Görögdinnye: rendszeresen egyeztet a Kamara és az Auchan
A teljes görögdinnyeszezon alatt folyamatosan egyeztet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete és az Auchan. Az információcsere során az áruházlánc a dinnyepiac helyzetén túl a termelőktől érkező adatokról is képet kap.
Július közepén, a meleg idővel – némi késéssel ugyan, de – elindult a magyar dinnyeszezon, ezért megkezdődhettek a rendszeres, kétheti egyeztetések a termelői érdekképviselet és az Auchan között. Az információcsere a teljes görögdinnyeszezon alatt tart majd a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete és az áruházlánc részvételével. Az egyeztetések során a dinnyepiaci körképen kívül a dinnyetermelők aktuális helyzetéről is szó esik.
Az Auchan zöldség-gyümölcs stratégiájának célja, hogy hosszú távon, a magyar gazdákkal és a szakmai szervezetekkel együttműködésben fejlessze a beszerzési gyakorlatát, és ezzel jó példával járjon elöl. Mindennek jegyében termeltetési szerződései és a direkt beszállítás révén az áruházlánc kiszámíthatóan és méltányosan biztosítja, illetve kívánja a jövőben is biztosítani a gazdák számára a felvásárlást, amely egyúttal azt is garantálja, hogy folyamatosan, egyenletesen kiváló minőségű zöldség és gyümölcs kerülhessen a polcokra.
A hazai dinnyekínálat adta lehetőségektől függően az áruházlánc minden esetben törekszik arra, hogy a lehető legnagyobb arányban magyar gyümölcsöt kínáljon a vásárlóknak. Idén a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a termelői szervezet szerint – a tavalyi évhez hasonlóan – a termés képes lesz kielégíteni a keresletet, vagyis elegendő dinnye terem majd a magyar termelőknél. Ennek megfelelően július közepétől mind a sima, mind a fekete héjú magszegény, mind a sárga húsú görögdinnye kategóriákban 100 százalékban magyar terméket lehet kapni az Auchannál. Az elmúlt években pedig jól látszik a trend, miszerint júliustól már nem augusztus 15-ig tart a szezon, hanem még szeptemberben is lehet édes magyar dinnyét kapni az áruházláncok polcain.
Az Auchan és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a közelmúltban erősítette meg a magyar termelők piacra jutását segítő együttműködését, melynek célja a hazai gazdaságokkal való kapcsolat szorosabbra fűzése, valamint a minőségi magyar termékek számának növelése az áruházlánc polcain.
Kapcsolódó cikkeink
Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >Magyar sertéshúsból készült ételek kerüljenek az ünnepi asztalra!
Nem csak a halas ételek kerülnek középpontba az ünnepi időszakban,…
Tovább olvasom >Karácsonykor esszük meg az éves halfogyasztásunk 35-40 százalékát
Bár a hazai táplálkozás szerint hetente legalább egyszer halat kéne…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >