Furcsa dolog történik a ruhapiacon
A Vatera friss statisztikái szerint a használt ruházati és cipőtermékek iránti kereslet növekszik Magyarországon, különösen a sportruházat, luxusmárkák és molettekre szabott termékek körében. A legnagyobb online piactér 2023-as forgalmi adatait elemezve kiderült, hogy a tranzakciók háromnegyede felnőtt méretű ruházatot és női lábbeliket foglal magában.
A felnőtt női ruházati termékek dominálnak a Vaterán eladott termékek között, míg a cipők és lábbelik esetében kétszer annyi női modellt értékesítenek, mint férfiakét. A tranzakciók által generált forgalomban azonban már más a helyzet: a női ruhák a forgalom felét, míg a férfi ruhák a forgalom harmadát adják, a gyermekruházat pedig kicsivel több mint ötödét.
A használt ruhák iránti kereslet növekedése mögött nemcsak gazdasági tényezők állnak, hanem az egyre népszerűbb vintage stílus és a divatipar által támogatott quiet luxury trend is. A Vatera marketingmenedzsere szerint az autentikus vintage darabok és a minőségi alapanyagokból készült, logómentes luxusmárkák klasszikus termékei könnyen beszerezhetőek ezeken a platformokon.
A Vatera által közzétett keresési statisztikák szerint a legnépszerűbb ruha-, sport- és divatmárkák között a Nike és Adidas vezet, míg a harmadik legnépszerűbb kifejezés a molettekre vonatkozik. A női ruházati termékek közül leginkább a felsőruházat, fehérneműk, egész ruhák és nadrágok iránt érdeklődnek, míg a férfiak főként felsőruházatot, nadrágokat, kabátokat és mellényeket keresnek.
Kapcsolódó cikkeink
Komolyan készül a nyárra a Lidl és az Aldi is
A Lidl és az Aldi is nagy nyári ruházati akcióval…
Tovább olvasom >A kozmetikumok vezetik a veszélyes, nem élelmiszeripari termékek listáját
A veszélyes, nem élelmiszeripari termékek uniós gyorsriasztási rendszerében kozmetikai termékekre…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >