Fontos megismertetni a gyermekekkel a tej minden élettani hatását
Fontos megismertetni a felnövekvő generációval a tej minden élettani hatását – mondta Nagy István agrárminiszter pénteken a Tej Terméktanács tejtermékeket népszerűsítő iskolai edukációs programján a Győri Szakképzési Centrum Bolyai János Általános Iskolában, Mosonmagyaróváron.

(Fotó: AM/Pelsőczy Csaba)
A tárcavezető – aki a térség fideszes országgyűlési képviselője is – hangsúlyozta: a gyermekeknek tudniuk kell, hogyan keletkezik a tej, mert sok téves információ kering a növényi alapú tejekről is. Fontos látni azt, hogy „a tej élet, erő, egészség, az egyik legtáplálóbb étel, legteljesebb élelmiszer” – tette hozzá. A Tej Terméktanács iskolai ismeretterjesztő programjáról elmondta, hogy a gyermekek érzékenyek a világra és amit megismernek, azt később természetesnek tartják. Hozzátette: a mai gyermekek életmódja megváltozott, nincs lehetőségük a nagyszülőknél ellesni, vagy vidéki házaknál megnézni, hogy hogyan fejik a tehenet és megkóstolni a friss, meleg tejet, így virtuális eszközökkel, játékosan mutatják meg nekik mindezt. Ezeken az eseményeken azt is megtanulják játszva a gyermekek, hogy a tejen kívül milyen tejtermékek vannak még, köztük a rögös túró, amit a világon csak idehaza ismerünk és fogyasztunk – mondta. Nagy István beszélt arról is, hogy míg a világban a tejtermékek fogyasztásának csökkenése figyelhető meg, addig idehaza lassú növekedés. Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója elmondta, hogy mintegy két évtizede hirdeti meg a terméktanács a tejtermékeket népszerűsítő iskolai programot, aminek részeként egy osztályfőnöki órán egy dietetikus beszélget a gyermekekkel, akik ezt követően több játékot is kipróbálhatnak. Fontosnak nevezte, hogy már a legkisebbek is megismerjék a tej útját, hogy az hogyan jut el az asztalukig. Az idén ősszel 60 tanítási napon játrák az országot, naponta 6-8 órát tartanak a karácsonyi szünetig – mondta, hozzátéve, hogy a programot a terméktanács közösségi marketingalapjából finanszírozzák.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
20 millió fontos beruházással kezd helyi gyártásba az Ehrmann az Egyesült Királyságban
Az Ehrmann német tejipari vállalat 20 millió fontos (kb. 27,1…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tojáspiac 2025: drágulás és ellentétes trendek a világban
Az idei év harmadik negyedévében az Egyesült Államokban visszaesés figyelhető…
Tovább olvasom >Maradt a 2 százalékos infláció az euróövezetben júliusban
Június után júliusban is 2 százalék volt az éves infláció…
Tovább olvasom >A magyar kkv-k közel kétharmada tervez fizetésemelést a következő 12 hónapban
A kis- és középvállalkozások (kkv) 65 százaléka a következő 12…
Tovább olvasom >