Fertőtlenítés COVID idején
Nem meglepő, hogy a COVID-járvány jelentősen megnövelte a tisztítószerek – ezen belül is a fertőtlenítő hatású termékek – forgalmát.
Az idei év első hét hónapjában a tisztítószerek forgalma mennyiségben 22%-kal, értékben 32%-kal haladta meg az előző év hasonló időszakát. Legnagyobb növekedést a tisztítókendők, bleachek (klóros fertőtlenítők, konyhanyelven „domestos”, hipó) és a fertőtlenítő hatású triggerek (szórófejes termékek) érték el.
Az egyes termékkategóriákban (szegmensekben) a forgalomnövekedések fő mozgatórugója egyrészt a vásárlók számának (penetráció) növekedése, másrészt a kosárméret (költés/vásárlás) növekedése volt.
A havi szintű forgalmakat vizsgálva egyértelmű, hogy a tisztítószerek növekedését a COVID-pánik okozta. Március–április után szép lassan visszarendeződött a forgalom az átlagos szintre.
És ez a visszarendeződés igaz az összes tisztítószer kategóriára/szegmensre (beleértve a YTD szinten leginkább fejlődött tisztítókendő, bleach, fertőtlenítő trigger kategóriákat is). //
Tisztítószerek: forgalomnövekedés
2020. január-július vs 2019. január-július (érték%)
Tisztítószerek: volumenindex
(bázis: 2019 havi átlag=100)
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Tisztítószerek: penetráció, kosárméret és vásárlási gyakoriság változásai (%), 2020. január-július vs 2019. január-július
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Tisztítószerek: volumenindex
(bázis: 2019 havi átlag=100)
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >Tovább csökkent a kiskereskedelem részesedése a lakossági költésekben az EU-ban
A kiskereskedelemben eszközölt kiadások 2023-ban immár a második évben csökkentek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >