GVH: elérte célját a versenyhivatali eljárás, teljesítette vállalásait a Kometa
Teljesítette vállalásait a Kometa, így eredményes volt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) korábbi eljárása, amelyben a húsipari vállalat kommunikációs kampányait vizsgálták – közölte a versenyhatóság csütörtökön az MTI-vel, utóvizsgálatának eredménye alapján.
A GVH közleménye szerint eredeti vizsgálatuk a Kometa 99 Élelmiszeripari Zrt. két szlogen köré épült kereskedelmi kampányait értékelte. Az eljárás kiterjedt a cég egyes készítményei egészségre gyakorolt hatását jelző kijelentések lehetséges megtévesztő kommunikációjára is.
A Kometa az eljárás során kötelezettségvállalást tett, amelyet a GVH Versenytanácsa elfogadott.
A cég vállalta, hogy kommunikációs kampányt indít a fogyasztói tudatosság növelése érdekében, a táplálkozási szükségletek és az élelmiszerválasztás témakörében, illetve létrehoz egy weboldalt, ahol tájékoztatást nyújt az egyes fogyasztói csoportok táplálkozási szükségletei közötti eltérésekről. A vállalkozás továbbá belső megfelelési program kialakítását is vállalta.
A versenyhivatal hangsúlyozta: minden esetben vizsgálják a kötelezettségvállalások teljesítését. A most lezárult utóvizsgálat során megállapították, hogy a Kometa minden vállalását teljesítette, így az eredeti eljárás eredményes volt. Ugyanakkor a cég a vállaltakhoz képest késve vezette be a megfelelési programot, így a megfelelő teljesítést nem lehetett maradéktalanul megállapítani – jelezte a nemzeti versenyhatóság.
A GVH közölte: a Kometa nem minősül kis- és középvállalkozásnak, így az irányadó szabályok szerint mulasztás esetén mindig szabnak ki bírságot. Mérlegelve a mulasztás csekély jelentőségét, a vállalkozás eljárás során tanúsított együttműködő magatartását, illetve, hogy a vállalások célja teljesült, a GVH Versenytanácsa jelképes összegű, 300 ezer forintos bírságot szabott ki a cégre.
A GVH arra hívja fel a vállalkozások figyelmét, hogy a kötelezettségvállalásban foglaltakat a vállalt határidőn belül és maradéktalanul kell teljesíteni.
Kapcsolódó cikkeink
A GVH segít, hogy a Black Friday időszakában se érjen senkit kellemetlen meglepetés
Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok…
Tovább olvasom >Összehangolt európai fellépés a Temu-val szemben
Az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat, köztük a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH)…
Tovább olvasom >Kerülje el a csapdákat! – már dübörög a Black Friday
Bár a Black Friday hivatalos időpontja csak november 29., már…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >