GKI: Fizetne-e a lakosság mobiltelefonnal?
Korábbi vizsgálatunk azt mutatta, hogy az érintés nélküli fizetés viszonylag elterjedt hazánkban. A mobiltelefon általi, érintés nélküli fizetés azonban még „gyerekcipőben” jár Magyarországon.
Bár a mai okostelefonok többsége NFC chippel van ellátva, ami lehetővé tenné a mobiltelefonnal történő fizetést, azonban nagy a bizalmatlanság az ilyen típusú fizetés biztonságával kapcsolatban. Nemzetközi szinten számos mobiltárca megoldás létezik, Magyarországon azonban csupán az MKB, a Gránit Bank és az OTP Bank biztosít ilyen (nem teljes körű) megoldást. A tapasztalatok szerint az ilyen típusú alkalmazások akkor indulnak be, amikor az adott ország lakosai már nyitottak arra (ennek első lépése az internetes vásárlások elterjedése, illetve az érintés nélküli kártyás fizetés).
2017 júliusában a GKI Zrt. 1000 fős, reprezentatív lakossági felmérést végzett a magyar lakosság körében arról, hogy az emberek mennyire nyitottak a telefonnal történő fizetésre. A válaszadók 25%-a nyilatkozott úgy, hogy szívesen fizetne a telefonjával a pénztárak termináljainál. A korcsoportokon belüli arányokat tekintve jól kirajzolódik, hogy a 30-40 év közöttiek élnének leginkább a lehetőséggel (46%), majd a 30 alattiak (34%) következnek. Az új technológiára való nyitottság az évek előrehaladtával egyre csökken (6%-ra). A regionális hajlandóság tekintetében Közép-Magyarország emelkedik ki, a mobiltelefonnal fizetni szándékozók egyharmada innen kerül ki.
Lényeges, hogy a bankkártya tulajdonosok 43%-a fizetne a telefonjával is. Akik már használják a PayPass funkciót, azok közül 63% használná a mobilját is erre.
Kapcsolódó cikkeink
Magasak a lakosság árvárakozásai: alig változnak az inflációs illúziók
2022–23-ban az árak növekedése állt a közbeszéd középpontjában, ám ez…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Kicsi a bors, de erős: a magyar KKV-k helyzete
Az elmúlt két hónapban a kormány az új gazdasági akcióterv…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Növekvő költségvetés
A jövő évi költségvetés benyújtásának alkalmával érdemes áttekinteni, hogy az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista…
Tovább olvasom >Állatmentes sajtot kínál a REWE Németországban
A Formo start-up Frischhain néven kapható sajtalternatívája nem csak finom,…
Tovább olvasom >Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >