Fókuszban az Egyesült Királyság
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége E-Scanner című havi hírlevelének központi témája az Egyesült Királyság, ahol előretörnek a diszkontok, saját márkás lett a kedvenc szépségmárka, és új szabályozások várhatóak.
Az angol fiatalok kedvence a diszkont
A diszkontok egyre nagyobb szerepet kapnak Nagy-Britannia kereskedelméből. Jelenleg az ALDI és a Lidl az angol diszkontpiac mintegy 67%-át, és az Egyesült Királyság teljes élelmiszerpiacának 13%-át képviseli.
A Mintel piackutató 11%-os értékesítési növekedést mért az Egyesült Királyságban a diszkont csatornában 2020-ban. Tavaly a brit vásárlók 24 milliárd fontot költöttek el a diszkontokban, köztük is főként az ALDI-ban és a Lidlben. Az előrejelzések szerint ez az érték a következő öt évben eléri a 31 milliárd fontot, ami közel 30%-os emelkedést jelent.
A Mintel azt is megállapította, hogy átlagosan a brit fogyasztók 86%-a vásárol diszkontban. A korcsoportok szerinti bontásból viszont kitűnik, hogy a 16–24 éves vásárlóknál ez az arány 90%-ra nő.
– Az alacsony árak, a jó ár-érték és az egyszerű vásárlási élmény együttese nagyon népszerűvé teszik ezt a csatornát a vásárlók körében. Márkás termékeket megszégyenítő prémium saját márkás cikkeik méltán híresek és új vásárlókat vonzanak, de az egyszerű kínálat és vásárlási élmény, a jó ár-érték arány miatt hűségesek a vásárlóik. Azt várjuk, hogy az értékre összpontosító diszkontpiac továbbra is profitálni fog ezekből a kihívásokkal teli időkből – állítja a Mintel piackutató.
Új élelmezési szabályok
Az Egyesült Királyság szigorú korlátozást vezet be a magas zsír-, só- vagy cukortartalmú ételek és italok promóciójára 2022 áprilisától. Az új szabályok csak a HFSS-nek (magas zsír-, só- vagy cukortartalmú) minősített termékekre vonatkoznak. Ide tartoznak a kekszek, édességek, chipsek és üdítők, de nem az összes ilyen termék számít automatikusan HFSS-nek, mert a tápanyagprofil-érték a döntő tényező.
A HFSS termékek nem kerülhetnek be bizonyos mennyiségi vásárlást ösztönző promóciókba, például „egyet fizet kettőt kap” vagy „kettőt fizet hármat kap”. A 185 négyzetméteresnél nagyobb üzletek pedig már nem helyezhetnek „egészségtelen” HFSS termékeket olyan jól látható helyekre, mint a kasszazóna, a boltok bejáratai, gondolavégek és ezek online megfelelői.
Saját márkás szépségmárka lett a kedvenc
1000 fős mintán végzett kutatás szerint a Boots drogérialánc saját márkás No7 brandje az Egyesült Királyság kedvenc szépségmárkája. Az 1935-ben indult termékcsalád a saját márkák úttörője volt. Leginkább az öregedésgátló bőrápolási termékeiről ismert, és olyan szépségipari riválisokat előzött meg, mint a Nivea és a L’Oréal. //
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >A sajátmárkák világa újra Amszterdamba költözik – interjú Peggy Davies-zel, a PLMA elnökével
A PLMA 2025-ös World of Private Label szakkiállítása újra Amszterdamba…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >