FM: a vásárlók tudatosabbak, a vállalkozások jogkövetőbbek
A vállalkozások jogkövetőbbek, a vásárlók pedig tudatosabbak lettek, jobban odafigyelnek arra hol, milyen szolgáltatást és élelmiszert vásárolnak – összegezte az eddigi nyári élelmiszerlánc-ellenőrzések eredményét a Földművelésügyi Minisztérium Szerkesztés(FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán.
A nyári szezonális ellenőrzéseken júliusban csaknem 16 millió forint bírságot szabtak ki a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) munkatársai, hiányosságokat főként a higiéniai feltételek biztosításával kapcsolatban tártak fel. Zsigó Róbert megjegyezte: minden esztendőben ezen feltételek biztosításával van a legtöbb probléma, ugyanakkor míg tavaly júliusban az esetek 12 százalékában, idén csak 4 százalékban találtak problémát.
Az államtitkár elmondta azt is, hogy a magyar emberek vásárlási szokásai is átalakulóban vannak, a lakosság egy részének fontos, hogy helyi terméket vásároljon, többen pedig rájöttek arra is, hogy egy jobb minőségű alapanyagból egészségesebb ételt tudnak főzni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még évtizedekig a vásárlók gazdasági aggodalmai határozzák meg az élelmiszeripart
A Dunnhumby adatelemző vállalat egy június végén közzétett kutatása szerint…
Tovább olvasom >Hideg élelmet is lehet venni a SZÉP-kártyáról, 200 ezerrel megemelik a keretét
A hétfői Kormányinfón Gulyás Gergely az alábbi témákat tárgyalta: Júliustól…
Tovább olvasom >MBH AgrárTrend Index: Óvatos optimizmus jellemzi a magyar mezőgazdaság szereplőit
Egy év folyamatos csökkenés után 2023 első negyedévében ismét emelkedett…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >