Gyorsult a német kiskereskedelmi forgalom csökkenése februárban
Németországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom csökkenése februárban havi és éves összevetésben.
A német statisztikai hivatal, a Destatis azt közölte, hogy februárban 1,9 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom januárhoz képest, amikor kisebb, 0,4 százalékos havi szintű forgalomesést regisztráltak. Szakértői várakozások átlagában 0,4 százalékos havi szintű növekedés szerepelt februárra.
Németországban ez volt a negyedik egymást követő hónap, amikor a kiskereskedelmi forgalom csökkent havi összevetésben.
Februárban havi összevetésben az élelmiszerek értékesítése 1,7 százalékkal, a nem élelmiszertermékeké pedig 1 százalékkal csökkent.
2023 februárjához képest idén februárban 2,7 százalék volt a kiskereskedelmi forgalom csökkenése, ami szintén gyorsulás a januári éves szintű 1,4 százalék esést követően. Szakértői várakozások átlagában szerényebb, 0,8 százalékos éves szintű kiskereskedelmi forgalomcsökkenés szerepelt. Németországban negyedik hónapja tart a kiskereskedelmi forgalom éves szintű csökkenése.
Németországban tavaly 3,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom, miután 2022-ben 0,7 százalékos visszaesést, 2021-ben 0,6 százalékos növekedést mértek.
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >