A GVH segít, hogy a Black Friday időszakában se érjen senkit kellemetlen meglepetés
Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok naponta hirdetik a jobbnál jobb ajánlataikat. Azért, hogy a fogyasztók elkerüljék a kellemetlen meglepetéseket a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) október végén tájékoztató kampányt indított. A GVH most egy újabb videóban mutatja meg, hogy a fogyasztók mire figyeljenek oda azért, hogy elkerüljék a megtévesztő ajánlatokat és tudatos döntéseket hozzanak vásárlásaik során.
A karácsony előtti időszakban elérhető árkedvezmények rengeteg ember számára jelentenek könnyebbséget és megtakarítást. Az akciókkal azonban természetesen csak akkor nyernek a fogyasztók, ha tisztességes keretek között zajlanak, a vásárlók pedig megfontoltan választanak a kínálatból.
A GVH azt tanácsolja, hogy mindig legyen óvatos és elővigyázatos!
- Nézzen utána, hogy az áruháznak van-e ügyfélszolgálata és elérhetősége! Ezek hiánya mindig gyanús!
- Szánjon elegendő időt az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) fontosabb részeinek megismerésére!
- Internetes vásárlás esetén – néhány kivétellel – a termék átvételét követő 14 napon belül elállási jog illeti meg.
- Ha problémája akad a vásárlást követően, először a kereskedővel próbálja azt rendezni, panaszait pedig mindig írásban nyújtsa be!
- Amennyiben bizonytalan a bolt megbízhatóságával kapcsolatban, érdemes felkeresni a jogsértést elkövető webáruházak adatbázisát a https://jogsertowebaruhazak.kormany.hu/ oldalon.
A GVH legújabb videójában is hasznos tanácsokkal látja el a fogyasztókat, hogy hogyan kerüljék el a vásárlásuk kellemetlen következményeit. A legfrissebb, szabadon felhasználható Black Friday figyelemfelhívó videó itt érhető el.
A GVH nemcsak a fogyasztóka segíti, hanem a vállalkozások számára is irányt mutat: oktatóvideóval támogatja a kereskedőket az akciókra vonatkozó jogszabályok betartásában. A nemzeti versenyhatóság továbbra is fogadja a jelzéseket a piaci versenyt érintő esetekben, részletes tájékoztatást adva a fogyasztóknak a honlapján a lehetséges lépésekről és az egyéb segítségnyújtó szervekről.
Kapcsolódó cikkeink
A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >Black Friday: Az egynapos akciótól az egész hónapos vásárlási lázig
A Black Friday, az Egyesült Államokból indult hatalmas leárazási hullám,…
Tovább olvasom >A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hétszázra nőtt a A Lidl spanyolországi üzleteinek száma
A Lidl diszkont egyszerre hét új üzletet nyitott Spanyolországban, így…
Tovább olvasom >Heineken vegyesvállalat építi meg Dubaj első kereskedelmi sörfőzdéjét
Egy a Heineken által létrehozott joint venture tervezi felépíteni az…
Tovább olvasom >Banai Péter Benő: tartós növekedési pályára áll a magyar gazdaság
Tartós növekedési pályára tud állni a magyar gazdaság a következő…
Tovább olvasom >