Gyors ütemben bővülnek a magyar-vietnami gazdasági kapcsolatok
A magyar-vietnami áruforgalom 2017-ben éves szinten 79 százalékkal bővült, elérte a 357 millió dollárt, a növekedés üteme 2018-ban is fennmaradt – hangsúlyozta Varga Mihály pénzügyminiszter, gazdaságpolitikáért felelős miniszterelnök-helyettes, miután fogadta Nguyen Van Binht, a vietnami kormánypárt politikai bizottságának tagját, a központi gazdasági osztály miniszteri rangú vezetőjét hétfőn Budapesten.
„Bízom benne, hogy hasonlóan Vietnam Magyarországra irányuló exportjához, Magyarország Vietnamba menő kivitele is jelentős mértékben nő az elkövetkező időszakban” – hangsúlyozta Varga Mihály a Pénzügyminisztérium közleménye szerint.
A gazdasági együttműködés bővítésére a mezőgazdaság és az élelmiszeripar, a gyógyszer és a vegyipar, a vízügy, az egészségügy, az infokommunikációs, a gépipar, a védelmi ipar, a környezetvédelem és a megújuló energiaforrások területén lát lehetőséget a magyar kormány – tette hozzá a pénzügyi tárca vezetője.
Az elmúlt években lépésről-lépésre egy modern, többdimenziós együttműködés alakult ki a két ország között, amelynek tovább fejlesztésére elkötelezte magát a két állam – mondta a pénzügyminiszter.
Magyarország elismeréssel tekint a délkelet-ázsiai ország gazdasági fejlődésére – jegyezte meg Varga Mihály a közlemény szerint. Emlékeztetett arra, hogy Vietnam hagyományos partnere Magyarországnak Ázsiában, 1950-ben Magyarország az elsők között létesített diplomáciai kapcsolatokat Vietnammal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A jelenben képzik a jövő agrárszakembereit
A magyar agráriumnak és az agrárszakképzésnek van múltja, jelene és…
Tovább olvasom >Az agráriumra telepedett zöld ideológia megakadályozza a versenyképességet
Az európai agráriumra telepedett szélsőséges zöld ideológia teljesen megakadályozza a…
Tovább olvasom >Nyilatkozat a növényvédelmi tevékenység felelőséről
A növényvédelmi szolgáltatási tevékenységről a támogatásokban részesülők szolgáltatnak adatot. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >