Fontos a gyártói garancia – újabb termékvisszahívás figyelmeztet erre
A gyártói minőségi garancia, úgy tűnik, mindennél többet jelent: a Pick Szeged Zrt. reagál a napokban eszközölt termékvisszahívásra, amely az egyik kiskereskedelmi lánc saját márkás téliszalámi termékét érinti. A Pick Téliszalámi termékek ebben az esetben sem érintettek, a szegedi gyártó mégis fontosnak tartja felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy miként tudnak a vásárlást megelőzően megfelelő módon informálódni.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 2022. június 13-án visszahívta a Tesco 400 g-os kiszerelésű téliszalámi termékét. Mivel téliszalámit mindenki gyárthat, aki betartja a Magyar Élelmiszerkönyv előírásait, így kerülhetnek a polcokra, akár egyes kereskedők nevében is, az úgynevezett sajátmárkás termékek. A Nébih közleményével összefüggésben a Pick Szeged Zrt. fontosnak tartja, hogy megragadja ezt az alkalmat is arra, hogy a fogyasztók figyelmét felhívja a tudatos vásárlásra.
„Az általunk gyártott, Hungarikumnak minősülő Téliszalámi visszahívására még soha nem volt precedens, és mindent megteszünk, hogy ez így is maradjon.” – mondja Szokolai Júlia stratégiai és marketing igazgató. „Egy olyan termékről és márkáról beszélünk, ami több mint százötven éve garanciát jelent a fogyasztóknak, hazai és nemzetközi téren is elismert minőség övezi, nemhiába választják magyar családok százezrei a mai napig. Ezért pedig a Pick Szeged Zrt. minden munkatársa elkötelezetten tesz, a gyártástól az értékesítésig, farmtól az asztalig, ha úgy tetszik. A mostani termékvisszahívás is azt támasztja alá, hogy a fogyasztó akkor dönt jól, ha a másfél évszázada garantált minőségű Pick Téliszalámit vásárolja.”
– zárta gondolatait a szakember, aki hozzátette, fontosnak tartják, hogy a fogyasztók megfelelő edukációban részesüljenek a termékcsomagolások minőséget és gyártót igazoló információit illetően.
A gyártó nemrég egy termékhamisítás ügyében szólalt fel, amikor hamisított „Pick” Csemege szalámit találtak az egyik budapesti húsboltban. Haluska Adrienn fejlesztési és minőségirányítási igazgató már akkor kiemelte, hogy a fogyasztónak mire érdemes figyelni a vásárláskor: „Ha egy termék megjelenése vagy annak észlelt minősége eltér a megszokottól, az már önmagában gyanakvásra adhat okot.” – a szakember, jelen esetre reagálva, hozzátette:
„Alaphelyzetben a csomagoláson fellelhető kiegészítő információk szolgálják ilyenkor a fogyasztók tájékoztatását. Ilyenek a minőségmegőrzési idő vagy a gyártóra vonatkozó információk – azonban előfordulhat olyan eset, hogy ezek helytelenül szerepelnek a címkén, ilyenkor pedig a fogyasztó sajnos érzékszeri elváltozás megtapasztalása útján szembesül csak a problémával. Ekkor a hatóságokhoz fordulhat, ugyanakkor ilyen esetekben emeljük ki mindig az ismert gyártók márkái által vállalt garancia fontosságát, amelyben nem csalódhat a vevő” (..)
Kapcsolódó cikkeink
Élelmiszerlánc-biztonság: kedvezőek az idei nyári tapasztalatok
Eredményesen zárult a nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés. A két hónapos vizsgálatsorozat során…
Tovább olvasom >Nébih: citromos frissítő italt hívtak vissza a forgalomból
Citromos frissítő italt hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria…
Tovább olvasom >A Nébih szilva fajtabemutatót tartott a Pölöskei Fajtakísérleti Állomásán
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) augusztus végén rendezett szilva fajtabemutatót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >