Gin földön, vízen, levegőben
Sokan tartják a gin legközelebbi vetélytársának a vodkát, óvják is évek óta a főzdéket a vodkagyártók „hibáitól”: a 10-15 éve elkezdett, egyre extrémebb ízfejlesztések széles körökben váltották ki a fogyasztók ellenérzéseit.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható

Ginbemutató a dublini repülőtéren
A magyarországi üzletek kínálatában mi is találkoztunk az alkoholtartalmú szörp kategóriájába jobban illő, mégis ginnek nevezett italokkal, nem tartjuk tehát irreálisnak az ízfáradtság fenyegetését sem (bár a szakértők igazából nem az italfajta lebutítását, hanem a túlzó termékfejlesztéseket tartják az ízfáradtság okozójának), de nem féltjük a gint! Nagy potenciál van még benne a hazai piacon, ahogy azt az e számunk Polctükör rovatának piackörképében megszólaló forgalmazók meg is erősítették.
Tény, hogy a legjelentősebb európai szaklap, a Drinks International márciusi számában idézett legfrissebb IWSR-előrejelzés szerint az Egyesült Királyságban a következő három évben a gineladások mínusz 4%-os CAGR-t (átlagos éves növekedési ütem) fognak produkálni. A fejlesztéseket figyelve viszont úgy tűnik, a világot érdekli a gin, de nem árt az új termékeket jól pozicionálni!

A ma termékét jórészt stílusa, „sztorija” adja el: íme a mediterrán (horvát), a francia és az angol ginmegközelítés!
Van egy terület, ahol a prémium és a szuperprémium ginek forgalma további növekedés előtt áll: az „utazási kiskereskedelemé”. A pandémia után a fogyasztók – csak a pszichológusok tudnák elemezni, miért – egyre több gint vásárolnak a nemzetközi repülőtereken és kompjáratokon, olyannyira, hogy az előrejelzések szerint ebben az értékesítési csatornában 2021 és 2026 között az európai a ginértékesítésben 13%-os CAGR-rel lehet számolni. Érthető tehát, hogy számos gyártó reptéri forgalmazókkal és utazási irodákkal együttműködve fejleszt új termékeket, sokszor kiszerelésében is utalva az utazásra. //
Kapcsolódó cikkeink
…azért a boróka az úr!
Világszinten a gin kategória még növekedésben van, ám a fejlődés…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb fesztivált csapnak a gin körül
A gin nemcsak az egyik legnépszerűbb ital és longdrink alapanyag…
Tovább olvasom >Nem mindennapi kampánnyal rukkolt elő a Nicolaus vodka márka
Megvannak az első alkalommal megrendezett Nicolaus VodkAward 2024-es év nyertesei.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >