Franciaországban már büntetik az áruházakat, ha élelmiszert dobnak ki
Büntetést kapnak azok a négyszáz négyzetméternél nagyobb franciaországi szupermarketek, amelyek élelmiszereket dobnak ki – írja az agrarszektor.hu. A megmaradt termékeket ezután élelmiszerbankoknak és jótékonysági szervezeteknek kell felajánlaniuk. Franciaországban azt szeretnék, ha az élelmiszerpazarlást tiltó rendelkezés az egész Európai Unióra kiterjedne.
Egyhangúlag elfogadta Franciaország szenátusa a közelmúltban azt a törvényt, amely megtiltja a szupermarketeknek, hogy élelmiszert dobjanak ki – közölte az Independentre hivatkozva a 444.hu. A nagyobb boltoknak a jövőben kötelezően jótékonysági szervezeteknek és élelmiszerbankoknak kell felajánlaniuk a megmaradt termékeket.
A törvény csak a minimum négyszáz négyzetméteres üzletekre vállalat, és egy vállalat akár 3750 eurós büntetést is kaphat, ha megszegi az új szabályokat. A cégeknek szerződniük kell a jótékonysági szervezetekkel és az élelmiszerbankokkal. Természetesen az emberi fogyasztásra már alkalmatlan élelmiszereket nem lehet felajánlani jótékonysági szervezeteknek, hanem azokból például takarmányokat készíthetnek.
Az ötlet egyébként egy társadalmi kezdeményezésből indult. A petíciót elindító képviselő most már azt szeretné, ha az egész Európai Unióra kiterjedő tiltást sikerülnie kiharcolniuk. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Franciaországban lassult az éves infláció júniusban
Franciaországban 2,2 százalékra mérséklődött az éves fogyasztói áremelkedés mértéke júniusban…
Tovább olvasom >Így harcolnak a hazai üzletláncok az élelmiszerpazarlás ellen
Sok vásárló számára még mindig nem világos, hogy a magyarországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >