Ha már luxus, a hongkongiak megmutatják
A piacelemző Synovate nemzetközi, luxuscikkekre vonatkozó attitűdvizsgálata szerint Hongkongban élnek a legtöbben, akik a luxustermékeket nem csupán megveszik, de mutogatják is, birtoklásukat életformaként kezelik.
A 11 országra kiterjedő felmérés szerint a fogyasztók 47 százaléka preferálja a látható márkajelzéssel ellátott termékeket, míg 34 százalékuk inkább a diszkrétebb holmikat kedveli. A vizsgált piacok közül India (79%), Hongkong (68%) és az Egyesült Arab Emírségek (58%) lakói választják a legnagyobb arányban a márkajelzett cikkeket, míg Brazíliában (51%), Franciaországban (47%) és az Egyesült Királyságban (46%) vannak a legtöbben, akik a látható logó nélküli termékeket kedvelik.
A válaszadók 28 százaléka különlegesnek érzi magát a lusxuscikkek megvásárlásától, 27 százaléka a minőség és viselet érzését szereti, 14 százalékuk pedig a márka hírnevét értékeli. A fogyasztói csoportok közül az amerikaiak (45%) és a britek (44%) kedvelik leginkább a különlegesség érzetét. Szintén a britek (35%) és az amerikaiak (32%), valamint a franciák (32%) azok, akik a minőséget szeretik, végül az indiaiak (28%), franciák (20%) és hongkongiak (20%) azok, akik a legnagyobb arányban adnak a márka reputációjára.
A kutatást elemző szakértők szerint a hongkongiak számára a márkajelzés státusszimbólum, amely az anyagi jólétet jelzi. Ezt bizonyítja azt is, hogy a 49 százalékos nemzetközi átlaggal szemben a hongkongiak 70 százaléka nem vásárol használt cikkeket, csakis az újat fogyasztja.
Vásárlásai során a 11 ország fogyasztóinak átlagosan 28 százaléka mérlegeli a lehetséges alternatívákat, mielőtt választ. A Hongkongban élők 29 százaléka ugyanakkor, ha meglát valamit, amiről úgy érzi, hogy kell neki, mindenképpen megveszi. Ez az arány 10 százalékkal magasabb, mint a nemzetközi átlag.
A Synovate kutatása szerint a Hongkongban élők 61 százaléka a médiában megjelenő hírességeken méri le, hogy melyek az aktuálisan divatos márkák. Ugyanez az arány nemzetközi szinten 48 százalék – közli a vizsgálat eredményeit tartalmazó ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevélét az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >