Franchise híradó

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 02. 05. 08:00

Franchise híradóTovábbrobog a McDonald’s
Bár a McDonald’s Magyarország korábban kiadott hivatalos sajtóközleményében még a magyaros ételek esetleges állandó étlapra kerülése is felmerült, viszonylag hamar kikerültek a választékból a bundás kenyér és társai. A hazai specialitások mégsem tudtak gyökeret verni… 
– A McDonald’s egy évre előre meghatározott promóciós terv alapján dolgozik – mondta el kérdésünkre Vadnai Ágnes, a McDonald’s kommunikációs managere. – A promóciók időtartamát nem a sikerük alapján határozzuk meg. A „Magyar hetek”-et is a szokásos 6 hetes időszakra terveztük, így december közepétől váltotta a magyaros ízeket az új, téli menüajánlat. Elmondhatjuk, hogy ez volt az év egyik legsikeresebb akciója, amelyben a tervezettnél jóval többet, lángosból például több mint a dupláját adtuk el. A promóció indulása egészen kiemelkedő volt – a vendégek kíváncsiak voltak arra, hogyan készítjük az általuk megszokott, kedvelt hazai ételeket. A sikeren felbuzdulva vannak terveink többek között a bundás kenyérrel is, de hogy mikor és milyen formában találkoznak újra a vendégek ezekkel az ételekkel, arról egyelőre nem szeretnénk többet elárulni.
Az elmúlt években Nyugat-Európában megfigyelhető volt, hogy a McDonald’s lépéseket tett egy új cél, a – szabadon fordítva – premiumizáció irányába: a cégcsoport kiemelt színvonalú, kialakítású és a megszokottnál kissé elegánsabb elemekkel bővített kínálattal jelentkező éttermeket nyit. Ugyanekkor minőségi alapanyagokból készülő egészséges fogások, többnyire saláták, kerültek az étlapokra. Mint Vadnai Ágnes elmondta, nálunk e folyamat elemei a szemes kávéra történő átállás, az éttermi termékválaszték prémium termékekkel való bővítése (királyrák, salátaválaszték megújítása), a prémium kávé- és süteményválasztékot kínáló McCafé hálózat kialakítása és gyors ütemű fejlesztése (közel 30 kávézó), valamint az éttermeknek a legmodernebb design szerint történő átépítése voltak, kiegészítve a vendégek kényelmét és szórakoztatását célzó technológiai fejlesztésekkel. Felgyorsított ütemben terjeszkedünk az étteremhálózattal és a kávézólánccal is, amely bővülésben egyre meghatározóbb szerephez szeretnénk juttatni a franchise partnereinket. Folytatjuk a technológiai fejlesztéseket, mint például a drive éttermekben bevezetett COD (Customer Order Display), vagy a plazma tv-k, illetve a jövő év végéig bevezetendő kártyaelfogadó rendszer.

A „jenkik” élre törnek
A korábban Magyarországon az Amerikai Hotdog márkát üzemeltető cég tavalyi eltűnését követően a Yankee Hotdog néven piacon lévő Ami-Food Kft. vált a hot dog franchise legjelentősebb hazai tényezőjévé. A megszűnt vállalkozás jó néhány ügyfele választotta a „jenkiket” a folytatáshoz, így immáron 400 partnert mondhat itthon magáénak a laza franchise rendszerben működő Yankee Hotdog. A legjelentősebb konkurens megszűnése azonban számtalan kisebb szerveződés alakulását hozta magával, ami piaci árversenyhez vezetett. Ezért a „jenkik” termék- és szolgáltatásfejlesztéssel válaszolnak a kihívásokra, melynek keretében az egészséges táplálkozási trendek jegyében grahamtermékek piacra dobásával, és a korábbiaknál kedvezőbb franchise és beszállítói szerződéssel próbálják megtartani vezető pozíciójukat.

Lánc, lánc, kebablánc
A tulajdonosi kör átrendeződése miatt egyelőre nem válik nyílt franchise lánccá a Mr. Kebab. A cég többségi tulajdonát korábban birtokló külföldi tulajdonos távozásával megnyílt a lehetőség, hogy a jelenlegi üzletek mellett továbbiak nyílhassanak Magyarországon. A jelenleg érvényben lévő tervek szerint a cég az év második felében két újabb egységgel bővül, a főváros mellett Győrben és Szegeden folynak tárgyalások.

Elindult a Costa
A budapesti Nádor utcában, decemberben elkészült az első magyarországi Costa Coffee. Az 1971-ben alapított, angol tulajdonban lévő kávézólánc már korábban szemet vetett hazánkra, és több lehetséges partner közül végül a Lapker Zrt. szerezte meg a hazai franchise jogokat. Amint azt a jogtulajdonosok elmondták, egyelőre a piac felmérése a kávézó feladata, és hasonló küldetéssel szándékoznak megnyitni hamarosan az Andrássy úton a második Costa Coffee-t. A hírek szerint kétszázmillió forintos beruházás nyereséges üzemeltetéséhez napi 300 vendég fogadása szükséges.

Kapcsolódó cikkeink