Magazin: Fókuszban az ügyfélélmény
A Mastercard támogatásával idén is megrendezték Az Év kereskedője versenyt, amely elsősorban a minél jobb ügyfélélményt nyújtó, innovatív kereskedelmi megoldásokat díjazza. A szervezők célja, hogy visszacsatolást adjanak a kiskereskedelmi szereplőknek, valamint elősegítsék a hazai piac fejlődését.
A jó ügyfélélmény egyre fontosabbá válik a vásárlók számára. Az iparági szereplőknek azt kell elérniük, hogy vásárláskor az ügyfelek ne csak egy terméket vagy egy szolgáltatást, hanem igazi élményt kapjanak – az idei Az Év Kereskedője versenyt versenykategóriákat ezen szempont figyelembevételével alakították ki.

Eölyüs Endre
ügyvezető igazgató
Mastercard
Egy sikeres üzlet nem csupán a vásárlás helyszíne, de egyfajta platform is, amely összeköti a vásárlót a számára fontos értékekkel – hangsúlyozza Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. – Jó példa erre a klasszikus piac, mely azért tud továbbra is sikeresen működni, mert közösségi élményt is nyújt, közvetlen kapcsolatot biztosít az árusokkal.
A digitalizáció nemcsak a fizetési folyamatokra, de a kereskedelemre és a vásárlók elvárásaira is hatással van. Az üzleteknek alkalmazkodniuk kell a változásokhoz, mi pedig ehhez szeretnénk szakmai támogatást nyújtani. A verseny során a leginnovatívabb megoldásokat díjaztuk. Az idei évben készítünk egy kutatást is, amellyel a hazai kiskereskedelmi szektor aktuális helyzetét szeretnénk felmérni. Ez a kutatás, ahogyan az idei verseny is, az internetes és a hagyományos ügyfélélményre fókuszál.

Mondovics Péter
marketingvezető
Mastercard
Amikor egy vásárló ellátogat egy üzletbe, vagy egy webshopba, azt várja, hogy az élménye minden eddiginél személyre szabottabb legyen. Globálisan a vásárlások nagy része továbbra is hagyományos boltokban történik, de sokan már az előtt, hogy ezekbe belépnének, valamilyen digitális csatornán megkezdik a vásárlást. A kereskedőnek az a dolga, hogy a vásárlót végigvezesse a teljes folyamaton, és minden esetben választ adjon a felmerülő igényekre. Internetes, főleg mobilos vásárlás esetén különösen fontos, hogy a vásárlással összefüggő minden lépés logikusan következzen egymásból, hogy a vásárlás a lehető legkönnyebb legyen – húzza alá Mondovics Péter, a Mastercard marketingvezetője.
A jó ügyfélélmény alapja az, hogy megértsük a vevő igényeit. A kereskedők nincsenek könnyű helyzetben, ugyanakkor az adatokból az látszik, hogy megéri a befektetett energia – azok a vásárlók, akiknek van valamilyen jó élménye vásárlás közben, 58 százalékban a következő alkalommal többet vásárolnak, vagy mesélnek egy ismerősüknek a boltról – elemez a szakember. – Sok megkeresést kapunk kereskedő partnereinktől, akik az ügyfélélmény tökéletesítésén dolgoznak; fejlesztenek, digitalizálnak – mi az eredményeket elemezve megmutathatjuk, kik azok, akik élen járnak, és gondolatokat ébreszthetünk a kereskedőkben, melyek a helyes utak.
A kategóriagyőztesek közös szervizdizájn (magyarra talán szolgáltatástervezésnek fordíthatjuk) workshopokon vehetnek rész – egymás gyakorlatát elemzik, és konkrét megoldásokat dolgoznak ki egymásnak! Ez nem is olyan furcsa, mint első hallásra tűnhet. Azt veszem észre, hogy a különböző szektorok között elmosódnak a határok. Ha csak a győzteseket hozom példának: a Parkl elektromosautótöltő-hálózatot hoz létre, a Libri közösségi teret épít! A hangsúly azon van, ki tud teljesebb szolgáltatást nyújtani.
Az Év Kereskedője verseny díjazottjai a szakmai elismerés mellett egy éven át használhatják a nyerteseknek járó címet és logót, valamint értékes médiamegjelenések mellé személyre szabott ügyfélélmény-kutatást is kapnak a Mastercard jóvoltából.
Az Év kereskedője 2019 díjazottjai
Az „Év kereskedője” kategória
1. Libri-Bookline
2. Budapest Park
3. Spar Magyarország
A „Legjobb in-store ügyfélélmény” kategória
1. Libri-Bookline
2. Spar Magyarország
3. NetPincér
A „Legjobb közösségi élmény” kategória
1. Budapest Park
2. Ma Este Színház
3. Hedon Kézműves Sörfőzde
A „Legjobb ügyfélfolyamat” kategória
1. Parkl
2. Ruhafalva Webáruház
3. Alinda Webshop
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 5,2 milliárd forintot fektetett az árak csökkentésébe az IKEA Magyarország a 2024-es pénzügyi évben a megfizethetőség jegyében
A 2024-es pénzügyi évben az IKEA Magyarország közel 12 millió…
Tovább olvasom >Leáll a Carrefour az akciós újságok terjesztésével Franciaországban
Március 31-ével megszünteti a Carrefour a nyomtatott promóciós szóróanyagok terjesztését…
Tovább olvasom >A fogyasztók többsége nincs tisztában az AI közreműködésével online vásárlás közben
A fogyasztók 71%-a nem veszi észre, hogy mesterséges intelligenciával (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Enyhe visszaesést mutat a januári Beszerzési Menedzser Index
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >SAP: Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem…
Tovább olvasom >