Fertőtlenítés COVID idején
Nem meglepő, hogy a COVID-járvány jelentősen megnövelte a tisztítószerek – ezen belül is a fertőtlenítő hatású termékek – forgalmát.

Szőke Albert
szenior tanácsadó
ConsumerPanel Services
GfK Hungária
Az idei év első hét hónapjában a tisztítószerek forgalma mennyiségben 22%-kal, értékben 32%-kal haladta meg az előző év hasonló időszakát. Legnagyobb növekedést a tisztítókendők, bleachek (klóros fertőtlenítők, konyhanyelven „domestos”, hipó) és a fertőtlenítő hatású triggerek (szórófejes termékek) érték el.
Az egyes termékkategóriákban (szegmensekben) a forgalomnövekedések fő mozgatórugója egyrészt a vásárlók számának (penetráció) növekedése, másrészt a kosárméret (költés/vásárlás) növekedése volt.
A havi szintű forgalmakat vizsgálva egyértelmű, hogy a tisztítószerek növekedését a COVID-pánik okozta. Március–április után szép lassan visszarendeződött a forgalom az átlagos szintre.
És ez a visszarendeződés igaz az összes tisztítószer kategóriára/szegmensre (beleértve a YTD szinten leginkább fejlődött tisztítókendő, bleach, fertőtlenítő trigger kategóriákat is). //
Tisztítószerek: forgalomnövekedés
2020. január-július vs 2019. január-július (érték%)

Tisztítószerek: volumenindex
(bázis: 2019 havi átlag=100)
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Tisztítószerek: penetráció, kosárméret és vásárlási gyakoriság változásai (%), 2020. január-július vs 2019. január-július
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Tisztítószerek: volumenindex
(bázis: 2019 havi átlag=100)
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a cseh sörgyárak
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, ami…
Tovább olvasom >Szőlő alapú gintermékeket fejlesztett ki a PTE és a Danubiana Kft.
Szőlő alapanyagú, aromavesztés nélküli új gintermékeket és gyártási technológiát fejlesztett…
Tovább olvasom >A legerősebb FMCG márkák 2025-ben is bizonyítottak – Itt vannak az idei Superbrands győztesek!
A legerősebb márkák nem merev struktúrák, hanem alakuló rendszerek, melyek…
Tovább olvasom >