Furcsa dolog történik a ruhapiacon
A Vatera friss statisztikái szerint a használt ruházati és cipőtermékek iránti kereslet növekszik Magyarországon, különösen a sportruházat, luxusmárkák és molettekre szabott termékek körében. A legnagyobb online piactér 2023-as forgalmi adatait elemezve kiderült, hogy a tranzakciók háromnegyede felnőtt méretű ruházatot és női lábbeliket foglal magában.
A felnőtt női ruházati termékek dominálnak a Vaterán eladott termékek között, míg a cipők és lábbelik esetében kétszer annyi női modellt értékesítenek, mint férfiakét. A tranzakciók által generált forgalomban azonban már más a helyzet: a női ruhák a forgalom felét, míg a férfi ruhák a forgalom harmadát adják, a gyermekruházat pedig kicsivel több mint ötödét.
A használt ruhák iránti kereslet növekedése mögött nemcsak gazdasági tényezők állnak, hanem az egyre népszerűbb vintage stílus és a divatipar által támogatott quiet luxury trend is. A Vatera marketingmenedzsere szerint az autentikus vintage darabok és a minőségi alapanyagokból készült, logómentes luxusmárkák klasszikus termékei könnyen beszerezhetőek ezeken a platformokon.
A Vatera által közzétett keresési statisztikák szerint a legnépszerűbb ruha-, sport- és divatmárkák között a Nike és Adidas vezet, míg a harmadik legnépszerűbb kifejezés a molettekre vonatkozik. A női ruházati termékek közül leginkább a felsőruházat, fehérneműk, egész ruhák és nadrágok iránt érdeklődnek, míg a férfiak főként felsőruházatot, nadrágokat, kabátokat és mellényeket keresnek.
Kapcsolódó cikkeink
Zara Pre-owned: A fenntarthatóság felé egy újabb lépés
Elindult a Zara Pre-owned szolgáltatása, amely a használt ruhadarabok adományozására,…
Tovább olvasom >Tarolt a Lidl sajátmárkás biciklis védősisakja
A német autóklub (ADAC) és a Stiftung Warentest 14 kerékpáros…
Tovább olvasom >Hat százalékkal nőtt a REGIO Játék árbevétele 2023-ban
A REGIO Játékkereskedelmi Kft. 21,421 milliárd forint forgalmat bonyolított le…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >