Magazin: FMCG-márkák és a sport – márkaépítés és küldetés (3. rész)
Egy jól kiválasztott sportág, esemény vagy sportoló rendkívül hatásosan képes egy adott márkát erősíteni, hiszen a sport a legtöbb ember számára nem csupán testmozgás, de gondolkodásmód, értékrend és motivációs forrás is. Mindezeket felismerve egyre több cég használja ki a sportban rejlő brandépítési lehetőségeket. Sorozatunk harmadik részében a Monster Energy, a Szentkirályi Magyarország és a Scitec Nutrition osztotta meg velünk, hogyan lehet márkát építeni a sportszponzoráció eszközeivel.
A Szentkirályi Magyarország elkötelezett támogatója a magyar sportnak: 2016-ban indított utánpótlásképzése, a Szentkirályi Tehetségprogram támogatást biztosít a sportolók számára, akik azt sporteszközre, edzőtáborra, vagy akár egy verseny nevezési díjára fordíthatják – mondja van der Wildt Nikolett, a cég marketingigazgatója.
Az élsportolók mellett a Szentkirályi tömegsport-rendezvényeket is támogat, s miközben az egészséges életmód fontosságára hívja fel a figyelmet, erősíti a márka iránti elköteleződést vásárlóiban. A Szentkirályi 2016 óta a Vivicittá városvédő futás hivatalos ásványvize is.
– A sportolás és az egészségmegőrzés támogatása mellett a társadalmi felelősségvállalás is fontos szerepet tölt be vállalatunk stratégiájában. 2018-ban a Vivicittához kapcsolódóan jótékonysági programot indítottunk, amelynek köszönhetően másfél millió forintot tudtunk adományozni a Szentkirályi Általános Iskolának. Az intézmény az összegből tornapályát épített. Idén futónagyköveteink közreműködésével összesen kétmillió forinttal támogattuk a Magyar Bohócok a Betegekért Alapítványt, a Dévény Anna Alapítványt és a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt. Egy több tízezer futót megmozgató verseny tökéletes alkalom arra, hogy példát mutassunk és maximálisan támogassuk az egészséges életmódot, a sportos életvitelt – tette hozzá a marketingigazgató.
Sportolókat képeznek
A Monster Energy is nagy hangsúlyt helyez sportolók támogatására: az egyik ilyen kezdeményezésük a Monster Army, amelynek keretében a következő generáció profi atlétáit képzik.
– Minden fiatal arról álmodik, hogy olyan életet élhet, mint egy hivatásos extrém sportoló. Mi tudjuk, hogy ahhoz, hogy ez az álom valóra tudjon válni, támogatásra, bátorításra van szükség. Ez a marketingstratégia cégünk alappillére, és az elmúlt évek robbanásszerű növekedése és piacrészhódítása minket igazol – avat be a cég gondolkodásmódjába Fehér Alexandra, a Monster közép-európai marketingigazgatója.
A cég számára kiemelkedően fontos, hogy szponzoráltjaik tükrözzék a márka által képviselt értékeket. A Monster nem csapatsportokban vesz részt: a márka egyfajta önmegvalósítást szimbolizál, így a cég az egyéniségeket részesíti előnyben. „Büszkék vagyunk rá, hogy évek óta olyan sportolókkal dolgozhatunk együtt, mint Lewis Hamilton, Connor McGregor vagy Tiger Woods. Ők mind a sport fenegyerekei és kitűnően képviselik a márkánkat” – teszi hozzá Fehér Alexandra.
Sportolókkal, sportolóknak
Európa egyik vezető étrend-kiegészítőket gyártó cége, a Scitec Nutrition több mint két évtizede szponzorál sportolókat, csapatokat. Ezenfelül öt éve a Magyar Olimpiai Csapat hivatalos táplálékkiegészítő-beszállítója, három éve a Győri Audi ETO kézilabdacsapatának kiemelt szponzora, 2018 óta pedig a Magyar Birkózó Válogatott is a Scitec termékeit fogyasztja.
– A Scitec elkötelezett szponzora különböző sportversenyeknek is: a Scitec Raw fekvenyomó és felhúzó versenyeknek, a Scitec Open nemzetközi úszóversenyeknek és a Scitec Superbody testépítő amatőr bajnokságnak. Emellett már nyolcadik éve rendezzük meg Siófokon az erősportok fesztiválját, a Scitec Muscle Beachet – sorolja Schuster Roland senior brand manager a cég szponzorációs tevékenységeit.
Ám a Scitec ennél is tovább ment: 2018-ban megalapította a Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézetet, amelynek célja a sportteljesítmény fokozása tudományosan, személyre szabott étrenddel és sport-táplálékkiegészítőkkel.
– A Magyar Olimpiai Csapat hivatalos táplálkozási tanácsadójaként Hosszú Katinka és Baji Balázs mellett a Scitec száznál is több olimpikon felkészülését segíti a tokiói olimpiára. A Scitec Nutrition különleges helyzetben van a sportszponzoráció tekintetében, hiszen fogyasztóink jelentős részét sportolók teszik ki. Sportszponzorációinkkal maximálisan támogatjuk a márkaépítést, hiszen ügyfeleink az egészséges életmód népszerűsítését azonnal hozzá tudják kapcsolni termékeinkhez. Másrészt a márka arcai, az ún. endorserek kiemelkedően eredményesek a fitnesz és a testépítés világában, s szó szerint testüket adják a termékekhez, ami kiemelkedően hatékony a márkaépítés szempontjából – teszi hozzá Schuster Roland.
Gyarmati Orsolya
Kapcsolódó cikkeink
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon…
Tovább olvasom >Bemutatták az első ultraalacsony bemeneti késleltetésű Bluetooth-technológiát
Az LG Electronics (LG) a Razerrel és a MediaTekkel együttműködve…
Tovább olvasom >Partnerségre lépett az LG és a Mo-Sys
Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy részesedést szerzett a virtuális…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >