Fordított Halloween nagy márkákkal
Az USA-ban várva-várt ijesztgetős és édességgyűjtős ünnep idén kreatív kihívást jelent az édességgyártóknak. A Nemzeti Egészségügyi Központok ugyanis erősen ellenzik a „Csokit vagy csalunk” gyűjtögetést, ami veszélyezteti az édesség kategória 14%-át jelentő szezon sikerességét is.
A Walmart szabadtéri parkolóiban rendezett „Csokit vagy csalunk” programokat már bemutattuk. A kereskedőóriás mellett az édességgyártók is csatasorba állították márkáikat az idei Halloween megmentéséért.
Édes borzongás
A Piplsay 30 000 fős felmérése szerint az USA-ban a szülők 46%-a e tiltások ellenére el fogja engedni a gyerekeit Halloween estére, 23% pedig bizonytalan. Országszerte az ünneppel kapcsolatos lelkesedés lapos, a válaszadók 41%-a egyáltalán nem várja az október 31-ét. Egy másik felmérés szerint viszont a szülők 74%-a úgy gondolja, hogy az idei Halloween minden eddiginél fontosabb és többet jelent a gyerekek és a családok számára.
Mindezek miatt az édesség és snack forgalmazó vállalatoknak idén a kreativitásuk mélyére kellett nézniük. Némelyek, például a Kool-Aid és a Sour Patch Kids programjai házhoz hozzák a Halloweent, mások pedig, mint a Mars Wrigley digitális aktivációval készülnek. Napokon belül kiderül, hogy milyen sikerrel járnak. Minden esetre az Egyesült Államokban az átlag édességeladások eddig nem adnak okot az aggodalomra. A szeptemberi forgalom 13%-kal meghaladja az egy évvel ezelőttit az IRI piackutató és a Nemzeti Édesség Szövetség (USA) adatai szerint is. A húsvéti forgalom viszont visszaesett az előző évihez képest, ezért került kiemelt fókuszba a szezonértékesítés.
Becsöngetnek az édesség figurák
Három különböző márka, a Mondelez Sour Patch Kids figurái, a Kool-Aid emberke és a Hershey Reese’s is úgy döntött, hogy ezt a szokatlan és szomorkásnak ígérkező időszakot vidámabba teszi fogyasztói számára. Házról házra járva, a biztonságos, kifordított Halloween szellemében, a bejáratig viszik érintésmentesen az édességeket.
A Mondelez Sour Patch Kids 12 amerikai várost választ ki az Egyesült Állomokban, amelyekre október 8-tól lehet szavazni a Twitteren és az Instagramon követhető az állás. Október 31-én a kiválasztott városok utcáit a márka ikonikus édességes vödör alakját formázó, kivilágított kamionja járja majd be és a cukorka figuráknak öltözött stáb Sour Patch Kids Zombies csomagokat és brandingelt toalettpapírt helyez a családok bejárati ajtaja elé.
A Hershey Reese’s közkedvelt Peanut Butter Cups (mogyoróvajas bonbon) márkája egy távirányítós, kerekeken guruló, kivilágított szellemház ajtót fejlesztett ki, ami a „Csokit vagy csalunk” mondásra, a postanyíláson át adja ki az édességet. Az eszköz kifejlesztésénél a szociális távolságtartást tartották szem előtt. A 274 cm magas robotajtó megjelenését Instagram poszttal nyerhetik meg a szerencsések.
A Kraft Heinz Kool-Aid márkájú tasakos gyümölcslével, Ghoul-Aid Scary Berry pattogó cukorkával és Kool-Aid emberke jelmezzel lepi meg a Twitteren adott szöveget közzétevők közül kiválasztottakat. A legszerencsésebbeknek pedig maga Kool-Aid Man viszi házhoz a csomagot.
Digitális kupongyűjtő
A Mars Wrigley a Treat Town alkalmazással készül az idei Halloweenre. A húsvét az amerikai édességpiacon az előző évinél 4,1%-kal kisebb forgalmat mutatott, ezért a Mars Wrigley keresztfunkcionális csapatokat hozott létre a következő szezonok megmentésére. A Disneyvel együttműködve 1 hónapig fut a Treat Town alkalmazásuk, amelyben a családok, egyének létrehozhatják saját házaikat, virtuálisan ellátogathatnak a Disney Szellemkastélyba vagy beülhetnek az M&Ms Toyotába. A személyes avatárok jelmezes szörnyek, vámpírok közül választhatók, velük lehet a digitális szomszédságot bejárni. A házigazdák pedig online édességkuponokat adnak a „Csokit vagy csalunk” gyűjtögetőknek, amit a hagyományos vagy online kereskedőknél lehet a Mars Wrigley nyalánkságaira beváltani.
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >