Vonzó a magyar piac a francia vállalatok számára
A Magyarországi Francia Nagykövetség Kereskedelmi Kirendeltségének – a Business France irodának – a két legfontosabb küldetése: támogatni a francia vállalatok kereskedelmi tevékenységének fejlődését Magyarországon és ösztönözni a magyar befektetéseket Franciaország irányába.
Az 5 főből álló iroda személyre szabott szolgáltatásokat kínál, emellett rendezvényeket szervez, melyek célja elősegíteni a francia exportőrök és a magyar partnerek találkozását, valamint üzleti kapcsolatok kialakítását.– A francia cégek külgazdasági tevékenységét piacfelmérések elkészítésével, magyarországi kollektív rendezvények megszervezésével, továbbá a francia és magyar cégek kapcsolatba hozásával segítjük – tájékoztat Arnaud Zerkovitz, a Magyarországi Francia Nagykövetség Kereskedelmi Kirendeltségének igazgatója, kereskedelmi tanácsosa.
A francia nagykövetség importtámogatása több évtizedre nyúlik vissza Magyarországon, míg az eme tevékenységre specializált Business France (korábbi Ubifrance) csak 2009-ben nyitotta meg budapesti irodáját.
Arnaud Zerkovitz
igazgató
Magyarországi Francia Nagykövetség Kereskedelmi Kirendeltség
– Magyarországi kirendeltségünk évente nagyjából 50 cég tevékenységét támogatja, segítve a magyar és francia cégek közötti kapcsolattartást. A honvédelmi szektoron kívül minden szektorban segítséget tudunk nyújtani a cégeknek. Csapatunk tagjai különböző szakterületekre specializálódtak (mint például az iparra, a mezőgazdaságra, a fogyasztási cikkekre, az egészségügyre, a modern technológiákra és szolgáltatásokra stb.), és számos területen nyújtanak szaktanácsadást francia, illetve magyar érdekeltségű cégeknek – fejti ki Arnaud Zerkovitz.
A kereskedelmi tanácsos úgy véli, a magyar fogyasztók minőségi termékekként tekintenek a francia importárura, különösképpen az agrár-élelmiszerek, a borok, illetve szeszes italok vagy gourmet termékek területén. Továbbá, a magyar fogyasztók nagyra értékelik a francia luxuscikkeket és a francia ipari szakértelmet (know-how) az autóiparban, a gyógyszeriparban és a közlekedési ágazatban.
A magyar piac nagyon vonzó a francia vállalatok számára. A magyar egy Franciaországhoz közeli és növekvő piac az Európai Unió szívében, mely egyben rendkívül nyitott a kulináris kultúrára és újdonságokra. Megfigyelhető, hogy a magyar piac egyre inkább érdeklődik a gourmet termékek, külföldi borok és kenyérfélék iránt. A borok esetében a magyarok továbbra is többnyire helyi borokat fogyasztanak (95%), de egyre szívesebben próbálnak ki külföldi nedűket is, így a nemzetközi viszonylatban is jó ár-értek aránynak örvendő francia borok is egyre gyakrabban kerülnek asztalra a magyar háztartásokban. Egyéb meghódításra érdemes piac lehet még az édesség- és csokoládépiac, keksz- és aprósüteménypiac, valamint a prémium gyümölcslépiac.
– Mindenképpen a legnépszerűbb francia termékek közé sorolhatók a sajtok, borok, tejtermékek, csokoládék és prémium gyümölcslevek. A legismertebb márkák közé tartoznak a Danone tejtermékek, a Bonne Maman lekvárok, a Président sajtok, Bonduelle konzervek és gyorsfagyasztott termékek. Azonban olyan francia termékek is rendkívül elterjedtek, melyeket a fogyasztók nem feltétlen francia termékeknek gondolnának, mint például a Panzani tészta. Reméljük, hogy az elkövetkezendő években még több minőségi francia termék válik majd a magyarok kedvencévé – mondja Arnaud Zerkovitz.
A fogyasztók számos francia terméket találnak a francia tulajdonú Auchan hipermarketekben és olyan gourmet szaküzletekben, mint a Culinaris vagy a Le gourmet de Bordeaux.
A Business France iroda csapata
A Business France iroda szakemberei szerint a magyar vásárlóerő növekedésével arányosan a gourmet termékek iránti érdeklődés is növekedhet, továbbá, az új fogyasztási tendenciák több bio- és gluténmentes francia terméket és céget vonzhatnak a magyar piacra a közeljövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >A francia élelmiszerbankokat támogatja a Carrefour
A Carrefour 1,5 millió euróval támogatja a Francia Élelmiszerbankok Szövetségét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >