Gyereknap: 5-10.000 Ft közötti ajándékot vásárolnak a magyar szülők
A játék, az élmény és a könyv a legnépszerűbb gyereknapi ajándék a magyar családoknál – derült ki a REGIO JÁTÉK friss kutatásából. A jó idő beköszöntével a szabadtéri játékok vezetik a toplistát, de sokan választanak kreatív játékot vagy LEGO készletet az ünnepre. A játékáruház értékesítési adatai szerint az ország keleti, észak-keleti részén a legerősebb a gyereknapi vásárlási láz, rendezvényekből viszont országszerte nem lesz hiány.
A magyar családok május utolsó vasárnapján a gyerekeket ünneplik: ugrálóvárakkal, gyereknapi programokkal telik meg az ország, és ugyan jó idő esetén maga a mulatság is egyfajta ajándék, további meglepetésekre is számíthatnak a fiatalok. A REGIO JÁTÉK friss kutatásából kiderült, hogy ilyenkor leggyakrabban játékot, élményt és könyvet vásárolnak a szülők és nagyszülők ajándékba.
„A nyár közeledtével egyértelműen a szabadtéri játékok viszik a prímet, idén sokan választanak például komolyabb buborékfújógépet vagy szivacslövőt, de a kreatív, fejlesztő játékok és a LEGO készletek is nagy kedvencek”
– mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese.
Gyereknap alkalmából a megkérdezettek fele az 5-10.000 Ft közötti játékokat keresi, 30 százalékuk 5.000 Ft alatt, további 20 százalékuk pedig 10.000 Ft felett költ.
„Ilyenkor inkább a kisebb értékű ajándékok mennek jól, a családok többsége (48%) csak 1, harmada 2 különböző játékot választ a gyerekeknek. Május végén nem tapasztalunk különösebb kiugrást az értékesítésben, de az ország keleti, észak-keleti részén erősebb a hónap végi forgalom”
– árulta el Gyaraki Dávid.
A felmérés kitért arra is, hogy mit várnak el a szülők, nagyszülők egy játéktól: a válaszadók 90 százaléka inkább fejlesztő, mint szórakoztató játékot keres, ráadásul a divatnál sokkal fontosabb, hogy időtálló legyen, ezért a legtöbben előre megtervezik, hogy az év folyamán milyen játékokat fog kapni a gyerek, így elkerülve az ajándékhalmozást.
Gyereknapon minden második család meglátogatja a közelben lévő rendezvényt, hogy a kicsik kedvenc elfoglaltságaiknak – ugrálóvár, trambulin, kézműves foglalkozás – hódolhassanak, tízből négy szülő szervez kirándulást, ketten pedig állatkerti látogatást terveznek.
A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint a 2024. május 8-15. között elvégzett online kutatásán alapulnak, melyben 2553, 14 éven aluli gyermeket nevelő szülő és nagyszülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar szülők és nagyszülők véleményének feltérképezésére.
Kapcsolódó cikkeink
Nyáron is pörög a játékpiac – így vakációznak a kisgyerekes családok
Zsonglőrködés a szabadságokkal, erősítés a nagyszülőktől és táborok széles kínálata:…
Tovább olvasom >Társadalmi felelősség és milliárdos megtakarítások – értéket teremt a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása
Évente közel 200 milliárd forintot fizetnek be a hazai vállalkozások…
Tovább olvasom >Egy nap csak a játéké az ország legvonzóbb munkahelyén
Játszani nem csak szórakoztató dolog, de fontos és hasznos, nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >