Globálisan 8,9 százalékkal estek az okostelefon-kiszállítások az első negyedévben
Globálisan éves összevetésben 8,9 százalékkal, 314,1 millióra esett az okostelefonok kiszállítása a világon az idei első negyedévben. A mutató ezzel már harmadik negyedéve csökken.
Az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat honlapjára felkerült előzetes adatok alapján Nabilah Popal, az IDC kutatási igazgatója azt mondta, hogy a fogyasztói hangulat minden régióban, és különösen Kínában negatív az infláció és a gazdasági instabilitás miatti erős aggodalmak miatt, amelyek nyomást gyakorolnak a fogyasztói kiadásokra. Ezeket a gondokat tovább súlyosbítja az alkatrészek és a szállítás költségeinek emelkedése, a közelmúltbeli sanghaji bezárások és az Ukrajna elleni orosz háború.
Közép- és Kelet-Európában közel 20 százalékkal estek vissza az okostelefonok eladásai az elmúlt negyedévben, és a régió számos piacán továbbra is bizonytalanok a kilátások. A globális mobiltelefon-kiszállításoknak nem túl nagy hányada, 6-7 százaléka esik erre a térségre.
A globális kiszállítások közel a felét kitevő Kínában és az ázsiai és csendes-óceáni térség más országaiban 12,3 százalékos csökkenést jegyeztek fel az első negyedévben.
A dél-koreai Samsung Electronics 1,2 százalékkal csökkentette kiszállításait a március végével záródott három hónapban. A vállalat azonban továbbra is az első helyen állt a globális listán, miközben a második helyen álló amerikai Apple Inc. 2,2 százalékkal növelte kiszállításait.
A harmadik helyen álló Xiaomi 17,8 százalékkal, a negyedik OPPO 26,8 százalékkal, az ötödik vivo pedig 27,7 százalékkal csökkentette kiszállításait a tavalyi első negyedévvel összevetve. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szijjártó Péter: rendkívüli erőt ad Magyarországnak, hogy mezőgazdasága a hazai fogyasztás dupláját termeli meg
Rendkívüli erőt ad Magyarországnak, hogy a mezőgazdaság és az élelmiszeripar a teljes…
Tovább olvasom >A magyarok több mint háromnegyede nyitott a használt termékeket online vásárlására
A magyarok 77 százaléka nyitott a használt termékek online vásárlására,…
Tovább olvasom >Javított a világgazdaság tavalyi növekedésére vonatkozó becslésén az OPEC
Javított kissé a világgazdaság tavalyi GDP-növekedésére vonatkozó becslésén, az idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >