Fruit Logistica – Ambiciózus magyar tervek

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 02. 10. 11:53

Akár 100 ezer új munkahelyet és a jelenleginél mintegy 800 ezer – 1 millió tonnával több árut eredményezhet a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) szeretne megvalósítani a zöldség és gyümölcságazat fejlesztése érdekében. Ennek a többletárunak a jelentős része a német piacra kerülne, mivel jelentős az igény a friss magyar termékekre – jelenti helyszíni tudósítónk.

A piaci lehetőségeket az ágazatban működő vállalkozások most mérik fel Berlinben, a Fruit Logistica nemzetközi zöldség-gyümölcs szakkiállításon, amelyet február 9-11. között tartanak a német fővárosban. A világ legnagyobb zöldség-gyümölcs szakvásárán 64 ország mintegy 2.500 cége mutatja be kínálatát., köztük 15 magyar – mintegy 60 hazai vállalkozást képviselve.

A hagyományos magyar kínálat – többek között: paprika, paradicsom, csemegekukorica, meggy, dinnye, dió, gomba – mellett, megjelentek az előkészített, tartósítás nélküli frisstermékek, amelyekre a világban, így íz unióban is egyre nagyobb a kereslet. A FruitVeB kínálat növelő terveit támogatja a vidékfejlesztési tárca is. Így idén tavasszal már várhatóan pályázhatnak a vállalkozások az Új Magyarország Vidékfejlesztési Programban az ágazat számára kiírt projektekre – például az ültetvénytelepítésre -, illetve az Új Széchenyi Terv forrásaira is, például:a fedett termőterületek növelésére.

Berlinben a Fruit Logistica-n a kiállítók mintegy 90 százaléka külföldről érkezett. A mostani bemutatón kiemelt szerepet kapott az előkészített – tartósítás nélküli – friss áruk piaca, azaz a fogyasztói igényeknek való minél tökéletesebb megfelelés. E mottó jegyében rendezték meg a kiállítás részeként Fresh Conex-et; ez a bemutató ugyanis csak a szóban forgó piaci szegmenssel foglalkozott igen beható módon.

Kapcsolódó cikkeink