FrieslandCampina Ingredients: a holisztikus egészség és a növényi tejhelyettesítők lesznek 2024-ben a legnagyobb hatással a táplálkozásra
A FrieslandCampina Ingredients öt, az élelmiszeripart leginkább befolyásoló kulcsfontosságú trendet jelez előre 2024-re. Ezek a „a fenntartható jövő biztosítása”, a „táplálék mindenkinek”, a „növényi tejhelyettesítők globális terjedése”, a „bél egészségén túl” és a „gondtalan korosodás és gyógyulás”.
A vállalat piackutatási adatok alapján igyekszik megérteni a fogyasztók elvárásait és ezekre támaszkodik a termékfejlesztés során.
A vállalat azt jósolja, hogy a bélegészség már nem csupán a hasi komfortérzetről szól. A holisztikus egészségre és általános jó közérzetre vágyó fogyasztók ugyanis egyre inkább tisztában vannak azzal, mekkora hatással van a belek állapota az immunrendszer, az agy és az izomzat egészségére.
A globális fogyasztók 45%-a fogyaszt alternatív növényi termékeket személyes preferenciák alapján és úgy gondolva, hogy a növényi fehérjék táplálóak. A növényi termékek általában elég jók ahhoz, hogy azokat egyszer megkóstolják, ám a vásárlás ismétlése a termékek kellemes ízétől és tápértékétől függ. A FrieslandCampina szerint 2024-ben (és utána is) tovább fejlődik az alternatívfehérje-innováció az olyan technológiák előtérbe kerülésével, mint a precíziós fermentáció. E technológiát a vállalat belső fogyasztói kutatása szerint a brit fogyasztók mindössze 14%-a és az amerikai fogyasztók 23%-a ismeri. Az eljárást ismerők érzelmei pedig vegyesek az ily módon készült termékek ízével és biztonságosságával kapcsolatban, ugyanakkor látják, hogy az eljárásnak környezetvédelmi és állatjóléti előnyei is vannak.
Márpedig a márkareputáció a cég szerint 2024-ben a fenntarthatóságon áll vagy bukik, ugyanis a fogyasztók aktívan keresik az olyan élelmiszereket, amelyek egyszerre támogatják a bolygó és az emberek egészségét. Látva, hogy a fogyasztók egy része szkeptikus a vállalatok fenntarthatósággal kapcsolatos állításaival szemben, a FrieslandCampina szerint a gyártóknak érdemes a hosszú távú üzleti siker érdekében megbízható és kézzelfogható adatokat bemutatniuk ezek alátámasztására.
2024-ben a fogyasztók egyre inkább tudatába kerülnek életkoruk, nemük, genetikájuk és életmódjuk által meghatározott egyedi táplálkozási igényeiknek, és személyre szabott megoldásokat keresnek majd ezek kielégítésére. A vállalat a márkák számára lehetőséget lát a személyre szabott táplálkozási alkalmazások fejlesztésében, melyekből a kínálat egyelőre nem túl széles. A vállalat trendjelentése kiemeli, hogy a fogyasztókban egyre nagyobb az igény arra, hogy egészségüket és aktivitásukat a kor előrehaladtával is megőrizzék, és az idősebb fogyasztók étrendjüket is e célnak rendelik alá. Ugyanakkor a FrieslandCampina Ingredients hangsúlyozza a kiváló minőségű tápanyagok, például a fehérje szükségességét az izomerő megőrzésének és a betegségekből való felépülésnek a támogatására.
Kapcsolódó cikkeink
Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >Elismerték az újrahasználható alsónemű fejlesztését
Napjainkban, az idősebb korosztály növekvő arányával, illetve az egészségtudatosság erősödésével,…
Tovább olvasom >Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >