GVH: 2020 a fogyasztók védelméről és az összefonódások ellenőrzéséről szólt
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tavaly 51 versenyfelügyeleti eljárást zárt le, amelyből 29 fogyasztóvédelemről, 14 összefonódás ellenőrzéséről szólt, 4-4 ügy tárgya pedig erőfölény, illetve versenykorlátozó megállapodás vizsgálata volt – közölte a GVH első alkalommal kiadott gyorsjelentésében.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/01/GVH-epulet.jpg)
Kép: gvh.hu
A kiadvány szerint 2020-ban a GVH összesen 64 összefonódást hagyott jóvá, amelyek közül két esetben írt elő valamilyen feltételt vagy kötelezést.
A jelentés szerint 2020-ban 1441 panaszt és 108 bejelentést nyújtottak be állampolgárok és vállalkozások, ami 2019-hez képest több mint 33 százalékos növekedés.
Az Európai Unió tagállamai között Magyarország a harmadik legtöbb kartell és erőfölényes ügyet, 195-öt indította a 2004-2019 közötti időszakban – hívták fel a figyelmet.
Az áremelkedéssel járó kartellek felszámolásával 2013 és 2018 között 150 milliárd forintnál több maradt a fogyasztók zsebében – ismertette a hivatal.
Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke a közlemény szerint elmondta: a kiadvánnyal az a céljuk, hogy világosan bemutassák az elért eredményeket. A magyar gazdaság versenyképességéhez mindenkinek, így a GVH munkatársainak is hozzá kell járulnia – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: „A bürokrácia és a túlszabályozás megöli az európai versenyképességet”
„Az adminisztratív akadályok minimalizálása és az egyenlő versenyfeltételek megteremtése kulcsfontosságú…
Tovább olvasom >Több kérdést is felvet az Aldi ellen indított GVH-vizsgálat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az Aldi ellen, amely…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >