GfK: Mintegy ötödével többet költöttek a fogyasztók háztartási kisgépekre a harmadik negyedévben

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 11. 18. 12:30

A tartós fogyasztási cikkek értékesítése 2013 harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához viszonyítva 24 százalékkal bővült és elérte a 108 milliárd forintot. Kétszámjegyű növekedést produkált a háztartási kisgépek piaca, miközben a nagyobb családi beruházást igénylő nagygépek iránti kereslet stagnált.

A háztartási kisgépek piaca a harmadik negyedévben mintegy ötödével bővült, azaz 18,3 százalékos növekedést mutat 2012 harmadik negyedévéhez képest. Szinte valamennyi árucsoport hozzájárult a növekedéshez, egyedül a legkisebb kategóriák – olajsütők, kenyérpirítók, ételpárolók – értékesítéséből származó forgalom esett vissza.

Több kategória produkált kétszámjegyű növekedési ütemet: leginkább a szájápolási és az étel előkészítő termékek, illetve a vasalók járultak hozzá a piac értékbeli bővüléséhez, de a szőrtelenítő termékek, a hajvágók, a vízforralók, a kávéfőzők és a porszívók növekedése is jelentős.

2013 harmadik negyedévében a háztartási nagygép szektor 17,5 milliárd forintos forgalmat generált, ami 4,4 százalékos, mérsékelt bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest. Habár a hűtőszekrény értékesítés adta a legnagyobb forgalmat ebben az időszakban, az eladás mégsem tudta felülmúlni az előző év harmadik negyedévét. A hűtőszekrények mellett a páraelszívók és a beépíthető főzőlapok növekedése volt negatív.
Ezzel szemben kétszámjegyű növekedést ért el a mosógépek, a mikrohullámú sütők és a szárítógépek kategóriája.

A mosógépeken belül valamennyi alkategória nőtt, de a kétszámjegyű növekedés főként az elöltöltős, keskeny kivitelű modelleknek köszönhető. Egyre több A++ és A+++-os mosógépet adnak el, míg az alacsonyabb energia besorolású modellek fokozatosan visszaszorulnak.

Kapcsolódó cikkeink