Gin földön, vízen, levegőben
Sokan tartják a gin legközelebbi vetélytársának a vodkát, óvják is évek óta a főzdéket a vodkagyártók „hibáitól”: a 10-15 éve elkezdett, egyre extrémebb ízfejlesztések széles körökben váltották ki a fogyasztók ellenérzéseit.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/Repter_opt.jpeg)
Ginbemutató a dublini repülőtéren
A magyarországi üzletek kínálatában mi is találkoztunk az alkoholtartalmú szörp kategóriájába jobban illő, mégis ginnek nevezett italokkal, nem tartjuk tehát irreálisnak az ízfáradtság fenyegetését sem (bár a szakértők igazából nem az italfajta lebutítását, hanem a túlzó termékfejlesztéseket tartják az ízfáradtság okozójának), de nem féltjük a gint! Nagy potenciál van még benne a hazai piacon, ahogy azt az e számunk Polctükör rovatának piackörképében megszólaló forgalmazók meg is erősítették.
Tény, hogy a legjelentősebb európai szaklap, a Drinks International márciusi számában idézett legfrissebb IWSR-előrejelzés szerint az Egyesült Királyságban a következő három évben a gineladások mínusz 4%-os CAGR-t (átlagos éves növekedési ütem) fognak produkálni. A fejlesztéseket figyelve viszont úgy tűnik, a világot érdekli a gin, de nem árt az új termékeket jól pozicionálni!
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/131-oldal-montazs.jpg)
A ma termékét jórészt stílusa, „sztorija” adja el: íme a mediterrán (horvát), a francia és az angol ginmegközelítés!
Van egy terület, ahol a prémium és a szuperprémium ginek forgalma további növekedés előtt áll: az „utazási kiskereskedelemé”. A pandémia után a fogyasztók – csak a pszichológusok tudnák elemezni, miért – egyre több gint vásárolnak a nemzetközi repülőtereken és kompjáratokon, olyannyira, hogy az előrejelzések szerint ebben az értékesítési csatornában 2021 és 2026 között az európai a ginértékesítésben 13%-os CAGR-rel lehet számolni. Érthető tehát, hogy számos gyártó reptéri forgalmazókkal és utazási irodákkal együttműködve fejleszt új termékeket, sokszor kiszerelésében is utalva az utazásra. //
Kapcsolódó cikkeink
Örök elegancia
Élénk innovációs készség, növekvő kereslet a prémium termékekre, szerény HoReCa-szerep…
Tovább olvasom >A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Hullámvölgyből kifelé
Idén az extrém meleg időjárásnak köszönhetően a megszokottnál jóval korábban kezdődött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Séf élet, gyöngy élet… – A nap képe
A Proud to be a Chef Fb-oldalán találtuk a képeket…
Tovább olvasom >Hazaviszem az éttermet – éttermi merchandising
Mi jut eszébe, ha kedvenc étterme vagy kávézója nevét meglátja…
Tovább olvasom >Pillepalack üvegből
A Diageo szeptemberben a London Design Festivalon mutatta be a…
Tovább olvasom >