Franchise híradó
Franchise híradóTovábbrobog a McDonald’s
Bár a McDonald’s Magyarország korábban kiadott hivatalos sajtóközleményében még a magyaros ételek esetleges állandó étlapra kerülése is felmerült, viszonylag hamar kikerültek a választékból a bundás kenyér és társai. A hazai specialitások mégsem tudtak gyökeret verni…
– A McDonald’s egy évre előre meghatározott promóciós terv alapján dolgozik – mondta el kérdésünkre Vadnai Ágnes, a McDonald’s kommunikációs managere. – A promóciók időtartamát nem a sikerük alapján határozzuk meg. A „Magyar hetek”-et is a szokásos 6 hetes időszakra terveztük, így december közepétől váltotta a magyaros ízeket az új, téli menüajánlat. Elmondhatjuk, hogy ez volt az év egyik legsikeresebb akciója, amelyben a tervezettnél jóval többet, lángosból például több mint a dupláját adtuk el. A promóció indulása egészen kiemelkedő volt – a vendégek kíváncsiak voltak arra, hogyan készítjük az általuk megszokott, kedvelt hazai ételeket. A sikeren felbuzdulva vannak terveink többek között a bundás kenyérrel is, de hogy mikor és milyen formában találkoznak újra a vendégek ezekkel az ételekkel, arról egyelőre nem szeretnénk többet elárulni.
Az elmúlt években Nyugat-Európában megfigyelhető volt, hogy a McDonald’s lépéseket tett egy új cél, a – szabadon fordítva – premiumizáció irányába: a cégcsoport kiemelt színvonalú, kialakítású és a megszokottnál kissé elegánsabb elemekkel bővített kínálattal jelentkező éttermeket nyit. Ugyanekkor minőségi alapanyagokból készülő egészséges fogások, többnyire saláták, kerültek az étlapokra. Mint Vadnai Ágnes elmondta, nálunk e folyamat elemei a szemes kávéra történő átállás, az éttermi termékválaszték prémium termékekkel való bővítése (királyrák, salátaválaszték megújítása), a prémium kávé- és süteményválasztékot kínáló McCafé hálózat kialakítása és gyors ütemű fejlesztése (közel 30 kávézó), valamint az éttermeknek a legmodernebb design szerint történő átépítése voltak, kiegészítve a vendégek kényelmét és szórakoztatását célzó technológiai fejlesztésekkel. Felgyorsított ütemben terjeszkedünk az étteremhálózattal és a kávézólánccal is, amely bővülésben egyre meghatározóbb szerephez szeretnénk juttatni a franchise partnereinket. Folytatjuk a technológiai fejlesztéseket, mint például a drive éttermekben bevezetett COD (Customer Order Display), vagy a plazma tv-k, illetve a jövő év végéig bevezetendő kártyaelfogadó rendszer.
A „jenkik” élre törnek
A korábban Magyarországon az Amerikai Hotdog márkát üzemeltető cég tavalyi eltűnését követően a Yankee Hotdog néven piacon lévő Ami-Food Kft. vált a hot dog franchise legjelentősebb hazai tényezőjévé. A megszűnt vállalkozás jó néhány ügyfele választotta a „jenkiket” a folytatáshoz, így immáron 400 partnert mondhat itthon magáénak a laza franchise rendszerben működő Yankee Hotdog. A legjelentősebb konkurens megszűnése azonban számtalan kisebb szerveződés alakulását hozta magával, ami piaci árversenyhez vezetett. Ezért a „jenkik” termék- és szolgáltatásfejlesztéssel válaszolnak a kihívásokra, melynek keretében az egészséges táplálkozási trendek jegyében grahamtermékek piacra dobásával, és a korábbiaknál kedvezőbb franchise és beszállítói szerződéssel próbálják megtartani vezető pozíciójukat.
Lánc, lánc, kebablánc
A tulajdonosi kör átrendeződése miatt egyelőre nem válik nyílt franchise lánccá a Mr. Kebab. A cég többségi tulajdonát korábban birtokló külföldi tulajdonos távozásával megnyílt a lehetőség, hogy a jelenlegi üzletek mellett továbbiak nyílhassanak Magyarországon. A jelenleg érvényben lévő tervek szerint a cég az év második felében két újabb egységgel bővül, a főváros mellett Győrben és Szegeden folynak tárgyalások.
Elindult a Costa
A budapesti Nádor utcában, decemberben elkészült az első magyarországi Costa Coffee. Az 1971-ben alapított, angol tulajdonban lévő kávézólánc már korábban szemet vetett hazánkra, és több lehetséges partner közül végül a Lapker Zrt. szerezte meg a hazai franchise jogokat. Amint azt a jogtulajdonosok elmondták, egyelőre a piac felmérése a kávézó feladata, és hasonló küldetéssel szándékoznak megnyitni hamarosan az Andrássy úton a második Costa Coffee-t. A hírek szerint kétszázmillió forintos beruházás nyereséges üzemeltetéséhez napi 300 vendég fogadása szükséges.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyarország Cukormentes Tortája, 2011
Az egészségtudatos és korszerű táplálkozás melletti elköteleződés jegyében, az Egy…
Tovább olvasom >Jövőre megnyílik az ötcsillagos W Budapest Hotel az egykori balettintézet épületében
A DVM csoport integrált építészeti és építőipari szolgáltató megkezdte az…
Tovább olvasom >Részeredmények
Olvasóink számára Zerényi Károly, az MVI képviselő-testületi tagja készített előzetes…
Tovább olvasom >