Giving Friday – 30 millió forinttal segíti a dm a gyerekek egészséges életmódra nevelését
A dm öt évvel ezelőtt úgy döntött, hogy átszínezi a Black Friday napot, és akciók helyett a teljes aznapi forgalma 5 százalékát egy társadalmi ügy támogatására ajánlja fel. A november 24-i forgalom 5%-át, több mint 30 millió forintot idén a Mentor Palánták programra fordítják, hogy így segítsék a gyermekek egészséges és fenntartható étkezési szokásainak kialakítását.
A Black Friday hatalmas akciói nem illenek a dm-hez, hiszen az üzletekben az év többi napján sem kínálnak akciókat, a drogéria évek óta Mindig megéri tartós ár startégiával dolgozik. Ennek lényege, hogy a 4 hónapon át nem emelkednek az árak. A Black Friday nap mára az indokolatlan túlfogyasztás szimbóluma is lett, ezért tudatosan alakították át ennek a napnak a koncepcióját és üzenetét. Azok, akik ezen a napon amúgy is a dm-ben vásárolnának, így egy társadalmilag hasznos ügyhöz járulnak hozzá.
A dm 2023-ban a gyermekek egészséges és fenntartható életmódjának támogatására szeretné fordítani az összeget, fókuszálva arra, hogy segítse a gyermekkori elhízás kockázatának csökkentését. Ehhez a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége és a Felelős Gasztrohős Alapítvány közös, kortárs edukációs projektjét, a Mentor Palánták programot támogatják 30 890 576 Forinttal. Az idei évben az egészséges életmód állt a dm aktivitásainak fókuszában, így a támogatott program is ebbe a koncepcióba illeszkedik.
Az iskoláskor kulcsfontosságú a növekedés, a pszichoszociális fejlődés, valamint az egész életen át tartó helyes táplálkozási és életmódszokások kialakulása szempontjából. A helyesen összeállított étrend táplálja a növekvő agyat és testet, javítja az iskolai teljesítményt és a megismerési képességeket. Mégis, ma sok gyermek nem olyan étrendet követ az MDOSZ tapasztalatai szerint, amely megteremti számukra a hosszú, egészséges és produktív felnőtt élet alapjait. Sokan közülük kihagyják a reggelit, túl kevés gyümölcsöt, zöldséget, halat és tejterméket esznek, de rendszeresen fogyasztanak magas cukor-, só- és telítettzsír-tartalmú élelmiszereket.
A MDOSZ olyan egészségnevelő programot dolgozott ki, amely az egyetemi dietetikusképzésben, valamint az általános iskola felsőbb évfolyamában tanuló diákok aktív részvételére épít, célja az egészséges táplálkozáshoz kötődő ismeretek könnyen befogadható, szerethető, élményszerű átadása, módszere pedig a kortárs edukáció. Az edukátorok olyan fiatalok, akik a velük (közel) egykorú társaiknak adják át tudásukat, sokszor a híd szerepét betöltve a fiatalok és a szakemberek között. A kortárs oktatás módszere ezen túl fenntartható, hiszen az ismeretek átadása az adott közösségen belül történik, így a folytonosság is biztosított az egyes iskolai évfolyamok között. A táplálkozás-edukáció a 20 kiválasztott általános iskolában zajlik majd közel 6000 fő bevonásával.
A fenntarthatóság más formában is megjelenik a projektben: a Felelős Gasztrohős csapata az élelmiszerek és a fenntarthatóság kapcsolatával ismerteti meg a gyerekeket játékos élményfoglalkozások keretében. Megmutatják, miért jó helyi, szezonális alapanyagokat beszerezni, hogy miért érdemes tudatosan, tervezetten vásárolni, és miért inkább piacon vegyük az alapanyagokat a szupermarket helyett. Játékosan tanítják meg, hogy miket figyeljenek a termékek csomagolásán, és hova kerüljenek ezek a csomagolások, miután kiürültek. Felhívják figyelmüket az ételpazarlás kerülésére, és ehhez kapcsolódóan beszélnek a komposztálásról is.
Kapcsolódó cikkeink
Karácsony újragondolva: Fenntartható és egészséges ünnepi menük
Az ünnepi időszak közeledtével a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ)…
Tovább olvasom >Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >