Fókuszban a magyar élelmiszergazdaság jövője
Biztonságos és jó minőségű magyar élelmiszerek kellenek a lakosságnak. Ehhez szükség van a feltételek biztosítására, mint például a folyamatos iparági kommunikáció, a változó, piaci igényekhez alkalmazkodó szabályozás vagy a fogyasztói edukáció – jelentette ki dr. Felkai Beáta az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkár a Zamat Fesztiválon, Debrecenben.

Megfelelő feltételek mellett a hazai élelmiszerek szinte teljesen kielégíthetik az igényeket (Fotó: Pixabay)
A helyettes államtitkár felhívta a figyelmet azokra az aktuális, globális szintű problémákra is, mely szerint a mezőgazdasági alapanyagok rendelkezésre állása alapvetően bizonytalan, a jelenlegi háborús helyzetben pedig jelentősen megemelkedtek az alapanyagárak és emellett elszabadultak az energiaarák is. Ez nagyban befolyásolja a hazai élelmiszeripari szektort is. Kiemelte, Magyarországon az élelmiszeriparban javuló tendencia tapasztalható, magas minőségű élelmiszerek kaphatók és bőséges a termékkínálat is. Csaknem 4.500 milliárd forintos árbevétel mellett 35 százalékos az exportarány. Alkalmazkodni kell a megváltozott vásárlói szokásokhoz, mert a járvány alatt ezek átalakultak. Például egyre nagyobb teret hódít az online vásárlás – tette hozzá.
Dr. Felkai Beáta megemlítette azt is, hogy a kormány a 2021 és 2027 közötti ciklusban a Vidékfejlesztési Programból 750 milliárd forintot különítettek el az élelmiszeripari fejlesztésekre. Továbbá bejelentette, hogy várhatóan októberben elindul a Magyar Élelmiszerkönyv honlapja.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt – változnak a vásárlói szokások
Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos…
Tovább olvasom >Több mint 5,2 milliárd forintot fektetett az árak csökkentésébe az IKEA Magyarország a 2024-es pénzügyi évben a megfizethetőség jegyében
A 2024-es pénzügyi évben az IKEA Magyarország közel 12 millió…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >