FMI: az élelmiszeripari vállalatok 70%-a rendelkezik táplálkozásegészségügyi stratégiával
Mivel az élelmiszer-választás és a preventív medicina közötti kapcsolat egyre erősebb, a vállalatok több egészségügyi szakembert alkalmaznak, és olyan új trendeket vizsgálnak, mint az orvosilag testre szabott étkezés.
Az Egyesült Államokban az élelmiszerüzletek az egészségügyi és wellness-tanácsadás központjaivá váltak, az élelmiszeripari vállalatok többsége (70%-a) táplálkozási, egészségügyi és jólléti stratégiákkal dolgozik – derül ki az FMI-The Food Industry Association múlt héten közzétett új jelentéséből.
A food-as-medicine, azaz az élelmiszert gyógyászati céllal alkalmazó kezdeményezések is egyre nagyobb lendületet vesznek, a legfontosabb területek közé tartozik a megelőzés és az orvostudományi szempontból testreszabott ételek kifejlesztése.
A vállalatok többsége új receptúrákat dolgoz ki gyártói márkás és saját márkás termékei egészségesebbé tétele érdekében, ami jelemzően a só, a hozzáadott cukor csökkentését, és más, előnyös tápanyagot hozzáadását jelenti.
Az FMI „Az élelmiszeripar hozzájárulása az egészséghez és a jólléthez” című jelentése első alkalommal szolgál viszonyítási alapul, amely a termékbeszállítók és az élelmiszer-kiskereskedők körében végzett felméréseket foglalja magában.
Az FMI jelentése szerint a siker érdekében egyre több kereskedő és beszállító ad szerepet a stratégiai vezetésben, a marketing és kommunikáció és már kulcsfontosságú területeken az egészség coachoknak, dietetikusoknak, ápolóknak és orvosoknak.
Az élelmiszeripari vállalatok egyre inkább együttműködnek a közösségi szervezetekkel, egészségügyi rendszerekkel és más, az egészségre és a jóllétre összpontosító hálózatokkal is. A felmérésben részt vevők több mint fele (54%) tervezi, hogy partneri együttműködést alakít ki olyan egészségügyi szervezetekkel, mint például az American Heart Association. 46% egészségbiztosítókkal, 38% pedig helyi kórházakkal vagy egészségügyi hálózatokkal tervez partnerségre lépni.
Az élelmiszerboltok, élelmiszer-kiskereskedők és beszállítók által a fogyasztók számára biztosított programok közé tartozik a vásárlást segítő marketing, mint például a feliratok, kijelzők és főzési bemutatók; a személyre szabott táplálkozási ismeretek átadása például tanfolyamok és bolti vezetések formájában.
Az FMI megállapította, hogy a megkérdezett vállalatok körülbelül egyharmadának vannak minőségi és/vagy mennyiségi céljai a táplálkozási, egészségügyi és jólléti programjaikra vonatkozóan. A programok eredményeinek mérését a vállalatok leginkább a fogyasztói visszajelzések, az értékesítési számok, a megosztott tartalmak és a médiában történő említések vizsgálatával végzik.
Az FMI beszállítók és az élelmiszer-kiskereskedők körében végzett felméréseket magába foglaló „Az élelmiszeripar hozzájárulása az egészséghez és a jóléthez” című jelentése első alkalommal szolgál viszonyítási alapul.
Grocery Dive
Kapcsolódó cikkeink
MDOSZ: Elkészült az ovisoknak szóló OKOSTÁNYÉR®
A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) új táplálkozási ajánlást adott…
Tovább olvasom >Transzzsírsav: minden, amit tudni érdemes – még a jogszabályok is a margarinfogyasztókat védik
Még mindig gyakran felmerül az a sztereotípia, mely szerint a…
Tovább olvasom >Nem eszünk elég zöldséget és gyümölcsöt
A Freshfel Europe által közölt friss adatok alapján Magyarország az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >