Fontos a gyártói garancia – újabb termékvisszahívás figyelmeztet erre
A gyártói minőségi garancia, úgy tűnik, mindennél többet jelent: a Pick Szeged Zrt. reagál a napokban eszközölt termékvisszahívásra, amely az egyik kiskereskedelmi lánc saját márkás téliszalámi termékét érinti. A Pick Téliszalámi termékek ebben az esetben sem érintettek, a szegedi gyártó mégis fontosnak tartja felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy miként tudnak a vásárlást megelőzően megfelelő módon informálódni.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 2022. június 13-án visszahívta a Tesco 400 g-os kiszerelésű téliszalámi termékét. Mivel téliszalámit mindenki gyárthat, aki betartja a Magyar Élelmiszerkönyv előírásait, így kerülhetnek a polcokra, akár egyes kereskedők nevében is, az úgynevezett sajátmárkás termékek. A Nébih közleményével összefüggésben a Pick Szeged Zrt. fontosnak tartja, hogy megragadja ezt az alkalmat is arra, hogy a fogyasztók figyelmét felhívja a tudatos vásárlásra.
„Az általunk gyártott, Hungarikumnak minősülő Téliszalámi visszahívására még soha nem volt precedens, és mindent megteszünk, hogy ez így is maradjon.” – mondja Szokolai Júlia stratégiai és marketing igazgató. „Egy olyan termékről és márkáról beszélünk, ami több mint százötven éve garanciát jelent a fogyasztóknak, hazai és nemzetközi téren is elismert minőség övezi, nemhiába választják magyar családok százezrei a mai napig. Ezért pedig a Pick Szeged Zrt. minden munkatársa elkötelezetten tesz, a gyártástól az értékesítésig, farmtól az asztalig, ha úgy tetszik. A mostani termékvisszahívás is azt támasztja alá, hogy a fogyasztó akkor dönt jól, ha a másfél évszázada garantált minőségű Pick Téliszalámit vásárolja.”
– zárta gondolatait a szakember, aki hozzátette, fontosnak tartják, hogy a fogyasztók megfelelő edukációban részesüljenek a termékcsomagolások minőséget és gyártót igazoló információit illetően.
A gyártó nemrég egy termékhamisítás ügyében szólalt fel, amikor hamisított „Pick” Csemege szalámit találtak az egyik budapesti húsboltban. Haluska Adrienn fejlesztési és minőségirányítási igazgató már akkor kiemelte, hogy a fogyasztónak mire érdemes figyelni a vásárláskor: „Ha egy termék megjelenése vagy annak észlelt minősége eltér a megszokottól, az már önmagában gyanakvásra adhat okot.” – a szakember, jelen esetre reagálva, hozzátette:
„Alaphelyzetben a csomagoláson fellelhető kiegészítő információk szolgálják ilyenkor a fogyasztók tájékoztatását. Ilyenek a minőségmegőrzési idő vagy a gyártóra vonatkozó információk – azonban előfordulhat olyan eset, hogy ezek helytelenül szerepelnek a címkén, ilyenkor pedig a fogyasztó sajnos érzékszeri elváltozás megtapasztalása útján szembesül csak a problémával. Ekkor a hatóságokhoz fordulhat, ugyanakkor ilyen esetekben emeljük ki mindig az ismert gyártók márkái által vállalt garancia fontosságát, amelyben nem csalódhat a vevő” (..)
Kapcsolódó cikkeink
AM: a Szupermenta termékteszt program többletinformációt ad a vásárláshoz
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Szupermenta termékteszt programja fontos többletinformációt…
Tovább olvasom >Tájékoztatót adott ki az ENAR adatok támogatáspolitikai felhasználásról az Agrárminisztérium
Az uniós forrásból finanszírozott állatalapú támogatások esetében elvárás az állatok…
Tovább olvasom >Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetni a termelőket
A 30 napos fizetési határidő a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >