Gin földön, vízen, levegőben

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 05. 25. 10:14

Sokan tartják a gin legközelebbi vetélytársának a vodkát, óvják is évek óta a főzdéket a vodkagyártók „hibáitól”: a 10-15 éve elkezdett, egyre extrémebb ízfejlesztések széles körökben váltották ki a fogyasztók ellenérzéseit.

Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható

Ginbemutató a dublini repülőtéren

A magyarországi üzletek kínálatában mi is találkoztunk az alkoholtartalmú szörp kategóriájába jobban illő, mégis ginnek nevezett italokkal, nem tartjuk tehát irreálisnak az ízfáradtság fenyegetését sem (bár a szakértők igazából nem az italfajta lebutítását, hanem a túlzó termékfejlesztéseket tartják az ízfáradtság okozójának), de nem féltjük a gint! Nagy potenciál van még benne a hazai piacon, ahogy azt az e számunk Polctükör rovatának piackörképében megszólaló forgalmazók meg is erősítették.

Tény, hogy a legjelentősebb európai szaklap, a Drinks International márciusi számában idézett legfrissebb IWSR-előrejelzés szerint az Egyesült Királyságban a következő három évben a gineladások mínusz 4%-os CAGR-t (átlagos éves növekedési ütem) fognak produkálni. A fejlesztéseket figyelve viszont úgy tűnik, a világot érdekli a gin, de nem árt az új termékeket jól pozicionálni!

A ma termékét jórészt stílusa, „sztorija” adja el: íme a mediterrán (horvát), a francia és az angol ginmegközelítés!

Van egy terület, ahol a prémium és a szuperprémium ginek forgalma további növekedés előtt áll: az „utazási kiskereskedelemé”. A pandémia után a fogyasztók – csak a pszichológusok tudnák elemezni, miért – egyre több gint vásárolnak a nemzetközi repülőtereken és kompjáratokon, olyannyira, hogy az előrejelzések szerint ebben az értékesítési csatornában 2021 és 2026 között az európai a ginértékesítésben 13%-os CAGR-rel lehet számolni. Érthető tehát, hogy számos gyártó reptéri forgalmazókkal és utazási irodákkal együttműködve fejleszt új termékeket, sokszor kiszerelésében is utalva az utazásra. //

Kapcsolódó cikkeink