Fertőtlenítés COVID idején

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 11. 10. 19:47

Nem meglepő, hogy a COVID-járvány jelentősen megnövelte a tisztítószerek – ezen belül is a fertőtlenítő hatású termékek – forgalmát.

GfK-Growth from Knowledge

 


Szőke Albert - GfK

Szőke Albert
szenior tanácsadó
ConsumerPanel Services
GfK Hungária

Az idei év első hét hónapjában a tisztítószerek forgalma mennyiségben 22%-kal, értékben 32%-kal haladta meg az előző év hasonló időszakát. Legnagyobb növekedést a tisztítókendők, bleachek (klóros fertőtlenítők, konyhanyelven „domestos”, hipó) és a fertőtlenítő hatású triggerek (szórófejes termékek) érték el.

Az egyes termékkategóriákban (szegmensekben) a forgalomnövekedések fő mozgatórugója egyrészt a vásárlók számának (penetráció) növekedése, másrészt a kosárméret (költés/vásárlás) növekedése volt.

A havi szintű forgalmakat vizsgálva egyértelmű, hogy a tisztítószerek növekedését a COVID-pánik okozta. Március–április után szép lassan visszarendeződött a forgalom az átlagos szintre.

És ez a visszarendeződés igaz az összes tisztítószer kategóriára/szegmensre (beleértve a YTD szinten leginkább fejlődött tisztítókendő, bleach, fertőtlenítő trigger kategóriákat is). //

 

Tisztítószerek: forgalomnövekedés
2020. január-július vs 2019. január-július (érték%)

Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan

Tisztítószerek: volumenindex
(bázis: 2019 havi átlag=100)

Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan

Tisztítószerek: penetráció, kosárméret és vásárlási gyakoriság változásai (%), 2020. január-július vs 2019. január-július

Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan

Tisztítószerek: volumenindex
(bázis: 2019 havi átlag=100)

Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan

Kapcsolódó cikkeink