Vonzó a magyar piac a francia vállalatok számára
A Magyarországi Francia Nagykövetség Kereskedelmi Kirendeltségének – a Business France irodának – a két legfontosabb küldetése: támogatni a francia vállalatok kereskedelmi tevékenységének fejlődését Magyarországon és ösztönözni a magyar befektetéseket Franciaország irányába.
Az 5 főből álló iroda személyre szabott szolgáltatásokat kínál, emellett rendezvényeket szervez, melyek célja elősegíteni a francia exportőrök és a magyar partnerek találkozását, valamint üzleti kapcsolatok kialakítását.– A francia cégek külgazdasági tevékenységét piacfelmérések elkészítésével, magyarországi kollektív rendezvények megszervezésével, továbbá a francia és magyar cégek kapcsolatba hozásával segítjük – tájékoztat Arnaud Zerkovitz, a Magyarországi Francia Nagykövetség Kereskedelmi Kirendeltségének igazgatója, kereskedelmi tanácsosa.
A francia nagykövetség importtámogatása több évtizedre nyúlik vissza Magyarországon, míg az eme tevékenységre specializált Business France (korábbi Ubifrance) csak 2009-ben nyitotta meg budapesti irodáját.
Arnaud Zerkovitz
igazgató
Magyarországi Francia Nagykövetség Kereskedelmi Kirendeltség
– Magyarországi kirendeltségünk évente nagyjából 50 cég tevékenységét támogatja, segítve a magyar és francia cégek közötti kapcsolattartást. A honvédelmi szektoron kívül minden szektorban segítséget tudunk nyújtani a cégeknek. Csapatunk tagjai különböző szakterületekre specializálódtak (mint például az iparra, a mezőgazdaságra, a fogyasztási cikkekre, az egészségügyre, a modern technológiákra és szolgáltatásokra stb.), és számos területen nyújtanak szaktanácsadást francia, illetve magyar érdekeltségű cégeknek – fejti ki Arnaud Zerkovitz.
A kereskedelmi tanácsos úgy véli, a magyar fogyasztók minőségi termékekként tekintenek a francia importárura, különösképpen az agrár-élelmiszerek, a borok, illetve szeszes italok vagy gourmet termékek területén. Továbbá, a magyar fogyasztók nagyra értékelik a francia luxuscikkeket és a francia ipari szakértelmet (know-how) az autóiparban, a gyógyszeriparban és a közlekedési ágazatban.
A magyar piac nagyon vonzó a francia vállalatok számára. A magyar egy Franciaországhoz közeli és növekvő piac az Európai Unió szívében, mely egyben rendkívül nyitott a kulináris kultúrára és újdonságokra. Megfigyelhető, hogy a magyar piac egyre inkább érdeklődik a gourmet termékek, külföldi borok és kenyérfélék iránt. A borok esetében a magyarok továbbra is többnyire helyi borokat fogyasztanak (95%), de egyre szívesebben próbálnak ki külföldi nedűket is, így a nemzetközi viszonylatban is jó ár-értek aránynak örvendő francia borok is egyre gyakrabban kerülnek asztalra a magyar háztartásokban. Egyéb meghódításra érdemes piac lehet még az édesség- és csokoládépiac, keksz- és aprósüteménypiac, valamint a prémium gyümölcslépiac.
– Mindenképpen a legnépszerűbb francia termékek közé sorolhatók a sajtok, borok, tejtermékek, csokoládék és prémium gyümölcslevek. A legismertebb márkák közé tartoznak a Danone tejtermékek, a Bonne Maman lekvárok, a Président sajtok, Bonduelle konzervek és gyorsfagyasztott termékek. Azonban olyan francia termékek is rendkívül elterjedtek, melyeket a fogyasztók nem feltétlen francia termékeknek gondolnának, mint például a Panzani tészta. Reméljük, hogy az elkövetkezendő években még több minőségi francia termék válik majd a magyarok kedvencévé – mondja Arnaud Zerkovitz.
A fogyasztók számos francia terméket találnak a francia tulajdonú Auchan hipermarketekben és olyan gourmet szaküzletekben, mint a Culinaris vagy a Le gourmet de Bordeaux.
A Business France iroda csapata
A Business France iroda szakemberei szerint a magyar vásárlóerő növekedésével arányosan a gourmet termékek iránti érdeklődés is növekedhet, továbbá, az új fogyasztási tendenciák több bio- és gluténmentes francia terméket és céget vonzhatnak a magyar piacra a közeljövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >146 millió eurót ruház be a Coca-Cola franciaországi üzemébe
A Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) 146 millió eurós beruházást jelentett…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >