GVH: elérte célját a versenyhivatali eljárás, teljesítette vállalásait a Kometa
Teljesítette vállalásait a Kometa, így eredményes volt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) korábbi eljárása, amelyben a húsipari vállalat kommunikációs kampányait vizsgálták – közölte a versenyhatóság csütörtökön az MTI-vel, utóvizsgálatának eredménye alapján.
A GVH közleménye szerint eredeti vizsgálatuk a Kometa 99 Élelmiszeripari Zrt. két szlogen köré épült kereskedelmi kampányait értékelte. Az eljárás kiterjedt a cég egyes készítményei egészségre gyakorolt hatását jelző kijelentések lehetséges megtévesztő kommunikációjára is.
A Kometa az eljárás során kötelezettségvállalást tett, amelyet a GVH Versenytanácsa elfogadott.
A cég vállalta, hogy kommunikációs kampányt indít a fogyasztói tudatosság növelése érdekében, a táplálkozási szükségletek és az élelmiszerválasztás témakörében, illetve létrehoz egy weboldalt, ahol tájékoztatást nyújt az egyes fogyasztói csoportok táplálkozási szükségletei közötti eltérésekről. A vállalkozás továbbá belső megfelelési program kialakítását is vállalta.
A versenyhivatal hangsúlyozta: minden esetben vizsgálják a kötelezettségvállalások teljesítését. A most lezárult utóvizsgálat során megállapították, hogy a Kometa minden vállalását teljesítette, így az eredeti eljárás eredményes volt. Ugyanakkor a cég a vállaltakhoz képest késve vezette be a megfelelési programot, így a megfelelő teljesítést nem lehetett maradéktalanul megállapítani – jelezte a nemzeti versenyhatóság.
A GVH közölte: a Kometa nem minősül kis- és középvállalkozásnak, így az irányadó szabályok szerint mulasztás esetén mindig szabnak ki bírságot. Mérlegelve a mulasztás csekély jelentőségét, a vállalkozás eljárás során tanúsított együttműködő magatartását, illetve, hogy a vállalások célja teljesült, a GVH Versenytanácsa jelképes összegű, 300 ezer forintos bírságot szabott ki a cégre.
A GVH arra hívja fel a vállalkozások figyelmét, hogy a kötelezettségvállalásban foglaltakat a vállalt határidőn belül és maradéktalanul kell teljesíteni.
Kapcsolódó cikkeink
Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Ezek a tényezők befolyásolták az árakat a tej- és a tojáspiacon
Két gyorsított ágazati vizsgálatot is lezárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >