Ha fejlesztés, akkor food-to-go

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2018. 10. 01. 17:19

A food-to-go szolgáltatás egyre jelentősebb trend a retail innovációk sorában. Az offline kiskereskedelem a vásárlók megtartását nem kizárólag a digitalizáció vívmányaival biztosíthatja, a fogyasztói élmények érdekében egyéb szolgáltatások is pozitív érzelmekkel tölthetik meg a vásárlás folyamatát. Ennek egyik növekvő népszerűséggel bíró lehetősége az eladótérben elhelyezett, helyben fogyasztható készétel-
és italkínálat.

Nicola Knight, az IGD senior retail elemzője egyik legfrissebb tanulmányában a dublini Fresh The ­Good Food Market üzletek sikeres food-to-go koncepcióját bemutatva, átfogó elemzést ad arról, milyen módszerekkel, megoldásokkal aknázhatják ki a retail üzletek ezt a feltörekvőben lévő trendet.

A tanulmány szerint a helyben fogyasztható friss készételek és italok kínálata erőssége lehet az olyan üzleteknek, amelyeket más termékkategóriákban a diszkontláncok és a webáruházak szorongatnak.

Hogyan érdemes?

Knight szerint a sikeres food-to-go szolgáltatás kialakításának van néhány alapvető szempontja, melyet érdemes szem előtt tartani. Az üzletben a food-to-go terület kapjon központi helyet, a stand kommunikációjában pedig a frissesség kiemelt hangsúlyt. A frissen készült ételekkel az üzlet nyújtson változatos, széles kínálatot. A food-to-go rész közvetlen környezetében legyen kihelyezve a bolt „mindenmentes” és superfood választéka az egészségtudatos vásárlók számára, valamint legyen elérhető az üzletben magas minőségű sör- és borkínálat is. A lojalitásprogram a foodservice-ben is nyújtson személyre szóló, exkluzív ajánlatokat, egyedi árakat, a többi termékkategóriához hasonlóan e-mailen vagy mobilapplikáción keresztül. A koncepcióban a retail törekedjen olyan partneri kapcsolatokra, amelyekkel tovább színesítheti kínálatát, amilyen például egy minőségi, helyben pörkölt kávék széles választékát nyújtó kávézó.

A food-to-go fejlesztésekben bátor kísérletezésre buzdít az IGD szakembere. A látványos, esztétikus, szemet megragadó kihelyezéseken kínáljunk meleg ételeket, friss salátákat, desszerteket a hagyományosak mellett új ízekben és formákban is; új ötletekkel és különlegessége

kkel a vásárlók könnyen megszólíthatók. Emellett a környezettudatosságot és tudatos vásárlást támogatva, az üzletben a lehető legkisebb legyen az előrecsomagolt áruk köre, a vásárló maga dönthessen a megvásárolni kívánt mennyiségről, és erre az előnyre az áruház külön kijelzőkön kommunikálva is felhívhatja a vásárlók figyelmét; ez tovább emeli az üzlet exkluzivitását.

Nyerő koncepciók

A dublini Fresh The Good Food Market mellett az IGD összegyűjtött néhány további sikeres retail–foodservice fúziót, melyek kiemelkedőek a koncepció megvalósításában. Az utrechti Jumbo Foodmarkt és La Place partnerségben működtetett foodservice szolgáltatása mind megjelenésében, mind kínálatában jelentős. A helyben fogyasztást nemcsak a terület mentén kialakított ülőhelyek ösztönzik, hanem egy látványkonyha is hozzájárul a fogyasztói élményekhez.

Torontóban, a Maple Leaf Gardensben található az immár hét éve működő Loblaws, melynek széles kínálatában Mark Russell séf helyben megálmodott ételei is szerepelnek. A nyitott konyha mellett, ahol a vásárlók követhetik az ételek elkészítését, a hely másik különlegessége az ún. President’s Choice bemutatókonyha, melyben a retailerek ismertethetik meg a fogyasztókkal legújabb kínálatukat, saját márkás termékeiket.

A bostoni Roche Bros szupermarket már belvárosi elhelyezkedésével is előnyös helyzetben van, de foodservice területe kiemelt forgalmat is vonz az üzletbe. A többszintes áruházban a food-to-go utcaszinten lévő kialakításával a napi szintű étkezések egyik központi helyszínévé vált, további különlegességei pedig a borbár, valamint az ún. Tasting Bar; utóbbiban különböző ételkülönlegességek kóstolhatók.

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink