyelmet fordítottunk rá, hogy az új Somat Excellence kapszula a mosogatási program során gyorsan, akár alacsony hőfokon is maradéktalanul feloldódjon, hiszen egyre több mosogatógépben található öko- vagy rövid, akár 25 perces program is – fejti ki Szűcs Dóra.
Fókuszban a higiénia
A Vileda – Freudenberg Háztartási Cikkek Bt. portfóliójában továbbra is az on-pack promóciós termékek a legnépszerűbbek, ahol a fogyasztó ugyanazért az árért ajándék termékhez jut.
– Kínálatunkban ilyen például a Glitzi 2+1, Ultrafresh 2+1 kiszerelésű mosogatószivacsa, vagy a speciális felületű Color Pur Active 3+1 darabos mosogatószivacs – mondja Oláh Edit, marketing manager.
Idén a higiénikus termékcsaládjukra helyezik a hangsúlyt, az Ultra Fresh mosogatószivacsra, valamint az Ultra Fresh háztartási és mikroszálas törlőkendőikre. Ezek mindegyike ezüst-klorid ionokat tartalmaz, melyek segítenek eltávolítani akár a baktériumok 99%-át. Így a mindannyiunk által ismert kellemetlen szagok is elkerülhetőek a konyhában.
A Herbow kínálatában szereplő pumpás kiszerelésű, mosódió-kivonatot tartalmazó kézi mosogatószereket mangó és illatmentes változatban is hamar megszerették a fogyasztók.
Természetes mosódió-tartalmuknak és a felhasznált növényi alapú enzimeknek köszönhetően kiváló zsírtalanító tulajdonsággal rendelkeznek.
– Emellett a 2020 nyarán bevezetett gélállagú gépi mosogatószer-koncentrátumunk, a Herbow Shining purity (szintén egyedülálló eljárással kinyert mosódió-kivonattal) is sikert aratott a vásárlók körében. Használatával mindig ragyogóan csillogó, tiszta edények kerülnek ki a mosogatógépből, vízlágyító só hozzáadása nélkül. Kézi és gépi mosogatószereink nem tartalmaznak mesterséges illatanyagot és színezéket, foszfát-, klór-, szulfátmentesek és vegán formulák – nyilatkozza Szeredi Andrea, a Herbow International Zrt. marketingmenedzsere.
A vállalat 2021-ben szeretné a bővíteni a termékek kiszereléseit, és a hagyományosan 500 ml-es kézi mosogatószerek nagyobb, környezetkímélő 1000 ml-es refill, azaz utántöltő kiszerelésben is elérhetők lesznek. A gépi mosogatószerek esetében pedig új illatvariánsok bevezetésével készülnek. //
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >