Fontos a gyártói garancia – újabb termékvisszahívás figyelmeztet erre
A gyártói minőségi garancia, úgy tűnik, mindennél többet jelent: a Pick Szeged Zrt. reagál a napokban eszközölt termékvisszahívásra, amely az egyik kiskereskedelmi lánc saját márkás téliszalámi termékét érinti. A Pick Téliszalámi termékek ebben az esetben sem érintettek, a szegedi gyártó mégis fontosnak tartja felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy miként tudnak a vásárlást megelőzően megfelelő módon informálódni.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 2022. június 13-án visszahívta a Tesco 400 g-os kiszerelésű téliszalámi termékét. Mivel téliszalámit mindenki gyárthat, aki betartja a Magyar Élelmiszerkönyv előírásait, így kerülhetnek a polcokra, akár egyes kereskedők nevében is, az úgynevezett sajátmárkás termékek. A Nébih közleményével összefüggésben a Pick Szeged Zrt. fontosnak tartja, hogy megragadja ezt az alkalmat is arra, hogy a fogyasztók figyelmét felhívja a tudatos vásárlásra.
„Az általunk gyártott, Hungarikumnak minősülő Téliszalámi visszahívására még soha nem volt precedens, és mindent megteszünk, hogy ez így is maradjon.” – mondja Szokolai Júlia stratégiai és marketing igazgató. „Egy olyan termékről és márkáról beszélünk, ami több mint százötven éve garanciát jelent a fogyasztóknak, hazai és nemzetközi téren is elismert minőség övezi, nemhiába választják magyar családok százezrei a mai napig. Ezért pedig a Pick Szeged Zrt. minden munkatársa elkötelezetten tesz, a gyártástól az értékesítésig, farmtól az asztalig, ha úgy tetszik. A mostani termékvisszahívás is azt támasztja alá, hogy a fogyasztó akkor dönt jól, ha a másfél évszázada garantált minőségű Pick Téliszalámit vásárolja.”
– zárta gondolatait a szakember, aki hozzátette, fontosnak tartják, hogy a fogyasztók megfelelő edukációban részesüljenek a termékcsomagolások minőséget és gyártót igazoló információit illetően.
A gyártó nemrég egy termékhamisítás ügyében szólalt fel, amikor hamisított „Pick” Csemege szalámit találtak az egyik budapesti húsboltban. Haluska Adrienn fejlesztési és minőségirányítási igazgató már akkor kiemelte, hogy a fogyasztónak mire érdemes figyelni a vásárláskor: „Ha egy termék megjelenése vagy annak észlelt minősége eltér a megszokottól, az már önmagában gyanakvásra adhat okot.” – a szakember, jelen esetre reagálva, hozzátette:
„Alaphelyzetben a csomagoláson fellelhető kiegészítő információk szolgálják ilyenkor a fogyasztók tájékoztatását. Ilyenek a minőségmegőrzési idő vagy a gyártóra vonatkozó információk – azonban előfordulhat olyan eset, hogy ezek helytelenül szerepelnek a címkén, ilyenkor pedig a fogyasztó sajnos érzékszeri elváltozás megtapasztalása útján szembesül csak a problémával. Ekkor a hatóságokhoz fordulhat, ugyanakkor ilyen esetekben emeljük ki mindig az ismert gyártók márkái által vállalt garancia fontosságát, amelyben nem csalódhat a vevő” (..)
Kapcsolódó cikkeink
A KÖZSZÖV első 25 éve
Megalapításának 25. évfordulóját ünnepli idén a Közétkeztetők és Élelmezésvezetők Országos…
Tovább olvasom >Csemői kistermelői húsüzemet záratott be a Nébih
Súlyos élelmiszerbiztonsági kockázatot jelentő higiéniai és dokumentációs hiányosság miatt felfüggesztette…
Tovább olvasom >Néhány napig még benyújthatók az egységes kérelmek
A gazdálkodók június 10-ig nyújthatják be egységes kérelmeiket minden közvetlen…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >