Magazin: Fókuszban az ügyfélélmény
A Mastercard támogatásával idén is megrendezték Az Év kereskedője versenyt, amely elsősorban a minél jobb ügyfélélményt nyújtó, innovatív kereskedelmi megoldásokat díjazza. A szervezők célja, hogy visszacsatolást adjanak a kiskereskedelmi szereplőknek, valamint elősegítsék a hazai piac fejlődését.
A jó ügyfélélmény egyre fontosabbá válik a vásárlók számára. Az iparági szereplőknek azt kell elérniük, hogy vásárláskor az ügyfelek ne csak egy terméket vagy egy szolgáltatást, hanem igazi élményt kapjanak – az idei Az Év Kereskedője versenyt versenykategóriákat ezen szempont figyelembevételével alakították ki.
Egy sikeres üzlet nem csupán a vásárlás helyszíne, de egyfajta platform is, amely összeköti a vásárlót a számára fontos értékekkel – hangsúlyozza Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. – Jó példa erre a klasszikus piac, mely azért tud továbbra is sikeresen működni, mert közösségi élményt is nyújt, közvetlen kapcsolatot biztosít az árusokkal.
A digitalizáció nemcsak a fizetési folyamatokra, de a kereskedelemre és a vásárlók elvárásaira is hatással van. Az üzleteknek alkalmazkodniuk kell a változásokhoz, mi pedig ehhez szeretnénk szakmai támogatást nyújtani. A verseny során a leginnovatívabb megoldásokat díjaztuk. Az idei évben készítünk egy kutatást is, amellyel a hazai kiskereskedelmi szektor aktuális helyzetét szeretnénk felmérni. Ez a kutatás, ahogyan az idei verseny is, az internetes és a hagyományos ügyfélélményre fókuszál.
Amikor egy vásárló ellátogat egy üzletbe, vagy egy webshopba, azt várja, hogy az élménye minden eddiginél személyre szabottabb legyen. Globálisan a vásárlások nagy része továbbra is hagyományos boltokban történik, de sokan már az előtt, hogy ezekbe belépnének, valamilyen digitális csatornán megkezdik a vásárlást. A kereskedőnek az a dolga, hogy a vásárlót végigvezesse a teljes folyamaton, és minden esetben választ adjon a felmerülő igényekre. Internetes, főleg mobilos vásárlás esetén különösen fontos, hogy a vásárlással összefüggő minden lépés logikusan következzen egymásból, hogy a vásárlás a lehető legkönnyebb legyen – húzza alá Mondovics Péter, a Mastercard marketingvezetője.
A jó ügyfélélmény alapja az, hogy megértsük a vevő igényeit. A kereskedők nincsenek könnyű helyzetben, ugyanakkor az adatokból az látszik, hogy megéri a befektetett energia – azok a vásárlók, akiknek van valamilyen jó élménye vásárlás közben, 58 százalékban a következő alkalommal többet vásárolnak, vagy mesélnek egy ismerősüknek a boltról – elemez a szakember. – Sok megkeresést kapunk kereskedő partnereinktől, akik az ügyfélélmény tökéletesítésén dolgoznak; fejlesztenek, digitalizálnak – mi az eredményeket elemezve megmutathatjuk, kik azok, akik élen járnak, és gondolatokat ébreszthetünk a kereskedőkben, melyek a helyes utak.
A kategóriagyőztesek közös szervizdizájn (magyarra talán szolgáltatástervezésnek fordíthatjuk) workshopokon vehetnek rész – egymás gyakorlatát elemzik, és konkrét megoldásokat dolgoznak ki egymásnak! Ez nem is olyan furcsa, mint első hallásra tűnhet. Azt veszem észre, hogy a különböző szektorok között elmosódnak a határok. Ha csak a győzteseket hozom példának: a Parkl elektromosautótöltő-hálózatot hoz létre, a Libri közösségi teret épít! A hangsúly azon van, ki tud teljesebb szolgáltatást nyújtani.
Az Év Kereskedője verseny díjazottjai a szakmai elismerés mellett egy éven át használhatják a nyerteseknek járó címet és logót, valamint értékes médiamegjelenések mellé személyre szabott ügyfélélmény-kutatást is kapnak a Mastercard jóvoltából.
Az Év kereskedője 2019 díjazottjai
Az „Év kereskedője” kategória
1. Libri-Bookline
2. Budapest Park
3. Spar Magyarország
A „Legjobb in-store ügyfélélmény” kategória
1. Libri-Bookline
2. Spar Magyarország
3. NetPincér
A „Legjobb közösségi élmény” kategória
1. Budapest Park
2. Ma Este Színház
3. Hedon Kézműves Sörfőzde
A „Legjobb ügyfélfolyamat” kategória
1. Parkl
2. Ruhafalva Webáruház
3. Alinda Webshop
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony Logisztikai Központ Kft.
Mesterséges intelligencián és szenzortechnológián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony…
Tovább olvasom >Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Versenyhivatali fázisba ért az Indotek csoport Auchan-felvásárlása
Az Indotek csoport által vezetett, négy éve húzódó folyamat újabb…
Tovább olvasom >Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >