FMI: az élelmiszeripari vállalatok 70%-a rendelkezik táplálkozásegészségügyi stratégiával
Mivel az élelmiszer-választás és a preventív medicina közötti kapcsolat egyre erősebb, a vállalatok több egészségügyi szakembert alkalmaznak, és olyan új trendeket vizsgálnak, mint az orvosilag testre szabott étkezés.
Az Egyesült Államokban az élelmiszerüzletek az egészségügyi és wellness-tanácsadás központjaivá váltak, az élelmiszeripari vállalatok többsége (70%-a) táplálkozási, egészségügyi és jólléti stratégiákkal dolgozik – derül ki az FMI-The Food Industry Association múlt héten közzétett új jelentéséből.
A food-as-medicine, azaz az élelmiszert gyógyászati céllal alkalmazó kezdeményezések is egyre nagyobb lendületet vesznek, a legfontosabb területek közé tartozik a megelőzés és az orvostudományi szempontból testreszabott ételek kifejlesztése.
A vállalatok többsége új receptúrákat dolgoz ki gyártói márkás és saját márkás termékei egészségesebbé tétele érdekében, ami jelemzően a só, a hozzáadott cukor csökkentését, és más, előnyös tápanyagot hozzáadását jelenti.
Az FMI „Az élelmiszeripar hozzájárulása az egészséghez és a jólléthez” című jelentése első alkalommal szolgál viszonyítási alapul, amely a termékbeszállítók és az élelmiszer-kiskereskedők körében végzett felméréseket foglalja magában.
Az FMI jelentése szerint a siker érdekében egyre több kereskedő és beszállító ad szerepet a stratégiai vezetésben, a marketing és kommunikáció és már kulcsfontosságú területeken az egészség coachoknak, dietetikusoknak, ápolóknak és orvosoknak.
Az élelmiszeripari vállalatok egyre inkább együttműködnek a közösségi szervezetekkel, egészségügyi rendszerekkel és más, az egészségre és a jóllétre összpontosító hálózatokkal is. A felmérésben részt vevők több mint fele (54%) tervezi, hogy partneri együttműködést alakít ki olyan egészségügyi szervezetekkel, mint például az American Heart Association. 46% egészségbiztosítókkal, 38% pedig helyi kórházakkal vagy egészségügyi hálózatokkal tervez partnerségre lépni.
Az élelmiszerboltok, élelmiszer-kiskereskedők és beszállítók által a fogyasztók számára biztosított programok közé tartozik a vásárlást segítő marketing, mint például a feliratok, kijelzők és főzési bemutatók; a személyre szabott táplálkozási ismeretek átadása például tanfolyamok és bolti vezetések formájában.
Az FMI megállapította, hogy a megkérdezett vállalatok körülbelül egyharmadának vannak minőségi és/vagy mennyiségi céljai a táplálkozási, egészségügyi és jólléti programjaikra vonatkozóan. A programok eredményeinek mérését a vállalatok leginkább a fogyasztói visszajelzések, az értékesítési számok, a megosztott tartalmak és a médiában történő említések vizsgálatával végzik.
Az FMI beszállítók és az élelmiszer-kiskereskedők körében végzett felméréseket magába foglaló „Az élelmiszeripar hozzájárulása az egészséghez és a jóléthez” című jelentése első alkalommal szolgál viszonyítási alapul.
Grocery Dive
Kapcsolódó cikkeink
A divatos superfoodok helyett válasszunk hazait! – tanácsolja a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége
A szuperhősök korszakát éljük a mozivásznon és a táplálkozásunkhoz is…
Tovább olvasom >Több mint 5,5 millió magyar él súlytöbblettel
Napjaink egyik legjelentősebb járványává nőtte ki magát az obezitás: világszerte…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >