Magazin: FMCG-márkák és a sport – márkaépítés és küldetés (3. rész)
Egy jól kiválasztott sportág, esemény vagy sportoló rendkívül hatásosan képes egy adott márkát erősíteni, hiszen a sport a legtöbb ember számára nem csupán testmozgás, de gondolkodásmód, értékrend és motivációs forrás is. Mindezeket felismerve egyre több cég használja ki a sportban rejlő brandépítési lehetőségeket. Sorozatunk harmadik részében a Monster Energy, a Szentkirályi Magyarország és a Scitec Nutrition osztotta meg velünk, hogyan lehet márkát építeni a sportszponzoráció eszközeivel.
A Szentkirályi Magyarország elkötelezett támogatója a magyar sportnak: 2016-ban indított utánpótlásképzése, a Szentkirályi Tehetségprogram támogatást biztosít a sportolók számára, akik azt sporteszközre, edzőtáborra, vagy akár egy verseny nevezési díjára fordíthatják – mondja van der Wildt Nikolett, a cég marketingigazgatója.
Az élsportolók mellett a Szentkirályi tömegsport-rendezvényeket is támogat, s miközben az egészséges életmód fontosságára hívja fel a figyelmet, erősíti a márka iránti elköteleződést vásárlóiban. A Szentkirályi 2016 óta a Vivicittá városvédő futás hivatalos ásványvize is.
– A sportolás és az egészségmegőrzés támogatása mellett a társadalmi felelősségvállalás is fontos szerepet tölt be vállalatunk stratégiájában. 2018-ban a Vivicittához kapcsolódóan jótékonysági programot indítottunk, amelynek köszönhetően másfél millió forintot tudtunk adományozni a Szentkirályi Általános Iskolának. Az intézmény az összegből tornapályát épített. Idén futónagyköveteink közreműködésével összesen kétmillió forinttal támogattuk a Magyar Bohócok a Betegekért Alapítványt, a Dévény Anna Alapítványt és a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt. Egy több tízezer futót megmozgató verseny tökéletes alkalom arra, hogy példát mutassunk és maximálisan támogassuk az egészséges életmódot, a sportos életvitelt – tette hozzá a marketingigazgató.
Sportolókat képeznek
A Monster Energy is nagy hangsúlyt helyez sportolók támogatására: az egyik ilyen kezdeményezésük a Monster Army, amelynek keretében a következő generáció profi atlétáit képzik.
– Minden fiatal arról álmodik, hogy olyan életet élhet, mint egy hivatásos extrém sportoló. Mi tudjuk, hogy ahhoz, hogy ez az álom valóra tudjon válni, támogatásra, bátorításra van szükség. Ez a marketingstratégia cégünk alappillére, és az elmúlt évek robbanásszerű növekedése és piacrészhódítása minket igazol – avat be a cég gondolkodásmódjába Fehér Alexandra, a Monster közép-európai marketingigazgatója.
A cég számára kiemelkedően fontos, hogy szponzoráltjaik tükrözzék a márka által képviselt értékeket. A Monster nem csapatsportokban vesz részt: a márka egyfajta önmegvalósítást szimbolizál, így a cég az egyéniségeket részesíti előnyben. „Büszkék vagyunk rá, hogy évek óta olyan sportolókkal dolgozhatunk együtt, mint Lewis Hamilton, Connor McGregor vagy Tiger Woods. Ők mind a sport fenegyerekei és kitűnően képviselik a márkánkat” – teszi hozzá Fehér Alexandra.
Sportolókkal, sportolóknak
Európa egyik vezető étrend-kiegészítőket gyártó cége, a Scitec Nutrition több mint két évtizede szponzorál sportolókat, csapatokat. Ezenfelül öt éve a Magyar Olimpiai Csapat hivatalos táplálékkiegészítő-beszállítója, három éve a Győri Audi ETO kézilabdacsapatának kiemelt szponzora, 2018 óta pedig a Magyar Birkózó Válogatott is a Scitec termékeit fogyasztja.
– A Scitec elkötelezett szponzora különböző sportversenyeknek is: a Scitec Raw fekvenyomó és felhúzó versenyeknek, a Scitec Open nemzetközi úszóversenyeknek és a Scitec Superbody testépítő amatőr bajnokságnak. Emellett már nyolcadik éve rendezzük meg Siófokon az erősportok fesztiválját, a Scitec Muscle Beachet – sorolja Schuster Roland senior brand manager a cég szponzorációs tevékenységeit.
Ám a Scitec ennél is tovább ment: 2018-ban megalapította a Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézetet, amelynek célja a sportteljesítmény fokozása tudományosan, személyre szabott étrenddel és sport-táplálékkiegészítőkkel.
– A Magyar Olimpiai Csapat hivatalos táplálkozási tanácsadójaként Hosszú Katinka és Baji Balázs mellett a Scitec száznál is több olimpikon felkészülését segíti a tokiói olimpiára. A Scitec Nutrition különleges helyzetben van a sportszponzoráció tekintetében, hiszen fogyasztóink jelentős részét sportolók teszik ki. Sportszponzorációinkkal maximálisan támogatjuk a márkaépítést, hiszen ügyfeleink az egészséges életmód népszerűsítését azonnal hozzá tudják kapcsolni termékeinkhez. Másrészt a márka arcai, az ún. endorserek kiemelkedően eredményesek a fitnesz és a testépítés világában, s szó szerint testüket adják a termékekhez, ami kiemelkedően hatékony a márkaépítés szempontjából – teszi hozzá Schuster Roland.
Gyarmati Orsolya
Kapcsolódó cikkeink
Egymillióval nőhet a lakossági klímák száma Magyarországon
A háztartási klímaberendezések száma két évtized alatt megtízszereződött Magyarországon, jelenleg…
Tovább olvasom >Nemcsak nyári sláger: jegestea egész évben
A jegestea szegmens korábban jellemző szezonális jellege mára komoly átalakuláson…
Tovább olvasom >Ez az 5 leggyakoribb mítosz a légkondicionálókkal kapcsolatban
A forró nyári hónapokban újra előtérbe kerülnek a légkondicionálók, amelyek…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >