Fókuszban az Egyesült Királyság
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége E-Scanner című havi hírlevelének központi témája az Egyesült Királyság, ahol előretörnek a diszkontok, saját márkás lett a kedvenc szépségmárka, és új szabályozások várhatóak.
Az angol fiatalok kedvence a diszkont
A diszkontok egyre nagyobb szerepet kapnak Nagy-Britannia kereskedelméből. Jelenleg az ALDI és a Lidl az angol diszkontpiac mintegy 67%-át, és az Egyesült Királyság teljes élelmiszerpiacának 13%-át képviseli.
A Mintel piackutató 11%-os értékesítési növekedést mért az Egyesült Királyságban a diszkont csatornában 2020-ban. Tavaly a brit vásárlók 24 milliárd fontot költöttek el a diszkontokban, köztük is főként az ALDI-ban és a Lidlben. Az előrejelzések szerint ez az érték a következő öt évben eléri a 31 milliárd fontot, ami közel 30%-os emelkedést jelent.
A Mintel azt is megállapította, hogy átlagosan a brit fogyasztók 86%-a vásárol diszkontban. A korcsoportok szerinti bontásból viszont kitűnik, hogy a 16–24 éves vásárlóknál ez az arány 90%-ra nő.
– Az alacsony árak, a jó ár-érték és az egyszerű vásárlási élmény együttese nagyon népszerűvé teszik ezt a csatornát a vásárlók körében. Márkás termékeket megszégyenítő prémium saját márkás cikkeik méltán híresek és új vásárlókat vonzanak, de az egyszerű kínálat és vásárlási élmény, a jó ár-érték arány miatt hűségesek a vásárlóik. Azt várjuk, hogy az értékre összpontosító diszkontpiac továbbra is profitálni fog ezekből a kihívásokkal teli időkből – állítja a Mintel piackutató.
Új élelmezési szabályok
Az Egyesült Királyság szigorú korlátozást vezet be a magas zsír-, só- vagy cukortartalmú ételek és italok promóciójára 2022 áprilisától. Az új szabályok csak a HFSS-nek (magas zsír-, só- vagy cukortartalmú) minősített termékekre vonatkoznak. Ide tartoznak a kekszek, édességek, chipsek és üdítők, de nem az összes ilyen termék számít automatikusan HFSS-nek, mert a tápanyagprofil-érték a döntő tényező.
A HFSS termékek nem kerülhetnek be bizonyos mennyiségi vásárlást ösztönző promóciókba, például „egyet fizet kettőt kap” vagy „kettőt fizet hármat kap”. A 185 négyzetméteresnél nagyobb üzletek pedig már nem helyezhetnek „egészségtelen” HFSS termékeket olyan jól látható helyekre, mint a kasszazóna, a boltok bejáratai, gondolavégek és ezek online megfelelői.
Saját márkás szépségmárka lett a kedvenc
1000 fős mintán végzett kutatás szerint a Boots drogérialánc saját márkás No7 brandje az Egyesült Királyság kedvenc szépségmárkája. Az 1935-ben indult termékcsalád a saját márkák úttörője volt. Leginkább az öregedésgátló bőrápolási termékeiről ismert, és olyan szépségipari riválisokat előzött meg, mint a Nivea és a L’Oréal. //
Kapcsolódó cikkeink
Hibrid tejeket vezet be a holland Albert Heijn
Az Albert Heijn, Hollandia legnagyobb élelmiszerlánca elindította első hibrid tej…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Meginduló piac, változó fogyasztói térképen
A fogyasztói optimizmus erősödik, a volumenek lassan visszatérnek – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >