Fruit Logistica – Ambiciózus magyar tervek
Akár 100 ezer új munkahelyet és a jelenleginél mintegy 800 ezer – 1 millió tonnával több árut eredményezhet a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) szeretne megvalósítani a zöldség és gyümölcságazat fejlesztése érdekében. Ennek a többletárunak a jelentős része a német piacra kerülne, mivel jelentős az igény a friss magyar termékekre – jelenti helyszíni tudósítónk.
A piaci lehetőségeket az ágazatban működő vállalkozások most mérik fel Berlinben, a Fruit Logistica nemzetközi zöldség-gyümölcs szakkiállításon, amelyet február 9-11. között tartanak a német fővárosban. A világ legnagyobb zöldség-gyümölcs szakvásárán 64 ország mintegy 2.500 cége mutatja be kínálatát., köztük 15 magyar – mintegy 60 hazai vállalkozást képviselve.
A hagyományos magyar kínálat – többek között: paprika, paradicsom, csemegekukorica, meggy, dinnye, dió, gomba – mellett, megjelentek az előkészített, tartósítás nélküli frisstermékek, amelyekre a világban, így íz unióban is egyre nagyobb a kereslet. A FruitVeB kínálat növelő terveit támogatja a vidékfejlesztési tárca is. Így idén tavasszal már várhatóan pályázhatnak a vállalkozások az Új Magyarország Vidékfejlesztési Programban az ágazat számára kiírt projektekre – például az ültetvénytelepítésre -, illetve az Új Széchenyi Terv forrásaira is, például:a fedett termőterületek növelésére.
Berlinben a Fruit Logistica-n a kiállítók mintegy 90 százaléka külföldről érkezett. A mostani bemutatón kiemelt szerepet kapott az előkészített – tartósítás nélküli – friss áruk piaca, azaz a fogyasztói igényeknek való minél tökéletesebb megfelelés. E mottó jegyében rendezték meg a kiállítás részeként Fresh Conex-et; ez a bemutató ugyanis csak a szóban forgó piaci szegmenssel foglalkozott igen beható módon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >